Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2010 - 2013
2010 - 2013Araştırma Görevlisi
Koç Üniversitesi, Fen-İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırma Görevlisi
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2012
2012 - 2012Doktora Tez sunumu
Twente University, Doktora Tez sunumu
2012 - 2012
2012 - 2012Doktora Tez sunumu
ESERA Summer School, Doktora Tez sunumu
2006 - 2007
2006 - 2007Fen Bilgisi Öğretmeni
Özel Bursa Kültür Koleji, Fen Bilgisi Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Pandemi Döneminde Öğretim Elemanlarının ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Güncel Dijital Teknoloji Kullanım Durumlarının ve Öğretmen Adaylarının Siberaylaklık Eğilimlerinin İncelenmesi
Çetin N. İ. (Danışman)
Y.BÜYÜKTEPE(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Identifying the needs of middle school students with autism for an interactive e-book designed to improve their sustainable development awareness: insights from teachers’ perspectives
Özergun Köse I., İmer Çetin N.
DISCOVER EDUCATION , cilt.4, sa.412, ss.1-16, 2025 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Adaptation of the Perceived Self Efficacy Toward STEM Knowledge Survey into Turkish
İMER ÇETİN N., TİMUR B., TİMUR S.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.1, ss.236-248, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE “VİRÜS” KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ
İMER ÇETİN N., TİMUR S., Pehlivan H.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.43, ss.47-59, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Conceptual Analysis of Middle School Students' Cognitive Structure on the Concept of "Technology" Through Word Association Test
ÇETİN N. İ., TİMUR B.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.49, sa.2, ss.1098-1125, 2020 (ESCI)
2020
20205. Üniversite Öğrencilerinin Teknoloji ile Özdüzenleyici Öğrenmeleri Ölçeği’nin Türkçe’yeUyarlanması
TİMUR S., TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ., ÖZTÜRK G.
Turkish Studies - Educational Sciences , cilt.15, sa.2, ss.1251-1266, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Kelime İlişkilendirme Testi ile Fen BilimleriÖğretmenlerinin Bilimin Doğasına İlişkin SahipOldukları Kavramların İncelenmesi
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ., TİMUR S., ASLAN O.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.1, ss.113-137, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Effects of STEM Based Activities on In-Service Teachers’ Views
TİMUR S., TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.14, sa.4, ss.102-113, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının 6. sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
TİMUR S., DOĞAN F., İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B., IŞIK R.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.30, ss.126-138, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Developing Achievement Test on Cell Subject for 6th Grade: A Validity and Reliability Study
TİMUR S., DOĞAN F., ÇETİN N. İ., TİMUR B., Isik R.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.48, sa.2, ss.1202-1219, 2019 (ESCI)
2018
201810. EXAMINATION TEACHERS’ OPINIONSABOUT THE NATURE OF SCIENCE
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
European Journal of Education Studies , cilt.4, sa.10, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Examining Self-Efficacy Beliefs and Attitudes of Pre-Service Science Teachers’ and Pedogogical Proficiency Students’ Towards Science Teaching Profession
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
International Journal of Active Learning , cilt.2, sa.2, ss.15-27, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje geliştirmeye yönelik yeterlikleri: hizmet içi eğitim programının etkisi.
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B.
Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.18, sa.2, ss.99-111, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Effects of teacher professional development program on science teachers’ views about using computer in teaching and learning
İMER ÇETİN N. İ.
International Journal of Environmental Science Education (IJESE)
, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Hafif Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Ortaokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalığı Geliştirmelerine Yönelik Tasarlanacak Etkileşimli E-Kitaba Yönelik İhtiyaç Analizi
ÖZERGUN KÖSE I., İMER ÇETİN N.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.202-203, (Özet Bildiri)
2019
20192. Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımı ile Fen Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarına ve Bilim Sözde-Bilim Ayrımına İlişkin Görüşlerine Etkisi
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20183. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ
TİMUR B., BALKAYA M., TİMUR S., İMER ÇETİN N. İ., İNANÇLI E.
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Ortaokul Öğrencilerinin Bilime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
TİMUR B., BAYINDIR A., İMER ÇETİN N. İ.
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. ortaokul öğrencilerinin fene yönelik igi ve tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
TİMUR B., BAYINDIR A., İMER ÇETİN N. İ.
2. ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN STEM EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
II. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZDÜZENLEME DAVRANIŞLARININ TESPİT EDİLMESİNDE SESLİ DÜŞÜNME PROTOKOLÜNÜN KULLANILMASI
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B.
ULEAD, 10 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİPERMEDYA ÖĞRENMEORTAMINDA ÖZDÜZENLEME DAVRANIŞLARININ TESPİT EDİLMESİNDESESLİ DÜŞÜNME PROTOKOLÜNÜN KULLANILMASI
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B.
VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM EĞİTİMİ HAKKINDAKİGÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B.
VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. The role of scaffoldıng prompt questıons on learners’ self regulated learnıng about nature of scıence ın hypermedıa
İMER ÇETİN N. İ.
7th International Conference on Research in Education, 20 - 22 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2015
201511. The Relationship between Pre-service Teachers’ Constructivist, Problem-Based and Collaborative Learning Skills, Reading Habits and Metacognitive Awareness Levels
DEMİRBULAK D., İMER ÇETİN N. İ.
The Relationship between Pre-service Teachers’ Constructivist, Problem-Based and Collaborative Learning Skills, Reading Habits and Metacognitive Awareness Levels, 01 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201412. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin TeknolojikPedagojik Alan Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi.
TİMUR B., İMER ÇETİN N.
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201313. Does Self Regulation in Hypermedia Trigger Conceptual Change in Nature of Science?
TAŞAR M. F., İMER ÇETİN N. İ.
The International Conference on Physics Education (ICPE) Prag., 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2014
201414. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje geliştirmeye yönelik yeterlilikleri
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
I st Eurasian Educational Research.(EJER) İstanbul., 16 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201415. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin pedagojik alan bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.
TİMUR B., İMER ÇETİN N. İ.
. I st Eurasian Educational Research. (EJER) İstanbul., 16 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. Impact of Self Regulation on Pre Service Science Teachers’ Conceptual Understanding About Nature of Science in Hypermedia.
TAŞAR M. F., İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B.
Annual International Conference (NARST), 11 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2012
201217. How Science Teachers’xx Computer Usage Change: A Targeted Professional Development Program.
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B., TAŞAR M. F.
The World Conference on Physics Education (WCPE) İstanbul., 19 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2009
200918. Öğrencilerin kavram haritasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde günlüklerin kullanılması
İMER ÇETİN N. İ., CANBAZOĞLU BİLİCİ S.
The First International Congress of Educational Research Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale., 27 Haziran 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA OKUTULAN FEN BİLİMLERİ DERSİNİN BU OKULLARDA GÖREVLİ SINIF ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZERGUN KÖSE I., İMER ÇETİN N.
Sosyal ve Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar, , Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.55-74, 2024
2024
20242. "COVID-19 Salgını Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersini Uzaktan Çevrimçi Eğitimle İşlemelerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi"
ÖZERGUN KÖSE I., İMER ÇETİN N.
Sosyal ve Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar, , Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.133-154, 2024
2021
20213. OKUL ÖNCESI ÇOCUKLARININ TEKNOLOJI KAVRAMINA ILISKIN ALGILARI
Çetin N. İ., Güvenç E.
ERKEN ÇOCUKLUK EGITIMINDE TEMEL KAVRAMLARA ÇOKLU BAKIS, Duygu Yalman Polatlar, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.149-168, 2021
2021
20214. OKUL ÖNCESI ÖGRETMENLERININ BILGI ILETISIM TEKNOLOJILERINI KULLANIM DÜZEYLERI
Çetin N. İ., Dündar M.
ERKEN ÇOCUKLUK EGITIMINDE TEMEL KAVRAMLARA ÇOKLU BAKIS, Duygu Yalman Polatlar, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.131-148, 2021
2020
20205. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mobil Cihazlar ve Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
İMER ÇETİN N. İ., TİMUR B., TİMUR S.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış, Dökme İlbilge, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.197-216, 2020