Biyografi
Dr. Çiğdem Nilüfer Umar, otuz üç yıldır eğitimci olarak görev yapmaktadır. Bu sürenin son 15 yılını üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin eğitimi ve ailelerinin desteklenmesi üzerine sürdürmektedir. Doktora derecesini İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üstün Zekâlılar Eğitimi alanından almıştır. Çalışmalarını Arizona Üniversitesi, Iowa Üniversitesi ve Georgia Üniversitelerinde burslu misafir akademisyen olarak sürdürmüştür. 2017 Yılında İsrail, Kudüs’te düzenlenen uluslararası bir kongrede “2017 Yılın En İyi Özel Araştırmacı Ödülü’ne” layık görülmüştür. Halen Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Eğitim alanında çok sayıda makale, kitap bölümleri bulunmaktadır. Araştırma ve çalışma konuları arasında; üstün zeka ve yetenekliler eğitimi, yaratıcı düşünme ve geliştirilmesi, geleceğe yönelik yaratıcı problem çözme becerisi, örgütlerde yetenek tespiti ve yönetimi, öğrenme güçlüğü ve yaratıcı okuma yer almaktadır. Ulusal ve uluslararası pek çok eğitim platform ve vakıfta aktif olarak görev yapmaktadır. Çocuklar, dezavantajlı çocuklar, üstün zekalılar, yöneticiler, yaratıcılık konularında TÜBİTAK, İSTKA, MEB kapsamında bilimsel projelerde proje yürütücüsü, süpervizör, araştırmacı ve danışman olarak görev almıştır. Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında engelli bireyler ve ailelerine yönelik projeler yürüten Umar, AB, Erasmus+ kapsamında otizmli bireylerin eğitimlerine yönelik de proje yürütmektedir. Amerikan Psikoloji Derneği (APA) Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Dairesinin yayınlarını dilimize kazandırmıştır. European Council for High Ability (ECHA)_Avrupa Yüksek Yetenekli Çocuklar Konseyi üyesi, World Council for Gifted and Talented Children_ Dünya Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Konseyi üyesi, Future Problem Solving Program International_Uluslararası Gelecek Tabanlı Problem Çözme Programı Arizona Eyaleti değerlendiricisidir. Dil öğrenme ve farklı kültürlerle yaşamayı deneyimleme hobisini amatör fotoğrafçılık, oyunculuk ve amatör yazarlık hobileriyle birleştiren Umar, farklı coğrafyalardaki (Nepal, Hindistan, Filistin, Doğu ve Güneydoğu Anadolu) kadın ve çocuklarla buluşmak ve onların yaşamlarına dokunmayı misyon edinmiştir. Yeryüzündeki tüm çocukların yetenekleriyle yaşamı huzurlu ve sağlıklı bireyler olarak sürdürmeleri konusunda hem çocuklara hem de ailelerine destek vermektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitimin/Kursun Program İçeriğini Gösteren Broşür veya Afiş
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2007 - 2014
2007 - 2014Doktora
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Eğitimi, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
KARMA ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ORTAMININ ÜSTÜN ZEKÂLI VE YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE YARATICILIKLARINA ETKİSİ
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
Lİse ve Üniversite Öğrencilerinin Özkoçluk Becerileri Programının Geliştirilmesi
Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Denetimi MBA
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİbranice
A2 Temel
A2 TemelFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Sertifika
Kalite Yönetimi
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
2015
2015Gifted and Talented Education
Mesleki Kurs
The University of Iowa
2013
2013Torrance Creative Thinking Figural Tests
Mesleki Eğitim
University of Georgia
2013
2013Torrance Creative Thinking Verbal Tests
Mesleki Eğitim
University of Georgia
2012
2012Future Problem Solving Coach Training
Yenilikçilik
Futrue Problem Solving Program International
2012
2012Fen Alanları Öğretim Programlarında Çağdaş Gelişmeler ve Uygulamalar
Mesleki Kurs
Marmara Üniversitesi
2011
2011Applied Creative Reading
Mesleki Eğitim
Coe College
2011
2011İmgeden Oyuna
Kişisel Gelişim
Terakki Vakfı Okulları
2010
2010Eğitimde Değerler ve Liderlik
Kişisel Gelişim
İstanbul Okan Üniversitesi
2010
2010Parenting for Gifted Children
Mesleki Eğitim
Irmak Okulları
2010
2010General English Course
Yabancı Dil
Language UK
2010
2010Performansı Potansiyele Çevirmek
Kişisel Gelişim
İstanbul Okan Üniversitesi
2008
2008Öğrenme, Öğretim, Ölçme ve Değerlendirme Stratejileri
Ölçme ve Değerlendirme
Bahçeşehir Üniversitesi
Araştırma Alanları
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Uygulama Araştırma Merkezleri
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezleri İzleme ve Değerlendirme Koordinatörlüğü (UYGAMER) Koordinasyon Kurulu Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler
2019 - 2022
2019 - 2022Merkez Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler
2016 - 2018
2016 - 2018Bölüm Başkanı
İstanbul Okan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Merkez Müdürü
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Özel Yetenekli Çocuklar Eğitim Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2014 - 2015
2014 - 2015Bölüm Başkanı
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorEğitimci Eğitmenliği
Yaşam Koçu , Eğitimci Eğitmenliği
2016 - 2018
2016 - 2018Eğitim Danışmanı
Sivil Toplum Kuruluşu, Türkiye Disleksi Vakfı, Eğitim, Eğitim Danışmanı
2013 - 2017
2013 - 2017Değerlendirmeci
Sivil Toplum Kuruluşu, Future Problem Solving Program International , Arizona Eyaleti Komitesi , Değerlendirmeci
2013 - 2017
2013 - 2017Editör
Sivil Toplum Kuruluşu, Future Problem Solving Program International Amerika Birleşik Devletleri, Storytelling Deparment, Editör
2015 - 2015
2015 - 2015Gözlemci Araştırmacı
Üniversite, University of Iowa, Education Faculty, Gözlemci Araştırmacı
2015 - 2015
2015 - 2015Misafir Araştırmacı
Üniversite, University of Iowa, Education Faculty, Misafir Araştırmacı
2013 - 2014
2013 - 2014Misafir Araştırmacı
Üniversite, University of Arizona, Faculty of Education, Misafir Araştırmacı
2013 - 2013
2013 - 2013Misafir Araştırmacı
Üniversite, University of Georgia, Torrance Cerative Center, Misafir Araştırmacı
2013 - 2013
2013 - 20134.sınıf üstün zekalı öğrencilere gönüllü Fen Bilimleri Öğretmenliği.
Kamu Kurumu, Tucson, Arizona, Sam Hug Elementry School, Elementry School 4th grade, 4.sınıf üstün zekalı öğrencilere gönüllü Fen Bilimleri Öğretmenliği.
2009 - 2012
2009 - 2012Öğretmen Formatörü
Sivil Toplum Kuruluşu, Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) , Eğitim, Öğretmen Formatörü
2009 - 2012
2009 - 2012Kimya Bölüm Başkanlığı
Milli Eğitim Müdürlüğü, Özel Şişli Terakki Lisesi , Kimya Bölümü, Kimya Bölüm Başkanlığı
2009 - 2011
2009 - 2011Kimya Bölüm Başkanı ve Stratejik Planlama Koordinatörü
Milli Eğitim Müdürlüğü, Terakki Vakfı Okulları Şişli Terakki Lisesi, Kimya Bölümü & ARGE Bölümü, Kimya Bölüm Başkanı ve Stratejik Planlama Koordinatörü
2004 - 2009
2004 - 2009Kimya Bölüm Başkan Yardımcılığı
Milli Eğitim Müdürlüğü, Uğur Dershaneleri Kimya Bölüm Başkan Yardımcılığı (2004 -2009), Kimya Bölümü, Kimya Bölüm Başkan Yardımcılığı
1992 - 2009
1992 - 2009Kimya Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Uğur ve Bahçeşehir Eğitim Kurumları, Kimya Bölümü, Kimya Öğretmeni
1992 - 2009
1992 - 2009Kimya Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Uğur Dershaneleri, Kimya Bölümü, Kimya Öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim
Ergenlik ve Cinsel Eğitim
Topluma Hizmet Uygulamaları
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Öğretmenlik Uygulaması II
Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
Özel Eğitimde Aile Eğitimi
İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi
ZY'de Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği
Özel Yeteneklilerde Program Geliştirme
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Uygulamalı Davranış Analizi
Özel Eğitimde Bütünleştirme
Öğrenme Güçlüğü için Öğrenme Stratejileri
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
Özel Eğitim
Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Öğrenme Güçlüğü
Seçmeli II (Birey Tanıma Teknikleri)
Eğitimde Proje Hazırlama
Eğitimde Proje Geliştirme
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Öğretim ve Uygulamaları
Öğrenme Güçlüğü
Özel Eğitim
Yaratıcı Düşünme ve İş Zekası
Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Yönetilen Tezler
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul branş öğretmenlerinin mobbinge maruz kalma düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
Umar Ç. N. (Danışman)
B.AŞIK(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2024 - 2024
2024 - 2024Ebeveyn Destek Eğitim Programı EDEP Projesi-DEHBli çocuklarla Yaşam
Akademik Birimler - Eğitim
Umar Ç. N.
Makaleler
2023
20231. Investigation of Critical Thinking Disposition and Reflective Thinking Skills Towards Problem-Solving of Sports Sciences Students
Umar Ç. N.
, cilt.12, sa.4, ss.687-700, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Screen Time of Gifted Students During The Pandemic Period: A Mixed Method Research
Umar Ç. N.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.18, sa.1, ss.98-128, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Inclusive Pedagogy: Psychopathological Analysis of A Student with Special Needs
KIZILASLAN A., Avsar-Tuncay A., UMAR Ç. N.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.517-542, 2021 (ESCI)
2018
20184. Özel Yetenekli Çocukların Evrensel Ahlaki Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Umar Ç. N.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.344-361, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20185. 10-13 Yaş Çocukları İçin Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeğinin Geliştirilmesi Çalışması (A Study on the Development of the Universal Ethical Values Scale For 10-13 Year-Old Children )
Umar Ç. N., Kanger F.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.13, sa.15, ss.401-418, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Okul Sütü Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Çalışması
UMAR Ç. N.
MCBU-SBED , cilt.4, sa.4, ss.1051-1057, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Karma Öğrenme Tasarımlı Öğrenme Ortamının Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcılıklarına Etkisi
UMAR Ç. N., AYVAZ REİS Z.
Akademik Bakış Dergisi , sa.63, ss.120-134, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Karma Öğrenme Tasarımlı Öğrenme Ortamının Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
UMAR Ç. N., AYVAZ REİS Z.
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD) , cilt.2, sa.1, ss.34-58, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
UMAR Ç. N., ZERRİN AYVAZ R.
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.1-30, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Özel Eğitim Öğretmenliği Programına Yeni Başlayan Öğrencilerin Programa Yönelik Algıları: Bir Karma Yöntem Çalışması
Umar Ç. N.
15. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.40, (Özet Bildiri)
2022
20222. Üniversite Öğrencilerinin Genel Yetenek Puanlarının Demokgrafik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Umar Ç. N.
15. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.55, (Özet Bildiri)
2021
20213. Covid-19 Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığı Düzeyleriyle Aleksitimi Arasındaki İlişki
Akgül H., Umar Ç. N.
14. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.33, (Özet Bildiri)
2021
20214. Covid-19 Pandemisinde Üstün Zekalı Öğrencilerin Ekran Bağımlılığı
Umar Ç. N., Akgül H.
14. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.34, (Özet Bildiri)
2019
20195. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Çerçevesinde Sınıflarında Bulunan Öğrencilere İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
AVŞAR TUNCAY A., KIZILASLAN A., UMAR Ç. N.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde Özel Yetenekliler Eğitim Politikası
UMAR Ç. N.
Rauf Raif Denktaş ve Dr. Fazıl Küçük Kıbrıs Araştırmaları Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 21 - 24 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Özbekistan Cumhuriyeti’nin Özel İhtiyaca Sahip Çocuklara Yönelik Eğitim Ve Sağlık Politikası
UMAR Ç. N., YARAR O.
3. International Congress On Social Sciences, 17-21 October 2018, Buhara, Özbekistan, Ankara, Türkiye, 17 - 21 Ekim 2018, ss.435-450, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Makedonya Cumhuriyeti’xxnin 2018-2025 Eğitim Stratejisi ve Eylem Planı Çerçevesinin Başat Özel Eğitim Olmak Üzere İncelenmesi
UMAR Ç. N.
5.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Üsküp, Makedonya, 27 - 30 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Investigation of Teachers’xx Beliefs to the Concept of Creativity:Turkey, United States and Indian
UMAR Ç. N.
5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Üsküp, Makedonya, 27 - 30 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. İlköğretim Velilerinin Teknoloji, Sosyal Medya ve Oyunlar hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
UMAR Ç. N.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.229, (Özet Bildiri)
2017
201711. The Investigation of Metacognitive Levels of Elementary Teachers
UMAR Ç. N., BATDAL KARADUMAN G.
22nd WCGTC Biennial World Conference, Sidney, Avustralya, 20 - 23 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
201612. Beliefs of Middle School Students on Creativity: A study on Implicit Theory in Istanbul
UMAR Ç. N., Saraç S.
15th International ECHA Conference, Talents in Motion, 2016, Viyana, Avusturya, 2 - 06 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2013
201313. Development of an achievement test about states of matter based on bloom s taxonomy for 10th grade gifted students
UMAR Ç. N., AYVAZ REİS Z.
44 th World Chemistry Congress, IUPAC, İstanbul,Türkiye, 11-16 Ağustos 2013., İstanbul, Türkiye, 11 - 16 Ağustos 2013, ss.32, (Özet Bildiri)
2012
201214. Terakki laboratory brotherhood project for gifted students.
UMAR Ç. N., Binici B. A.
International Conference on Excellence in Education: Theory-Research-Practice, Kudüs, İsrail, Kudus, Endonezya, 9 - 12 Temmuz 2012, ss.70, (Özet Bildiri)
2012
201215. Implementing creative drama and game based activities to attain permanent learning of the subject nomenclature of compounds
UMAR Ç. N., Okka A.
New Perspectives In Science Education, Floransa, İtalya, Floransa, İtalya, 8 - 09 Mart 2012, ss.424-429, (Tam Metin Bildiri)
2011
201116. Akran Öğretim Temelli Bir Uygulama Örneği Laboratuvar Kardeşliği Projesi
UMAR Ç. N.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)
2008
200817. Üstün Zekâlı ve Normal Zekâlı Lise Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilim Düzeylerinin karşılaştırılması
EMİR S., UMAR Ç. N.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, cilt.17, ss.569-583, (Tam Metin Bildiri)
2009
200918. Investigation of Learning Styles of Gifted and Non-Gifted Students Being Educated in High Schools
EMİR S., UMAR Ç. N.
1st International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.200, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK KAVRAMLARINA DİSİPLİNLER ARASI BAKIŞ ANNE BABA ÖĞRETMEN KILAVUZ KITABI
Konyalıoğlu A. P., Şahin F., Çalıkoğlu B. S., Batdal Karaduman G., Güngörmüş Özkardeş O., Madi B., et al.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20242. Karma Öğrenme (Blended Learning) Ortaminda Üstün Zekâli Ve Yetenekli Öğrencilere Fen Eğitimi
Umar Ç. N.
Koru Yayın Grubu, İstanbul, 2024
2023
20234. Inclusion and Marginalization of Youth (Turkey)
Çalıkoğlu B. S., Umar Ç. N.
BLOOMSBURY EDUCATION AND CHILDHOOD STUDIES, Eryaman Yunus (Regional Editor),Tilleczek Kate (Editor in Chief), Editör, Bloomsbury Education and Childhood Studies Platform, London, ss.1-7, 2023
2023
20235. Inclusion and Marginalization of Learners in Secondary Education (Turkey)
Umar Ç. N., Çalıkoğlu B. S.
BLOOMSBURY EDUCATION AND CHILDHOOD STUDIES, Yunus Eryaman (Regional Editor) and Maria Teresa Tatto (Editor in Chief), Editör, Bloomsbury Publishing Platform, London, ss.1-5, 2023
2021
20216. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Özel Yetenekli (İki Kere İstisnai Bireyler)
Umar Ç. N.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK KAVRAMLARINADİSİPLİNLER ARASI BAKIŞANNE BABA ÖĞRETMEN KILAVUZ KITABI, Umar Çiğdem Nilüfer, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.327-341, 2021
2021
20217. SPOR VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞUM
Umar Ç. N.
ÖZEL YETENEKLİ, Çalıkoğlu Burcu Seher, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.117-133, 2021
2021
20218. ERKEN ÇOCUKLUKTA NELER YAPMALIYIM?
Umar Ç. N.
ÖZEL YETENEKLİ, Çalıkoğlu Burcu Seher, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.73-86, 2021
2020
20209. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Fen Eğitimi
Umar Ç. N.
Özel Gereksinimi Olan Öğrencilere Fen Eğitimi, Kızılaslan Aydın,Umar Çiğdem Nilüfer, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.137-161, 2020
2016
201610. Erken Çocuklukta Üstün Zekalılar ve Yetenekliler
Umar Ç. N.
Erken Çocukluk Dönemine Disiplinler Arası Bakış _Türkçe Özel Seri, Ömer Özyılmaz,Hatice Kadıoğlu, Editör, LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken, ss.483-542, 2016
2016
201611. Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Umar Ç. N.
Erken Çocukluk Dönemine Disiplinler Arası Bakış_Türkçe Özel Seri, Ömer Özyılmaz,Hatice Kadıoğlu, Editör, LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken, ss.423-482, 2016
2015
201512. Okul Öncesinden Lise Sona: Öğretmenler İçin 20 Temel Psikoloji İlkesi/Top 20 principles from psychology for preK–12 teaching and learning.
Umar Ç. N., Kanlı Denizci E.
(APA) Center for Psychology in Schools and Education Education Directorate American Psychological Association, Washington, 2015
2015
201513. Bölüm 32: Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilere Kimya Öğretimi
Umar Ç. N.
Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler Ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri Adlı Kitap Ed Sözbilir M Ve Ayas A, Sözbilir,M Ayas,A, Editör, PEGEM AKADEMİ, İstanbul, ss.711-730, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025
STICORDI: Introducing STICORDI measures focusing on dyslexia
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Eryaman M. Y. (Yürütücü), Riedler M.(Yürütücü), Kalkan S., Erbaş Y. H., Ergen G., Yolcu E., et al.
2020 - 2022
2020 - 2022Developing Virtual Reality Resources Introducing Technology Tools for Children with Autism Spectrum Disorder to SEN Teaching Undergraduates – Able With Tech Tools
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Umar Ç. N., Şahin F.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Atık Ajanları Dönüşümün Peşinde
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Umar Ç. N., Ceylan Ö.(Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Özel Eğitimde e Denetim Modeli ve Yazılımı
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
Umar Ç. N., Köse Ö.
2014 - 2016
2014 - 2016Bilge Çocuk Projesi Ümraniye Belediyesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Umar Ç. N., Öztürk M.(Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Karma Öğrenme Yöntemi İle Farklılaştırılmış Öğretim Ortamının Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerin Akademik Başarılarına Eleştirel Düşünme Becerilerine Ve Yaratıcılıklarına Etkisi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Umar Ç. N. (Yürütücü), Ayvaz Reis Z.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Şubat 2024
Şubat 2024EKEV AKADEMİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022TURKISH STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020TURKISH STUDIES
SCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Kastamonu Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017TURKISH STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2024
Temmuz 2024OTİZM VE MÜZİK YAZ OKULU
Bilim / Sanat Kampı veya Yaz Okulu Organizasyonu
Umar Ç. N.
Çanakkale, Türkiye
Ödüller
Ocak 2018
Ocak 2018Award of the Special Researcher of the Year
Al-Quds University & Incsos Commitee
Davetli Konuşmalar
Haziran 2024
Haziran 2024Özel Eğitimde Müzik Amaç mı Araç mı?
Çalıştay
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2024
Mayıs 2024FARK ET ANLA OTİZM FARKINDALIK PANELİ
Konferans
ÇOMÜ Eğitim ve Araştırma Hastanesi-Türkiye
Burslar
2013 - 2013
2013 - 2013Misafir araştırmacı bursu
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2013 - 2013
2013 - 2013Özel yetenek bursu
Üniversite
2005 - 2007
2005 - 2007