Biyografi
Yahya Han Erbaş 1983 yılında Salzgitter-Almanya'da doğdu. Lisans derecesini 2005 yılında Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği bölümünden alarak mezun oldu. Bir yıldan fazla bir süre birleştirilmiş sınıflarda sınıf öğretmeni olarak Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu bölgesinde çalıştı. Erciyes Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretimi alanında yüksek lisans yaparken yarıda bırakarak, Amerika Birleşik Devletleri'nde yüksek lisans ve doktora yapmak için Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanuna göre burs kazandı. 2011 yılında yüksek lisansını Indiana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretimi-İlköğretim Eğitimi- alanında, 2017'de doktora eğitimini yine aynı üniversitenin ve fakültenin Okuryazarlık, Kültür ve Dil Eğitimi alanında tamamladı. Lisansüstü çalışmaları sırasında çokkültürlü eğitim, öğretmen eğitimi, nitel araştırma ve okuryazarlık eğitimi konuları üzerine yoğunlaşmıştır. 2018'de yurda dönerek Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim bölümünde göreve başlamıştır. 2020 yılı Şubat ayından itibaren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi-Eğitim Bilimleri bölümünün Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim dalında doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Indiana University Bloomington, School Of Education, Literacy, Culture, And Language Education (Okuryazarlık, Kültür Ve Dil Eğitimi), Amerika Birleşik Devletleri
2010 - 2011
2010 - 2011Yüksek Lisans
Indiana University Bloomington, School Of Education, Curriculum And Instruction (Elementary Education), Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
A Qualitative Case Study of Multicultural Education in Turkey
Indiana University Bloomington, School of Education, Literacy, Culture, and Language Education
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2009
2009Intensive English Program (IEP)
Yabancı Dil
Indiana University Bloomington
2008
2008Center for English Language and Orientation Programs (CELOP)
Yabancı Dil
Boston University
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2018 - 2020
2018 - 2020Öğretim Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Investigation of the Effectiveness of a Stand-Alone Graduate-Level Multicultural Education Course in a Public University in Turkey
ERBAŞ Y. H.
International Journal of Educational Researchers, cilt.10, sa.1, ss.42-59, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Dimensions of Multicultural Education: Pedagogical Practices Knowledge of Graduate Students Towards Multicultural Education in Turkey
Erbaş Y. H.
Mediterranean Journal of Educational Research, cilt.13, sa.27, ss.142-181, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019A Qualitative Case Study of Multicultural Education in Turkey: Definitions of Multiculturalism and Multicultural Education
Erbaş Y. H.
International Journal of Progressive Education, cilt.15, sa.1, ss.23-43, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Teaching Diversity: Elementary School Teachers Opinions And Experiences On The Use Of Multicultural Children’s Books
Erbaş Y. H.
Social Sciences Studies Journal, cilt.5, sa.29, ss.404-409, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Deneyimleri ve (Türkiye’deki) Kültürel ve Sosyal Gruplara Yönelik Düşünceleri
Karakaş H., Erbaş Y. H.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.5, sa.9, ss.59-81, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Çeşitli Değişkenlere Bağlı Olarak Sınıf İçi Farklılıklara Dair Bilgi ve Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi
ERBAŞ Y. H. , ÇETİNKAYA L.
International Congress of Educational Research (EAB’19), Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
2019
2019Sınıf Eğitimi 4. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Öğretimi Konusundaki Yeterliliklerinin Ölçülmesi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği
ERBAŞ Y. H.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
2019
2019Ses Temelli Cümle Yöntemi Hakkında Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi
ERBAŞ Y. H. , AKDEMİR A. , GÜRSOY İ.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
2018
2018Olumlu, Olumsuz ve Gereklilik Yönleriyle Çokkültürlü Eğitim
ERBAŞ Y. H.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2018
2018
2018Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülük ve Çokkültürlü Eğitim Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma
ERBAŞ Y. H.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2018
2017
2017Çok Kültürlü Çocuk Kitaplarında Engellilik Kavramının Tasviri: Schneider Ailesi Kitap Ödülünü Kazanan Çocuk Kitapları Üzerine Bir Araştırma
Erbaş Y. H. , Yıldırım B.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017Cultural Diversity Awareness of Turkish Teachers in Classrooms
ERBAŞ Y. H.
Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), Florida/Sarasota, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Mayıs 2017
2017
2017An Ethnographic Case Study of Multicultural Teacher Education in Turkey
ERBAŞ Y. H.
13th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI 2017), Illinois/Urbana-Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Mayıs 2017
2015
2015Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Çocuk Kitapları Hakkındaki Görüşleri
ERBAŞ Y. H.
II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
2015
2015Öğretmenlerin Çokkültürlü Sınıf Ortamı Hakkındaki Görüşleri
Erbaş Y. H.
VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021İŞBİRLİĞİNE DAYALI YARATICILIK KÜLTÜRÜ OLUŞTURMAYA YÖNELİK DURUMLAR
GENÇ S. Z. , ERBAŞ Y. H.
İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Genç, Salih Zeki, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.79-100, 2021
2021
2021DEV ISTAKOZLAR, BALİNALAR VE FİLLER: İŞBİRLİKLİ YARATICI EĞİTİM KÜLTÜRÜ GELİŞTİRMEK İÇİN BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
ERBAŞ Y. H.
İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Genç, Salih Zeki, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.101-144, 2021
2020
2020Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı
Erbaş Y. H. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
2020Erken Okuryazarlıkta Dijital Hikâye Anlatımı
Erbaş Y. H.
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Yahya Han Erbaş,Rahime Filiz Ağmaz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.89-105, 2020
2020
2020Erken Çocukluk Döneminde Dijital Bağımlılık
Erbaş Y. H.
Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme, Rahime Filiz Ağmaz,Funda Ergüleç, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.93-107, 2020
2020
2020Akıcı Okuma Öğretimi İçin Temel Stratejiler
Erbaş Y. H.
Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi, DEDEOĞLU HAKAN, Editör, Sage, London/New Delhi , Ankara, ss.59-98, 2020
2019
2019Inclusion and Marginalization of Learners in Primary Education (Turkey)
ERBAŞ Y. H.
Bloomsbury Education and Childhood Studies, Mustafa Yunus Eryaman, Ian Menter, Editör, Bloomsbury Publishing, London, ss.2-8, 2019
Desteklenen Projeler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorSASME+ Civil media in service of social campaigns promoting activation of seniors
AB Destekli Diğer Projeler
ERBAŞ Y. H.
2018 - 2018
2018 - 2018The 1st Troy World Blinds Homeros Reading Project
Desteklenmiş Diğer Projeler
ERBAŞ Y. H.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorEducational Policy Analysis and Strategic Research
Yardımcı Editör
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorInternational Journal of Educational Researchers
Yardımcı Editör
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorEğitimde Kuram ve Uygulama
Yardımcı Editör
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorThe International Journal of Research in Teacher Education
Editör
2019 - 2019
2019 - 2019Advanced Education
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAmerican Educational Research Association (AERA)
Üye
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorNational Association of Multicultural Education (NAME)
Üye
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorEğitim Araştırmaları Birliği (EAB)
Üye
Bilimsel Hakemlikler
Ağustos 2020
Ağustos 2020ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018International Journal of Progressive Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Multicultural Perspectives
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017International Journal of Multicultural Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2019 - 2019
2019 - 2019Erasmus Programı
Ders Verme
Universitaet Hamburg, Almanya
Davetli Konuşmalar
Mart 2016
Mart 2016Amerika Eğitim Sisteminde Öğretmenlik Mesleği Üzerine
Seminer
Sivas Bilim ve Sanat Merkezi-Türkiye
Burslar
2007 - 2017
2007 - 2017