Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Bütünleşik Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Rnstitüsü, Türkiye
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Atomun Yapısı ve Orbitaller Konusunda Geliştirilen Üç Boyutlu Bilgisayar Destekli Öğretim Materyallerinin Öğretmen Adayalarının Başarısına, Tutumlarına Etkisi
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2003
2003Yabancı Dil Hazırlık Kursu
Yabancı Dil
Atatürk Ünivesitesi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2018 - 2022
2018 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırmacı
San Jose State University, College Of Science, Science Education Department
2011 - 2013
2011 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2010 - 2011
2010 - 2011Araştırma Görevlisi Dr.
Bayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2008 - 2010
2008 - 2010Araştırma Görevlisi
Bayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2005 - 2008
2005 - 2008Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Bayburt Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2012
2012 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2013 - 2014
2013 - 2014Visiting Scholar
San Jose State University, Visiting Scholar
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Kimya eğitiminde ters yüz edilmiş öğrenme modeli ile ilgili yapılan uluslararası çalışmaların bibliyometrik ve betimsel içerik analizi
Kahraman S. (Danışman)
B.Kaya(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Çözeltiler Kimyası ile ilgili Kavram Yanılgılarını Belirlemek için Üç Aşamalı Testin Geliştirilmesi ve Uygulanması
Kahraman S. (Danışman)
E.Köleli(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (9)
2024
20241. Öğretmen Adaylarının İklim Değişikliğine İlişkin Umutları: Cinsiyet ve Branş Bir Fark Yaratır mı?
KAHRAMAN S.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.53, sa.2, ss.594-623, 2024 (ESCI)
2024
20242. Development and validation of a module for nanoscience and nanotechnology education: a case of pre-service chemistry teachers
YILDIRIM T., KAHRAMAN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, 2024 (SSCI)
2023
20233. The Use of Dynamic Computer Visualizations Integrated with the POE Sequence: Its Effect on Learners’ Understanding, Retention, and Motivation
KAHRAMAN S.
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education
, cilt.23, sa.2, ss.179-209, 2023 (ESCI)
2021
20214. The Effects of Blog-Based Learning on Pre-service Science Teachers' Internet Self-efficacy and Understanding of Atmosphere-Related Environmental Issues
Kahraman S.
CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.21, sa.1, ss.186-206, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Pre-and In-Service Teachers’ Understandings of Atmosphere-related Environmental Issues: The Effects of Major and Gender
Kahraman S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.193-210, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Development and Validation of Robotic Coding Attitude Scale
Yalcin S. A., Kahraman S., Yılmaz Z. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.4, ss.342-352, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
Timur S., Kahraman S., Timur B., İşseven A.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.216-228, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Evaluating University Students’ Understanding of Atmospheric Environmental Issues Using a Three-Tier Diagnostic Test
Kahraman S.
International Electronic Journal of Environmental Education , cilt.9, sa.1, ss.1-17, 2018 (Scopus)
2018
20189. PowerPoint’in Derste Kullanılmasına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
Kahraman S., Özbaşı D., Özdemir M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, sa.4, ss.1237-1246, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. IN-SERVICE TEACHERS' INTERNET SELF-EFFICACY: A RE-EXAMINATION OF GENDER DIFFERENCES
Kahraman S., Yılmaz Z. A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.19, sa.2, ss.72-85, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının KPSS Algıları ve Bu Algıların Öğrenme Yaşantılarına Etkisi
Yılmaz Z. A., Altun Yalçın S., Yalçın S., Kahraman S.
Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.13, ss.113-121, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Öğretmenlerin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Kahraman S., Köleli E.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.23, ss.35-55, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Fen Eğitiminde Dijital Teknoloji Ürünü Dinamik Görsel Kullanımı – Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Algıları
Kahraman S., Demir Y., Demir N.
Elementary Education Online , cilt.14, sa.1, ss.29-54, 2015 (Scopus)
2013
201314. Öğretmen Adaylarının Eğitsel Internet Kullanımı Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
Kahraman S., Yılmaz Z. A., Erkol M., Altun Yalçın S.
Elementary Education Online , cilt.12, sa.4, ss.1000-1015, 2013 (Scopus)
2013
201315. Öğretmen Adaylarının Matematiğe Karşı Tutumlarının İncelenmesi
Küçük Demir B., Kahraman S., İşleyen T.
Gaziantep University Journal of Social Sciences , cilt.12, sa.1, ss.178-195, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201316. Kamu Personeli Seçme Sınavının Eğitsel Ortamlara Yansımaları (Öğretim Üyesi Görüşleri)
Altun Yalçın S., Yalçın S., Kahraman S., Yılmaz Z. A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.229-240, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201217. Teaching Methods and Techniques Used by Teaching Staff during Lectures As Seen by Candidate Teachers (The Example of Bayburt)
Yalçın S. A., Yalçın S., Kahraman S., Açışlı S., Yılmaz Z. A.
Mevlana International Journal of Education , cilt.2, sa.2, ss.120-134, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201218. The use of the internet by pre-service teachers' for educational purposes
Kahraman S., Yalcin S. A., Erkol M., Kisoglu M.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.1021-1028, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201119. Bilgisayar Destekli 3D Öğretim Materyallerinin Kavram Yanılgıları Üzerindeki Etkisi: Atomun Yapısı ve Orbitaller
Kahraman S., Demir Y.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.173-188, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201020. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Konusundaki Görüşlerinin Tespit Edilmesi
Altun Yalçın S., Kahraman S., Açışlı S., Yılmaz Z. A.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.181-197, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200821. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Farkındalıkları ve Bilgi Düzeyleri
KAHRAMAN S., Yalçın M., Özkan E., Ağgül Yalçın F.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.3, ss.249-263, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200822. Kimya Öğretmen Adaylarının Bazı Kimya Konuları İle İlgili Anlama Düzeylerinin Sınıflara Göre Değişimi
Demir Y., KAHRAMAN S., Özkan E., Ağgül Yalçın F.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, ss.100-111, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200723. Fen Bilgisi Programı Öğrencilerinin İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi (Fen Ve Teknoloji) Müfredatındaki Ünite, Konu Ve Kavramlara Dair Farkindalik Düzeyleri
Demir Y., Sipahi S., Kahraman S., Yalçın M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.231-240, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Robotic kodlama tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ALTUN YALÇIN S., KAHRAMAN S., YILMAZ Z. A.
5. International Congress on Social and Education Sciences, 13 - 15 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler ile igili kavram yanılgılarının üç aşamalı tanılayıcı test kullanılarak belirlenmesi
KÖLELİ E., KAHRAMAN S.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
20183. Investigation of Pre- and In-Service Teachers’ Understanding and Misconceptions of Atmospheric Environmental Issues Using Three-tier Diagnostic Test
KAHRAMAN S.
2 nd International Symposium of Limitless Education And Research, 26 Nisan - 28 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Evaluating university students’ understanding of atmospheric environmental issues using three-tier diagnostic test
KAHRAMAN S.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. PowerPoint Attitude Scale: Validity and Reliability Study
KAHRAMAN S., ÖZBAŞI D., ÖZDEMİR M.
XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Instructors’ opinions about PowerPoint, their usage frequency, use and intended purposes
ÖZBEK C., ALTUN YALÇIN S., YALÇIN S., YILMAZ Z. A., KAHRAMAN S.
XVII. International Organization for Science and Technology Education, 11 - 16 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. The effects of blogging on pre-service science teachers’ Internet self-efficacy and understanding of atmosphere-related environmental issues
KAHRAMAN S.
XVII. International Organization for Science and Technology Education, 11 - 16 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Viewpoints of pedagogical formation sudents on techonology
ÖZBEK C., ALTUN YALÇIN S., YALÇIN S., YILMAZ Z. A., KAHRAMAN S.
XVII. International Organization for Science and Technology Education, 11 - 16 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. The adaptation of the Internet self-efficacy scale into Turkish: A validity and reliability study for pre-service teachers
KAHRAMAN S.
VIII. International Congress of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2013
201310. Investigation of Pre-service Science Teachers' Self-efficacy Beliefs of Science Teaching
KAHRAMAN S., YILMAZ Z. A., Bayrak R., GÜNEŞ K.
Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2013, cilt.136, ss.501-505, (Tam Metin Bildiri)
2011
201111. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanımı ve Eğitimde Bilgisayar Kullanımı Hakkındaki Görüşleri
KAHRAMAN S.
5th International Computer Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201112. Kimya öğretmen adaylarının Öz-yeterlik inançları ve kimyaya karşı tutumları
KAHRAMAN S., ŞAHİN E., DEMİR Y., DEMİR N.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2010
201013. Investigation of university students’ attitude toward the use of powerpoint according to some variables
KAHRAMAN S., ÇEVİK KANSU C., KODAN H.
World Conference on Information Technology, 6 - 10 Ekim 2010, cilt.3, ss.1341-1347, (Tam Metin Bildiri)
2011
201114. Primary school teachers of instructional technologies self-efficacy levels
Yalcin S. A., Kahraman S., Yılmaz Z. A.
World Conference on Educational Technology Researches (WCETR), Nicosia, CYPRUS, 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.28, (Tam Metin Bildiri)
2010
201015. The effect of 3D materials about orbitals and atomic structure on students’ achievements
KAHRAMAN S., DEMİR Y., SÖZBİLİR M., DEMİR N.
21th International Conference on Chemistry Education, 8 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
2010
201016. The effect of PowerPoint presentations prepared and presented by prospective teachers on biology achievement and attitudes toward biology
Gurbuz H., Kisoglu M., Erkol M., Alas A., Kahraman S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3043-3047, (Tam Metin Bildiri)
2008
200817. Bazı değişkenlere göre öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime karşı tutumlarının incelenmesi
KAHRAMAN S., DEMİR Y., YALÇIN M.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16 - 18 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200718. Sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin materyal kullanımı ile ilgili görüşleri ve geliştirdikleri öğretim materyallerinin karşılaştırılması
DEMİR Y., KAHRAMAN S., YALÇIN M., ALTUN YALÇIN S.
I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16 - 18 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200719. Fen bilgisi öğretmenlerinin alternatif öğrenme yöntemlerine dair farkındalık düzeyleri
KAHRAMAN S., YALÇIN M., AĞGÜL YALÇIN F.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2007
200720. Gazlar konusunda problem temelli öğrenme yaklaşımının sınıf öğretmenliği öğrencilerinin başarı ve tutumuna etkisi
YALÇIN M., KAHRAMAN S., ÖZKAN E., AĞGÜL YALÇIN F.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2006
200621. Eğitlence ve ders yazılımlarının fotosentez konusunda öğrenci başarısına ve tutumlarına etkilerinin karşılaştırılması
KARA Y., KAHRAMAN S., YALÇIN M.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2004
200422. Lise 2 öğrencilerinin ”buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama” kavramlarını anlama seviyeleri
GÜRSES A., KAHRAMAN S., AÇIKYILDIZ M., BAYRAK R., YALÇIN M., DOĞAR Ç., et al.
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Kimya Öğretimi ve Öğreniminde Bilgisayar Ürünü Dinamik Görseller
Kahraman S.
Eğitimde Teknoloji Destekli Yönelimler, Veli BATDI,Zeynel Abidin YILMAZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.123-149, 2022
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Okullarda Nanobilim ve Nanoteknoloji Öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldırım T. (Yürütücü), Kahraman S.
2015 - 2017
2015 - 2017Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının atmosfer ile ilgili çevre problemleri konusundaki kavram yanılgılarının üç aşamalı tanılayıcı test aracılığı ile belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KAHRAMAN S. (Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2014 - 2015
2014 - 2015American Chemical Society
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Şubat 2014
Şubat 2014SDU International Journal of Educational Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013Chemistry Education Research and Practice
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2012
Ekim 2012Çukurova University Faculty of Education Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2012
Haziran 2012Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi