Metrics
Education Information
2016 - 2017
2016 - 2017Post Doctorate
Simon Fraser University, Faculty Of Educatıon, Education Psychology, Self-Regulated Learning And Learning Technologies, Canada
2013 - 2014
2013 - 2014Post Doctorate
Georgia Southern University, College Of Educatıon, Department Of Teaching And Learning, United States Of America
2002 - 2007
2002 - 2007Doctorate
Marmara University, Institute Of Educational Sciences, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Turkey
1999 - 2002
1999 - 2002Postgraduate
Marmara University, Institute Of Educational Sciences, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Turkey
1993 - 1997
1993 - 1997Undergraduate
Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği/ Yan Alan: Sosyal Bilgiler, Turkey
Dissertations
2007
2007Doctorate
Yeni İlköğretim Programı (2005) Uygulamalarının İlköğretim 4. ve 5.Sınıf Öğrencilerinin Çalışma Alışkanlıkları İle Öz-Yeterliliklerine Etkisi ve Öğrencilerin Program Hakkındaki Görüşleri
Marmara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
2002
2002Postgraduate
Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Erişi Düzeylerine Etkisi
Marmara University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Educational Sciences
Curriculum Development and Teaching Methods
Elementary School Education
Teacher Training For Primary School
Academic Titles / Tasks
2020 - Continues
2020 - ContinuesAssociate Professor
Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2009 - 2020
2009 - 2020Assistant Professor
Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2017 - 2018
2017 - 2018Assistant Professor
University of North Carolina at Wilmington, Watson College Of Educatıon, Early Childhood, Elementary, Middle, Literacy, And Special Education
2017 - 2017
2017 - 2017Assistant Professor
University of North Carolina at Wilmington, Watson College Of Educatıon, Early Childhood, Elementary, Middle, Literacy, And Special Education
2015 - 2016
2015 - 2016Assistant Professor
Simon Fraser University, Faculty Of Education, Education Psychology
2013 - 2014
2013 - 2014Assistant Professor
Georgia Southern University, College Of Education, Department Of Teaching And Learning
1999 - 2007
1999 - 2007Research Assistant
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, İlköğretim Bolumu
1998 - 1999
1998 - 1999Research Assistant
Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Courses
Advising Theses
2022
2022Postgraduate
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik motivasyonları ile matematik dersi başarıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Çetin B. (Advisor)
M.ORTA(Student)
2015
2015Postgraduate
Sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
Çetin B. (Advisor)
Z.YIGIT(Student)
2011
2011Postgraduate
İlköğretim 1. sınıf Türkçe dersi ilk okuma- yazma öğretim programının (2005) uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi: Balıkesir ili örneği
Çetin B. (Advisor)
T.CEYLAN(Student)
Articles Published in Other Journals
2022
2022Investigation of fourth grade primary school students’ self-regulated learning strategies and successes in mathematics course in terms of socio-economic level
ÇETİN B.
International Journal of Curriculum and Instruction , vol.15, no.1, pp.219-239, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Factors Affecting General and Online Academic Achievement of University Students: Online Self-Regulated Learning, Online Self-Efficacy, and Motivation Scores
ÇETİN B.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , vol.17, no.4, pp.164-181, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022The relationship between intrinsic motivation towards university and intrinsic motivation towards self- regulated learning and academic success
ÇETİN B.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , vol.9, no.4, pp.1939-1949, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Factors Affecting the General Academic Achievement of University Students: Gender, Study Hours, Academic Motivation, Metacognition and Self-Regulated Learning
ÇETİN B.
i.e.: inquiry in education , vol.13, no.2, pp.1-14, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020İlkokul iki ve üçüncü sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
ÇETİN B.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.22, no.2, pp.989-1000, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimi tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
ÇETİN B.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , vol.14, no.32, pp.163-176, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Analysis of Primary School Fourth-grade Students’xx Social Studies Course Achievements, GPA and Motivations for Social Studies Course in Terms of Gender
ÇETİN B.
Universal Journal of Educational Research , vol.7, no.6, pp.1387-1394, 2019 (Scopus)
2019
2019The Participation of Refugee Children with Disabilities in Educational Options in Turkey: A Systematic Review
Williamson R., ÇETİN B.
International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, , pp.899-904, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Öğretimi Dersine Yönelik Tutumları
ÇETİN B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.19, no.1, pp.640-651, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017The Influence of Pintrich’s Self-regulated Learning Model on Elementary Teacher Candidates in a Life Science Course
ÇETİN B.
Journal of Education and Training Studies , vol.5, no.8, pp.30-36, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Metacognition and Self-regulated Learning in Predicting University Students’ Academic Achievement in Turkey
ÇETİN B.
Journal of Education and Training Studies , vol.5, pp.132-138, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Approaches To Learning And Age In Predicting College Students Academic Achievement
ÇETİN B.
Journal of College Teaching Learning , vol.13, no.1, pp.21-28, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Predicting Academic Success From Academic Motivation And Learning Approaches In Classroom Teaching Students
ÇETİN B.
Contemporary Issue in Education Research , vol.8, no.3, pp.171-180, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Pre service Primary School Teachers Opinions about School Experience and Teaching Practice Course
ÇETİN B.
Journal of Education and Human Development , vol.4, no.4, pp.130-137, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇETİN B.
Journual of Teory and Practice in Education , vol.11, no.1, pp.171-190, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Çocuklar İçin Öz-Yeterlik Ölçeğinin İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısını Yordaması
ÇETİN B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , vol.21, no.3, pp.1117-1132, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
ÇETİN B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.14, no.1, pp.255-269, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2012
2012İlköğretim Öğretmen Adaylarının Profillerinin Çeşitli DeğişkenlerAçısından İncelenmesi
ÇETİN B.
İlköğretim Online , vol.11, no.3, pp.596-610, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Marmara üniversitesi sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayarla ilgili özyeterlik algılarının incelenmesi
ÇETİN B.
D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , no.11, pp.101-114, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Yeni İlköğretim Programı 2005 Uygulamalarının İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Çalışma Alışkanlıklarına Etkisi
ÇETİN B.
Milli Egitim Dergisi
, vol.38, no.183, pp.302-317, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Yeni İlköğretim Programı 2005 Uygulamalarının İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Öz Yeterliliklerine Etkisi
ÇETİN B.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.1, no.25, pp.130-141, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Çocuklar İçin Öz Yeterlik Ölçeğinin Türkçe ye Uyarlaması
ÇETİN B.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.4, no.1-2, pp.1-13, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Yeni ilköğretim programı (2005) uygulamaları hakkında ilköğretim 4. ve 5.sınıf öğrencilerinin göruşleri
ÇETİN B.
Kastamonu Eğitim Dergisi , vol.17, no.2, pp.487-502, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Çalışma Alışkanlıkları Ölçeğinin İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısını Yordaması
ÇETİN B.
ilkögretim Online , vol.8, no.1, pp.212-223, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2021
2021Sınıf öğretmeni adaylarının akademik motivasyonlarının ve genel akademik başarılarının incelenmesi
ÇETİN B.
XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 October 2021, pp.107-115
2021
2021İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ve fen bilimleri ders başarılarının, sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerine yönelik tutumlarının incelenmesi
ÇETİN B.
XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 October 2021, pp.116
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Öğretimi Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇETİN B.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 October 2019
2019
2019İlkokul İkinci ve Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇETİN B.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 October 2019
2018
2018Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Sinif Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Öğretim Tutumlarına Etkilerinin İncelenmesi
ÇETİN B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 April 2018, pp.428-429
2016
2016Metacognition and Self Regulated Learning in Predicting College Students Academic Achievement
ÇETİN B.
LEARNING TOGETHER CONFERENCE 2016 Multiculturalism Education in Canada Faculty of Education, SFU, Burnaby, BC, Turkey, 21 May 2016
2014
2014Sınıf Ögretmenligi Ögrencilerinin Akademik Motivasyonları ve ÖgrenmeYaklasımlarının Akademik Basarılarını Tahmin Etmesi
ÇETİN B.
9th International Balkans Education and Science Congress, Edirne, Turkey, 16 - 18 October 2014, pp.1202-1208
2013
2013Views of Pre service Teachers Regarding School Experience and Teaching Practice Lessons
ÇETİN B.
5.International Congress of Educational Research, Çanakkale, Turkey, 6 - 09 June 2013
2013
2013ÖGRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJI TUTUMLARININ BELIRLENMESI
ÇETİN B.
ULEAD, Nevşehir, Turkey, 31 May - 02 June 2013, pp.85
2013
2013SINIF ÖGRETMENI ADAYLARININ DERS ÇALISMA TUTUMLARININ
ÇETİN B.
XII. Ulusal Sinif ogretmenligi Sempozyumu, Aydın, Turkey, 23 - 25 May 2013, pp.407-412
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇETİN B.
21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012
2012
2012Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
ÇETİN B.
11. Ulusal Sinif Öğretmenliği Egitimi Sempozyum, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012
2011
2011SINIF ÖGRETMENI ADAYLARININ PROFILLERININ INCELENMESI
ÇETİN B.
10. Ulusal Sinif Ogretmenligi Egitimi Sempozyumu, Sivas, Turkey, 5 - 07 May 2011, vol.2, pp.105-109
2011
2011SINIF ÖGRETMENI ADAYLARININ ÖZ YETERLIKLERININ ÇESITLI DEGISKENLER AÇISINDAN INCELENMESI.
ÇETİN B.
10. Ulusal Sinif Ögretmenligi Egitimi Sempozyum, Sivas, Turkey, 5 - 07 May 2011, vol.2, pp.109-112
2009
2009ÇOÇUKLAR IÇIN ÖZ YETERLIK ÖLÇEGININ ILKÖGRETIM 4 VE 5 SINIF ÖGRENCILERININ AKADEMIK BASARISINI YORDAMASI
ÇETİN B.
8.Ulusal Sınıf Ögretmenligi Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 21 - 23 May 2009, pp.1171-1184
2007
2007Sınıf Ögretmenligi Anabilim Dalı Lisans Ögrencilerinin Ögrenme Stratejilerinin Ve Bilgisayar Öz Yeterlilik Algılarının incelenmesi
ÇETİN B.
I. ULUSLARARASI BLGSAYAR VE ÖGRETMTEKNOLOJLER SEMPOZYUMU, Çanakkale, Turkey, 16 - 18 May 2007, pp.1352-1369
2007
2007Sınıf öğretmenliği anabilim dalı 3 sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilgisi öğretimi öz yeterliklerinin incelenmesi
ÇETİN B.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 27 - 29 April 2007, vol.1, pp.19-24
2006
2006Sınıf Ögretmeni Yetistirmede Yansıtıcı Dusunmenin Yeri ve Önemi
ÇETİN B.
III. Uuluslararasi Ogretmen Yetistirme Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 4 - 05 May 2006, pp.90-91
2006
2006İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin bilişüstü becerilerinin incelenmesi
ÇETİN B.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara, Turkey, 14 - 16 April 2006
2006
2006Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Erişi Düzeylerine Etkisi
ÇETİN B.
Ulusal Sinif ogretmenligi Kongresi, Ankara, Turkey, 14 - 16 April 2006
2005
2005BÜYÜK DIDAKTIKA NIN GÜNÜMÜZ EGITIM SISTEMINE YANSIMASI
ÇETİN B.
XIV. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Turkey, 28 - 30 September 2005, pp.945-949
Books & Book Chapters
2022
2022Öz – Düzenlemeli Öğrenme Becerileri
ÇETİN B.
Paradigma Akademi Basın Yayın Dağıtım, Çanakkale, 2022
Supported Projects
2018 - 2019
2018 - 2019İlkokul 2 ve 3 Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
ÇETİN B. (Executive)
2018 - 2019
2018 - 2019Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Öğretimi Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
ÇETİN B. (Executive)
2015 - 2016
2015 - 2016An investigation of the factors that affect online self-regulated learning, online technologies self-efficacy and motivated for learning
TUBITAK Project
ÇETİN B. (Executive)
2015 - 2016
2015 - 2016Investigating the factors that affect metacognitive awareness, academic motivation, and academic self-regulation learning of teacher candidates
TUBITAK Project
ÇETİN B. (Executive)
Scientific Refereeing
July 2017
July 2017Ege Eğitim Dergisi
National Scientific Refreed Journal
April 2015
April 2015Eğitimde Kuram ve Uygulama
National Scientific Refreed Journal
January 2015
January 2015Eğitimde Kuram ve Uygulama,
National Scientific Refreed Journal
Scientific Research / Working Group Memberships
2016 - 2017
2016 - 2017