Akademik Unvanlar
-
2018 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
-
2012 - 2018 Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
-
2006 - 2012 Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
-
2003 - 2006 Araştırma Görevlisi Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
-
1993 - 2003 Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
Yönetimsel Görevler
-
2015 - 2023 Yüksekokul Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
-
2015 - 2017 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı
-
2009 - 2012 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı
-
2009 - 2012 Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcılığı
-
2010 - 2011 Dekan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı
-
2006 - 2007 Enstitü Müdür Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcılığı
Verdiği Dersler
-
Lisans Dilbilim I
-
Lisans Batı Edebiyatından Seçmeler
-
Doktora Öğretmen Eğitiminde Önemli Konular ve Araştırmaları
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması
-
Doktora Yabancı Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar
-
Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri
-
Lisans Okul Deneyimi
-
Doktora Seminer
-
Lisans Dilbilim II
-
Lisans Dilbilim I
-
Lisans Dil Edinimi
-
Doktora Dil Eğitiminde Uygulamalı ve Eğitimsel Dilbilim
Yönetilen Tezler
-
Pedagogical uses of Web 2.0 tools in foreign language teaching: A study to define best practices
Yavuz A. (Danışman)
E.BİLGİN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
A survey study on English language instructor's perceptions, experiences, and expectations on online language education
Yavuz A. (Danışman)
Z.BERFİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Design and implementation of an online professional development program concerning teacher behaviours influencing student engagement in EFL courses
Yavuz A. (Danışman)
G.HINIZ(Öğrenci), Doktora, 2022 -
The Integration of Global Issues into EFL Classes
Yavuz A. (Danışman)
M.Kaplan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
The Effectiveness of Form Focused Instruction Activities in an English Preparatory Program
Yavuz A. (Danışman)
Y.E.(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Exploring Locus of Control Orientations of Turkish EFL Learners and the Relationship between Attributional Retraining and Academic Achievement
Yavuz A. (Danışman)
D.Höl(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Perspectives and practices of teacher educators and students of English language teaching post-graduate programs within the mediation theory
Yavuz A. (Danışman)
M.Asmalı(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Toward Intercultural Teacher Education
Yavuz A. (Danışman)
N.Yücel(Öğrenci), Doktora, 2016 -
The relationship between burnout and job satisfaction levels of English teachers and instructors
Yavuz A. (Danışman)
E.Kulaksız(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
The Apology and Refusal Strategies of Turkish, Polish and Latvian Prospective English Teachers
Yavuz A. (Danışman)
M.Asmalı(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
A Case Study on the English Language Teacher Trainees’ Perceptions about Teacher Competencies Identified by the Common European Framework (CEF) and the European Language Portfolio (ELP)
Yavuz A. (Danışman)
Z.Kani(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
An Investigation into the Effects of Keeping Journals of Preparatory Class Instructors on Teaching Paragraph Writing within the Notion of Reflective Practice
Yavuz A. (Danışman)
H.Tatış(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
An investigation into understanding the relationship between learner beliefs and strategies concerning language learning
Yavuz A. (Danışman)
N.Razı(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009