Articles Published in Other Journals
Üniversite Öğrencilerinin Teknoloji ile Özdüzenleyici Öğrenmeleri Ölçeği’nin Türkçe’yeUyarlanması
Turkish Studies - Educational Sciences, vol.15, no.2, pp.1251-1266, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)
EXAMINATION TEACHERS’ OPINIONSABOUT THE NATURE OF SCIENCE
European Journal of Education Studies, vol.4, no.10, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)
Examining Self-Efficacy Beliefs and Attitudes of Pre-Service Science Teachers’ and Pedogogical Proficiency Students’ Towards Science Teaching Profession
International Journal of Active Learning, vol.2, no.2, pp.15-27, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje geliştirmeye yönelik yeterlikleri: hizmet içi eğitim programının etkisi.
Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi (KEFAD), vol.18, no.2, pp.99-111, 2017 (Other Refereed National Journals)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin belirlenmesinde kavram haritalarının kullanılması.
Eğitimde Kuram ve Uygulama (Journal of Theory and Practice in Education), 2015 (Other Refereed National Journals)
Assessing pre-service teachers’ understandings of the nature of science knowledge via media reports
Sakarya University Journal of Education (SUJE), 2014 (Other Refereed National Journals)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı ile Fen Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarına ve Bilim Sözde-Bilim Ayrımına İlişkin Görüşlerine Etkisi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 April 2019
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN STEM EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 November 2018
Ortaokul Öğrencilerinin Bilime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 November 2018
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 November 2018
ortaokul öğrencilerinin fene yönelik igi ve tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
2. ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 November 2018
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİPERMEDYA ÖĞRENMEORTAMINDA ÖZDÜZENLEME DAVRANIŞLARININ TESPİT EDİLMESİNDESESLİ DÜŞÜNME PROTOKOLÜNÜN KULLANILMASI
VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), 9 - 11 May 2018
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM EĞİTİMİ HAKKINDAKİGÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ
VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), 9 - 11 May 2018
The role of scaffoldıng prompt questıons on learners’ self regulated learnıng about nature of scıence ın hypermedıa
7th International Conference on Research in Education, 20 - 22 April 2017
The Relationship between Pre-service Teachers’ Constructivist, Problem-Based and Collaborative Learning Skills, Reading Habits and Metacognitive Awareness Levels
The Relationship between Pre-service Teachers’ Constructivist, Problem-Based and Collaborative Learning Skills, Reading Habits and Metacognitive Awareness Levels, 01 June 2015
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin TeknolojikPedagojik Alan Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi.
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24 - 26 April 2014
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje geliştirmeye yönelik yeterlilikleri
I st Eurasian Educational Research.(EJER) İstanbul., 16 June 2014
Does Self Regulation in Hypermedia Trigger Conceptual Change in Nature of Science?
The International Conference on Physics Education (ICPE) Prag., 22 June 2013
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin pedagojik alan bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.
. I st Eurasian Educational Research. (EJER) İstanbul., 16 June 2014
Impact of Self Regulation on Pre Service Science Teachers’ Conceptual Understanding About Nature of Science in Hypermedia.
Annual International Conference (NARST), 11 June 2014
How Science Teachers’xx Computer Usage Change: A Targeted Professional Development Program.
The World Conference on Physics Education (WCPE) İstanbul., 19 June 2012
Öğrencilerin kavram haritasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde günlüklerin kullanılması
The First International Congress of Educational Research Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale., 27 June 2009
Books & Book Chapters
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mobil Cihazlar ve Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
in: Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış, Dökme İlbilge, Benzer Semra, Editor, Akademisyen Yayınevi, Ankara, pp.197-216, 2020