Eğitim Bilgileri
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorPost Doktora
University of North Carolina at Wilmington, Watson College Of Educatıon, Early Childhood, Elementary, Middle, Literacy, And Special Education , Amerika Birleşik Devletleri
2016 - 2017
2016 - 2017Post Doktora
Simon Fraser University, Faculty Of Educatıon, Education Psychology, Self-Regulated Learning And Learning Technologies, Kanada
2013 - 2014
2013 - 2014Post Doktora
Georgia Southern University, College Of Educatıon, Department Of Teaching And Learning, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği/ Yan Alan: Sosyal Bilgiler, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Yeni İlköğretim Programı (2005) Uygulamalarının İlköğretim 4. ve 5.Sınıf Öğrencilerinin Çalışma Alışkanlıkları İle Öz-Yeterliliklerine Etkisi ve Öğrencilerin Program Hakkındaki Görüşleri
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
2002
2002Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Erişi Düzeylerine Etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
University of North Carolina at Wilmington, Watson College Of Educatıon, Early Childhood, Elementary, Middle, Literacy, And Special Education
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd.Doç.Dr.
University of North Carolina at Wilmington, Watson College Of Educatıon, Early Childhood, Elementary, Middle, Literacy, And Special Education
2009 - 2018
2009 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Egitim
2015 - 2016
2015 - 2016Yrd.Doç.Dr.
Simon Fraser University, Faculty Of Education, Education Psychology
2013 - 2014
2013 - 2014Yrd.Doç.Dr.
Georgia Southern University, College Of Education, Department Of Teaching And Learning
1999 - 2007
1999 - 2007Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bolumu
1998 - 1999
1998 - 1999Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ilkogretim
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Sınıf ögretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık du¨zeyleri ile elestirel du¨su¨nme egilimlerinin incelenmesi
ÇETİN B.
Z.YIGIT(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Ilkögretim 1. sınıf Tu¨rkçe dersi ilk okuma- yazma ögretim programının (2005) uygulanmasına iliskin ögretmen göru¨slerinin belirlenmesi: Balıkesir ili örnegi,
ÇETİN B.
T.CEYLAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Lapatinib plus capecitabine for HER2-positive advanced breast cancer: a multicentre study of Anatolian Society of Medical Oncology (ASMO).
CETIN B. , BENEKLI M., TURKER I., Koral L. , ULAS A., DANE F., et al.
Journal of chemotherapy (Florence, Italy), cilt.26, ss.300-5, 2014 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2012
2012Lapatinib plus capecitabine for brain metastases in patients with human epidermal growth factor receptor 2-positive advanced breast cancer: a review of the Anatolian Society of Medical Oncology (ASMO) experience.
CETIN B. , BENEKLI M., OKSUZOGLU B., Koral L. , ULAS A., DANE F., et al.
Onkologie, cilt.35, ss.740-5, 2012 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2004
2004The use of information and communication technologies as a critical success factor for marketing in Turkish Agri-food companies
CETIN B. , AKPINAR A., Ozsayin D.
FOOD REVIEWS INTERNATIONAL, cilt.20, ss.221-228, 2004 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Analysis of Primary School Fourth-grade Students’xx Social Studies Course Achievements, GPA and Motivations for Social Studies Course in Terms of Gender
ÇETİN B.
Universal Journal of Educational Research, cilt.7, ss.1387-1394, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Öğretimi Dersine Yönelik Tutumları
ÇETİN B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.19, ss.640-651, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017The Influence of Pintrich’s Self-regulated Learning Model on Elementary Teacher Candidates in a Life Science Course
ÇETİN B.
Journal of Education and Training Studies, cilt.5, ss.30-36, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015Academic Motivation and Self Regulated Learning in Predicting Academic Achievement
ÇETİN B.
Journual of International Education Research, cilt.11, ss.95-106, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015An investigation of self efficay beliefs in terms of the resons for the coice of the teaching profession by teacher candidates
ÇETİN B.
Education Research and Review, cilt.10, ss.887-893, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015Pre service Primary School Teachers Opinions about School Experience and Teaching Practice Course
ÇETİN B.
Journal of Education and Human Development, cilt.4, ss.130-137, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015Academic Motivation and Approaches to Leaning in Predicting College Students Academic Achievement Findings From Turkish and Samples
ÇETİN B.
Journual of College of Teaching Learning, cilt.12, ss.141-150, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015An investigation of Teacher Candidates Metacognitive Skills Acording to Their Year of Study at Canakkale
ÇETİN B.
Education Research and Review, cilt.10, ss.10-16, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇETİN B.
Journual of Teory and Practice in Education, cilt.11, ss.171-190, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013Çocuklar İçin Öz-Yeterlik Ölçeğinin İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısını Yordaması
ÇETİN B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.21, ss.1117-1132, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Marmara üniversitesi sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayarla ilgili özyeterlik algılarının incelenmesi
ÇETİN B.
D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, ss.101-114, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Yeni ilköğretim programı (2005) uygulamaları hakkında ilköğretim 4. ve 5.sınıf öğrencilerinin göruşleri
ÇETİN B.
Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.17, ss.487-502, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Çalışma Alışkanlıkları Ölçeğinin İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısını Yordaması
ÇETİN B.
ilkögretim Online, cilt.8, ss.212-223, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2008
2008Fen Bilgisi Ögretimi Dersinin Sınıf ÖgretmenligiAnabilim Dalı 3 Sınıf Ögrencilerinin FenÖgretimindeki Öz Yeterlik inançlarına Etkisi
ÇETİN B.
Dokuz Eylül ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.10, ss.55-71, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Öğretimi Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇETİN B.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019İlkokul İkinci ve Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇETİN B.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2018
2018Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Sinif Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Öğretim Tutumlarına Etkilerinin İncelenmesi
ÇETİN B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, ss.428-429
2014
2014Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları ve ÖğrenmeYaklaşımlarının Akademik Başarılarını Tahmin Etmesi
ÇETİN B.
9th International Balkans Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014
2013
2013Öğretmen Adaylarının Teknoloji Tutumlarının Belirlenmesi
ÇETİN B.
ULEAD 2013 Annual Congress: ICRE, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013
2013
2013Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ders Çalısma Tutumlarının Belirlenmesi
ÇETİN B.
XII. Ulusal Sinif ogretmenligi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÇETİN B.
21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
2012
2012Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
ÇETİN B.
11. Ulusal Sinif Öğretmenliği Egitimi Sempozyum, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
2011
2011Sınıf Öğretmeni Adaylarının Profillerinin İncelenmesi
ÇETİN B.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011
2011
2011Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterliliklerinin Çesitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇETİN B.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011
2009
2009Çocuklar için öz-yeterlik ölçeğinin ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısını yordaması
ÇETİN B.
8.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009
2007
2007Sınıf öğretmenliği anabilim dalı 3 sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilgisi öğretimi öz yeterliklerinin incelenmesi
ÇETİN B.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.19-24
2006
2006Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Yansıtıcı Düşünmenin Yeri ve Önemi
ÇETİN B.
III. Uuluslararasi Ogretmen Yetistirme Sempozyumu, 4 - 05 Mayıs 2006
2005
2005Büyük Didaktika’nin Günümüz Eğitim Sistemine Yansıması
ÇETİN B.
XIV. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Ağustos 2005
Desteklenen Projeler
2017 - 2017
2017 - 2017An investigation of the factors affecting online self-regulated learning, online technologies self-efficacy and motivated strategies for learning of teacher Candidates: Canada, Turkey and US Samples
Desteklenmiş Diğer Projeler
ÇETİN B. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Investigating The Factors that Affect Metacognitive Awareness, Academic Motivation, and Academic Self-Regulated Learning Of Teacher Candidates: Canada, Turkey and US Samples
Desteklenmiş Diğer Projeler
ÇETİN B. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016An investigation of the factors that affect online self-regulated learning, online technologies self-efficacy and motivated for learning
TÜBİTAK Projesi
ÇETİN B. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Investigating the factors that affect metacognitive awareness, academic motivation, and academic self-regulation learning of teacher candidates
TÜBİTAK Projesi
ÇETİN B. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Determining Approaches to studying, Academic Motivation, and Self-Directed Learning in Teacher Candidates
Desteklenmiş Diğer Projeler
ÇETİN B. (Yürütücü)
Bilimsel Hakemlikler
Temmuz 2017
Temmuz 2017Ege Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2015
Nisan 2015Eğitimde Kuram ve Uygulama
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Eğitimde Kuram ve Uygulama,
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 25
h-indeksi (WOS): 3
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2016 - 2017
2016 - 2017