Eğitim Bilgileri
2007 - 2011
2007 - 2011Doktora
Gazi Üniversitesi, Adalet Meslek Yüksekokulu, İlköğretim Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/ Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim 7. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/ Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2015 - 2021
2015 - 2021Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2015
2011 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2002 - 2011
2002 - 2011Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Bölüm Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2015 - 2020
2015 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2011
2002 - 2011Arş. Gör.
18 Mart Ün, Arş. Gör.
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Fen öğretiminde scratch programlama dili uygulamasının etkisi: Siirt il örneği
Timur S. (Danışman)
M.EKİCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarının incelenmesi
Timur S. (Danışman)
S.ÇOLAK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin çevre bilgi ve çevre bilinç düzeylerinin incelenmesi
Timur S. (Danışman)
H.HÜSEYİN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
2013 fen bilimleri öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri
Timur S. (Danışman)
Y.ÇAĞLAR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bilgi ve Tutumlarının İncelenmesi: Çanakkale İli Örneği
TİMUR S.
Ö.KEREM(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (19)
2023
20231. Inter-Students: Students’ Opinions and Ethical Perceptions on Environment and Sustainability
Avinç E., Timur S.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.19, sa.2, ss.183-203, 2023 (Hakemli Dergi)
2020
20202. Ortaokul Öğrencilerinin Elektromanyetik Kirliliğe Sebep Olan Teknolojik Cihazların Kullanımına İlişkin Farkındalıklarının İncelenmesi
ÇOLAK S., TİMUR S.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.34-50, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20203. The Effect of Coding Education on Programming Self-Efficacy and Technology Attitudes of Secondary School 5th, 6th and 7th Grade Students
OKAL G., YILDIRIM B., TİMUR S.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.2, ss.143-165, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Davranışlarının İncelenmesi
TİMUR S., YILMAZ M.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.14, sa.32, ss.36-54, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Attitudes of the Students Attending Out-of-School STEM Workshops towards STEM Education
TİMUR S., TİMUR B., YALÇINKAYA ÖNDER E., KÜÇÜK D.
Journal of Theoretical Educational Science (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi) , cilt.13, sa.2, ss.334-351, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarına Yönelik Görüşleri
TİMUR S., TİMUR B., ARCAGÖK S., ÖZTÜRK G.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.63-108, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Kelime İlişkilendirme Testi ile Fen BilimleriÖğretmenlerinin Bilimin Doğasına İlişkin SahipOldukları Kavramların İncelenmesi
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ., TİMUR S., ASLAN O.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.1, ss.113-137, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Üniversite Öğrencilerinin Teknoloji ile Özdüzenleyici Öğrenmeleri Ölçeği’nin Türkçe’yeUyarlanması
TİMUR S., TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ., ÖZTÜRK G.
Turkish Studies - Educational Sciences , cilt.15, sa.2, ss.1251-1266, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Using Virtual Reality in the Classroom: Reflections of STEM Teachers on the Use of Teaching and Learning Tools
YILDIRIM B., ŞAHİN E., ARIKAN G., TİMUR S.
Journal of Education in Science, Environment and Health , cilt.6, sa.3, ss.231-245, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Development of Science Achievement Test Including the Units of “States of Matter and Heat“ and “Electricity in Our Life“
TİMUR S., YALÇINKAYA ÖNDER E., TİMUR B., EKİCİ M.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.1, ss.1-10, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Astronomy education for preschool children: Exploring the sky
TİMUR S., Yalçınkaya-önder E., TİMUR B., ÖZEŞ B.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.12, sa.4, ss.383-389, 2020 (Scopus)
2020
202012. Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
Timur S., Kahraman S., Timur B., İşseven A.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.216-228, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Effects of STEM Based Activities on In-Service Teachers’ Views
TİMUR S., TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.14, sa.4, ss.102-113, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının 6. sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
TİMUR S., DOĞAN F., İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B., IŞIK R.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.30, ss.126-138, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. Developing Achievement Test on Cell Subject for 6th Grade: A Validity and Reliability Study
TİMUR S., DOĞAN F., ÇETİN N. İ., TİMUR B., Isik R.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.48, sa.2, ss.1202-1219, 2019 (ESCI)
2019
201916. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİME, BİLİM İNSANINA, FENBİLİMLERİ DERSİNE VE FEN DENEYLERİNE YÖNELİKALGISININ İNCELENMESİ
TİMUR S., KESGİN D., TİMUR B.
Turkish Studies , cilt.14, sa.4, ss.1743-1759, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Ortaokul öğrencilerinin canlı kavramına yönelikanahtar kelimelerinin belirlenmesi: Bir fenomenoloji çalışması.
YILMAZ Ş., TİMUR B., TİMUR S.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.13, sa.4, ss.659-669, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN GENEL AMAÇLARININ GERÇEKLEŞME DERECESİ HAKKINDAKİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Badur S., TİMUR B., TİMUR S.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Science and Technology Teachers' Views about FATIH Project
TİMUR B., Yilmaz S., TİMUR S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.45, sa.2, ss.287-300, 2016 (ESCI)
2016
201620. Environmental Affective Dispositions Scale EADS The Study of Validity and Reliability and Adaptation to Turkish
FETTAHLIOĞLU P., TİMUR S., TİMUR B.
The International Journal of Environmental and Science Education (IJESE)
, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201621. İLKÖĞRETİM FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİÜNİTELERİN ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER VEÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TİMUR B., TİMUR S., ÖZDEMİR M., şen c.
eğitimde kuram ve uygulama , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Ünitelerin Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri
TİMUR S., TİMUR B., ÖZDEMİR M., ŞEN C.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.12, ss.389-402, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Öğretmen Adaylarının Sayısal Yetkinlik Düzeylerinin Belirlenmesi
TİMUR B., TİMUR S., AKKOYUNLU B.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201424. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
TİMUR S., YILMAZ Ş., TİMUR B.
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201425. Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ve Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Bakışlarının İncelenmesi
TİMUR B., TİMUR S., YILMAZ Ş.
Eğitimde Kuram ve Uygulama Journal of Theory and Practice in Education , cilt.9, sa.4, ss.557-569, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201326. 2005 ve 2013 Yılı Fen Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
KARATAY R., TİMUR S., TİMUR B.
Adıyaman Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.15, ss.233-264, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Investigation of science and technology teachers and pre service teachers opinions about constructivist approach
TİMUR B., Yılmaz Ş., TİMUR S.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201328. İlköğretim Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi ve Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
TİMUR S., YILMAZ ş., TİMUR B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fak. Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201329. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik davranışlarının incelenmesi
TİMUR S., YILMAZ Ş., TİMUR B.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201330. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVREYE YÖNELİK OLUMSUZ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
ÇİMEN O., TİMUR S.
Turkish Studies , 2013 (SSCI)
2013
201331. Öğretim Elemanlarının Pedagojik Alan Bilgilerini Değerlendirme Anketinin Türkçeye Uyarlanması Çalışması.
TİMUR S., TİMUR B., BİLEN K.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201332. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik İnançları
TİMUR B., yılmaz ş., TİMUR S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.165-174, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201333. INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS KNOWLEDGE OF AND ATTITUDES TOWARDS ENVIRONMENT ON DIFFERENT VARIABLES
TİMUR B., TİMUR S.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY
, cilt.14, ss.1296-1306, 2013 (SCI-Expanded)
2013
201334. Çevre davranış ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması
TİMUR S., YILMAZ M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.2, ss.317-333, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201235. Examining Cognitive Structures of Prospective Preschool Teachers Concerning the Subject "Force and Motion"
Timur S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.4, ss.3039-3049, 2012 (SSCI)
2012
201236. Fen ve Teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının çevreye yönelik davranışlarının incelenmesi
TİMUR S., TİMUR B., YILMAZ Ş.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201137. Fen Ve Teknoloji Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
TİMUR B., Yılmaz Ş., TİMUR S.
Eğitmde Kuram ve Uygulama , 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201138. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre BilgiDüzeylerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenlere Göreİncelenmesi
TİMUR S., YILMAZ M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.1, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Enerji Konusuna Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlaması
ÖKSÜZ E., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., TİMUR S.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
20192. Fen Bilimleri Dersi Destek ve HareketKonusu Öğretiminde ArtırılmışGerçeklik Uygulanmalarının 6. SınıfÖğrencilerinin Tutumlarına Etkisi
ÖZEŞ b., TİMUR B., TİMUR S.
Uluslararası STEMÖğretmenler Konferansı, 13 - 14 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Ortaokul Öğrencilerinin BiyomikridenEsinlenerek Yapmış OlduklarıTasarımlarının İncelenmesi
ARSLAN s., TİMUR B., TİMUR S.
Uluslararası STEMÖğretmenler Konferansı, 13 - 14 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ
TİMUR B., BALKAYA M., TİMUR S., İMER ÇETİN N. İ., İNANÇLI E.
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Ortaokul Öğrencilerinin Stem’e Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
TİMUR B., TİMUR S., İNANÇLI E., IŞIK R.
USOS, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KÜTLE VE AĞIRLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARINA ETKİSİ
YILMAZ Ş., TİMUR B., TİMUR S., Akgül B.
ULEAD 2017 Annual Congress: ICRE, 27 - 29 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20177. Temel eğitim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının kütle ve ağırlık ile ilgili kavram yanılgılarına etkisi
YILMAZ Ş., TİMUR B., TİMUR S., AKGÜL b.
ULEAD2017, 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Teknolojik Pedagojik Sınıf OrtamınınÖğrencilerin Fen Akademik Başarısına Ve Motivasyonlarına Etkisi
DEVELİ G., BÖYÜKATA M., TİMUR S.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. İklim Değişikliği ile Mücadele: Enerji Kaynakları
TİMUR S., AVİNÇ E.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - V, DÖKME İLBİLGE, YÜZÜAK AHMET VOLKAN, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.15-48, 2022
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 20232 Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Web Tabanlı ve Artırılmış Gerçeklik Destekli Aktif Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Demirer V., Timur S., Timur B., Yalçınkaya Önder E., Zorluoğlu S. L., Baturay M. H., et al.
2014 - 2015
2014 - 2015Fizik Laboratuvarlarının Alt Yapısının Oluşturulması ve Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
BÖYÜKATA M. (Yürütücü), KARAMAN A., TELLİ S., YALÇIN F. S., ŞAHİN E., MERİÇ G., et al.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2013
Mart 2013Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2012
Mart 2012Ahi Evran Üniversitesi EĞitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi