Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2011 - 2011
2011 - 2011Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Sosyal-Duygusal Öğrenme Programlarının Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişimine, Akademik Başarı ve Sınıf İklimi Algısına Etkisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki İnsan Hakları ve Vatandaşlık Bilinci İle İlgili Konuların Öğretmen Görüşüne Göre Belirlenmesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - 2022
2018 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Araştırma Görevlisi Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2010 - 2017
2010 - 2017Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (4)
Scopus (6)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (18)
2025
20251. Primary School Teachers' Self-Evaluation Regarding Differentiated Instruction: A Q Method Study
Okdas K., Aygun H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.65, 2025 (ESCI)
2025
20252. Predictive Role of Self-Perception on Social-Emotional Competence in Pre-Service Preschool Teacher
ÖZER N., ESEN AYGÜN H.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.21, sa.1, ss.51-64, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. The Soft Skills Scale for Parents (SSS-P): A Validity and Reliability Study
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M., Korkmaz H.
TURKISH PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE JOURNAL , cilt.15, sa.79, ss.960-977, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Sosyal Duygusal Yalnızlık ve Sosyotelist Davranış [Phubbing] Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
EROĞLU H., ESEN AYGÜN H., AKSOY S.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.1-25, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Öğretmen Adaylarının Sosyal-Duygusal Yalnızlık ve Psikolojik Sağlamlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
SUSKAN T., ESEN AYGÜN H.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.3, ss.3184-3208, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Social-Emotional Development in Primary School Guidance Curriculum: A Q-Methodology Study
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.357-378, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Social-emotional development in the primary school guidance curriculum: A Q-methodology study.
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.379-403, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Sınıf Öğretmenlerinin FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi
Açıksöz Alğın P., Esen Aygün H.
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.171-192, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. The Effect of Social-Emotional Learning Program on Social-Emotional Skills, Academic Achievement and Classroom Climate
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Pyscho-Educational Resarch Reviews , cilt.11, sa.1, ss.59-76, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Öğretmen Adaylarının Düşünme Becerileri: Yanal Düşünme ile Bilişsel Esneklik Arasındaki İlişki
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.36, sa.1, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Hayat Bilgisi Öğretim Programının Sosyal-Duygusal Beceriler Açısından Değerlendirilmesi
ESEN AYGÜN H.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.16-35, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. EXAMINING THE SOCIAL-EMOTIONAL SKILLS OF PRE-SERVICE TEACHERS IN THE CONTEXT OF EMOTIONAL LITERACY SKILLS AND SOCIAL-EMOTIONAL COMPETENCY
ESEN AYGÜN H., ALEMDAR M.
The International Innovative Education Researcher Journal , cilt.2, sa.2, ss.206-240, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Investigation of the Relationship Between Reading Habits and Metacognitive Reading Strategies of Prospective Teachers
Kızılaslan Tunçer B., Esen Aygün H.
International Journal of Psychology and Education Studies [IJPES] , cilt.8, sa.4, ss.152-165, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerisi ile Okuma Kaygısı Arasındaki İlişkide Okuma Alışkanlığının Aracı Rolü
ESEN AYGÜN H.
Milli Eğitim , cilt.50, sa.231, ss.91-109, 2021 (Scopus)
2021
202115. Türkçe Dersi Öğretim Programında Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Kapsamının Belirlenmesi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.54, sa.1, ss.205-222, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Pre-Service Teachers’ Perceptions of the Teaching Principles and Methods Course: Metaphor Analysis
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Sakarya University Journal of Education , cilt.10, sa.1, ss.67-89, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Hazırbulunuşluk Düzeyinin Eğitim Programı Okuryazarlığı Açısından Yordanması
ESEN AYGÜN H.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.203-220, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Bilişsel Esnekliğe İlişkin Görüşleri
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.7, sa.4, ss.1475-1499, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Okuma-Yazma Bilerek İlkokula Başlayan Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Gelişimlerinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
ESEN AYGÜN H.
Anadili Eğitimi Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.663-687, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Açısından İncelenmesi
ESEN AYGÜN H.
Eğitim ve Teknoloji , cilt.1, sa.1, ss.82-99, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. İlkokul Öğrencileri İçin Okuma Alışkanlığı Ölçeği’nin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
ESEN AYGÜN H.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergis , cilt.9, sa.2, ss.683-707, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. Dialogic teaching in Turkish courses: What the teachers say and what they do?
ESEN AYGÜN H.
Cypriot Journal of Educational Sciences , cilt.14, sa.1, ss.111-123, 2019 (Scopus)
2019
201923. Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Uyumları ve Okuma-Yazma Becerilerinin Kazanımı
ESEN AYGÜN H.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.27, ss.521-537, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201924. Öğretmen Adaylarının Üniversite Yaşamına Sosyal, Kişisel ve Akademik Uyumları
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.12-31, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201925. Pre-Service Teachers' Views on Cognitive Flexibility within the Scope of Teaching Practice
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.4, ss.1475-1499, 2019 (ESCI)
2018
201826. Investigating of Perceptions on Classroom Climate for Third and Fourth Graders
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.2, ss.327-352, 2018 (ESCI)
2018
201827. The Relationship between Pre-Service Teachers' Cognitive Flexibility and Interpersonal Problem Solving Skills
ESEN AYGÜN H.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.77, ss.105-128, 2018 (ESCI)
2017
201728. Identifying Psychometric Properties of the Social-Emotional Learning Skills Scale
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
The International Journal of Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.12, sa.2, ss.43-61, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201729. INVESTIGATING OF 3RD AND 4TH GRADE STUDENTS’ SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING SKILLS WITH RESPECT TO DIFFERENT VARIABLES
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.13, sa.3, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201730. 3. ve 4. sınıf öğrenci·leri·ni·n sosyal-duygusal öğrenme beceri·leri·ni·n çeşi·tli· deği·şkenler açısından i·ncelenmesi·
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.13, ss.430-454, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201731. 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi·
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.13, sa.3, ss.430-454, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201732. İlkokul Öğrencilerinin Okuma Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
İlköğretim Online , cilt.16, sa.3, ss.1120-1136, 2017 (Scopus)
2017
201733. Teachers’ Views of Social-Emotional Skills and Their Perspectives on Social-Emotional Learning Programs
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.7, ss.205-215, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201634. Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Önemi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.163-179, 2016 (SCI-Expanded)
2016
201635. Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Önemi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.12, sa.1, ss.163-179, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
201236. Öğretmen Yetiştirmede Demokratik Değerlerin Benimsenmesi
ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.5, sa.8, ss.589-602, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Exploring Teachers' Perspectives on Soft Skills Training for Education
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M., KHALILOVA A.
Business Journal 4th International Paris Social Science Congress, Paris, Fransa, 14 - 16 Temmuz 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20252. Q-Soft An Instructional Design For Enhancing Primary School Student Soft Skills
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M., Suskan T.
Business Journal 4th International Paris Social Science Congress, Paris, Fransa, 14 - 16 Temmuz 2025, cilt.2, ss.2, (Özet Bildiri)
2024
20243. Bir Öz Değerlendirme Aracı Olarak Q Metod
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., ÇAĞATAY Ş. M., OKDAŞ K.
22nd International Primary Teacher Education Symposium, Türkiye, 12 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. İlkokulda Hassas Becerilerin Önemi ve Türkiye’deki Mevcut Durum
ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M.
International Education Congress, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.1731-1733, (Özet Bildiri)
2024
20245. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN METAFORLARI
YILDIZ A., İnci R., ESEN AYGÜN H.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİME İLİŞKİN ÖZ DEĞERLERLENDİRMELERİ: Q METOD ÇALIŞMASI
OKDAŞ K., ESEN AYGÜN H.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN HASSAS BECERİLERİ KONUSUNDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
EROĞLU H., ESEN AYGÜN H.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20248. İlkokul Öğrencileri İçin Bilişsel Esneklik Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Hallı A., ESEN AYGÜN H.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2022
20229. İlkokul Öğretim Programlarında Sosyal-Duygusal Öğrenme: Hayat Bilgisi Öğretim Programı
ESEN AYGÜN H.
XV. International Congress of Educational Research, 01 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Sosyal-Duygusal Öğrenme
ESEN AYGÜN H.
XV. International Congress of Educational Research, Türkiye, 01 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2019
201911. Öğretmen yetiştirme programlarında sosyal-duygusal öğrenme
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
The 4th International Higher Education Studies Conference, 10 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Öğretmen Adaylarının Yanal Düşünme ile Bilişsel Esneklik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
4. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.188-190, (Özet Bildiri)
2019
201913. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Sosyal-Duygusal Öğrenme
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
4. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.81-83, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Öğretmen adaylarının yanal düşünme ile bilişsel esneklik becerileri arasındakiilişkinin incelenmesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
The 4th International Higher Education Studies Conference, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Elective Course Curriculum for Education Faculties within the scope of Integration of Experiential Learning and Virtual Reality on Gifted Education Ersamus Project
EVİN GENCEL İ., K Gogacz A., Velasco B. G., ŞAHİN TAŞKIN Ç., Garcia E. M., ESEN AYGÜN H., et al.
1st International Congress on Educational Research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, cilt.1, ss.317-322, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Gifted Education and Teacher Training: A Comparison of Turkey, Greece, Spain and Poland
Evin Gencel İ., K Gogacz A., Velasco B. G., Şahin Taşkın Ç., Garcia E. M., Esen Aygün H., et al.
1st International Congress on Educational research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.323-332, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. Elective Course Curriculum for Education Faculties within the scope of Integration of Experiential Learning and Virtual Reality on Gifted Education Ersamus+ Project
Evin Gencel İ., Gogacz A. K., Guillén Velasco B., ŞAHİN TAŞKIN Ç., Mena Garcia E., ESEN AYGÜN H., et al.
1st International Congress on Educational Research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. Gifted Education and Teacher Training: A Comparison of Turkey, Greece, Spain and Poland
Evin Gencel İ., Gogacz A. K., Velasco B. G., ŞAHİN TAŞKIN Ç., Mena Garcia E., ESEN AYGÜN H., et al.
1st International Congress on Educational Research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2018
201819. Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançları ve Uygulamaları arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2018
201820. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Görüşleri
TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.4-5, (Özet Bildiri)
2018
201821. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esnekliğe İlişkin Görüşleri
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.3-4, (Özet Bildiri)
2018
201822. Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançları ve Uygulamaları arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2018
201823. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkinGörüşleri
TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201824. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esnekliğe İlişkin Görüşleri
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.3-4, (Özet Bildiri)
2018
201825. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Görüşleri
TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.4-5, (Özet Bildiri)
2017
201726. Taşınabilir Cihazlar için Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması
AKTAŞ C., AYGÜN S., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN M.
ULEAD 2017, 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201727. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri ve Okuma-Yazma Başarısı Arasındaki İlişki
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Taşınabilir Cihazlar İçin Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması
AKTAŞ C., AYGÜN S., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN M.
International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2017
201729. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri ve Okuma-Yazma Başarısı Arasındaki İlişki
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.2, (Özet Bildiri)
2017
201730. BU SINIFTA NELER OLUYOR? ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201731. Taşınabilir Cihazlar İçin Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması
AKTAŞ C., AYGÜN S., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN M.
VII. Uluslararası Eğitimde Arştırmalar Kongresi(ULEAD), 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
201632. SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENMENİN ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ESEN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
The Eighth International Congress of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201633. Identifiying Primary School Students Social Emotional Learning Skills
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Investigating Primary Students' Attitudes Towards Reading
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.246-248, (Özet Bildiri)
2016
201635. Identifying Primary school Students' Social-Emotional Learning Skills
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.258-260, (Özet Bildiri)
2016
201636. Identifying Primary school Students' Social-Emotional Learning Skills
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.258-260, (Özet Bildiri)
2016
201637. Investigating Primary Students' Attitudes Towards Reading
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.246-248, (Özet Bildiri)
2016
201638. Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Öğrenme-Öğretme Sürecindeki Yeri ve Önemi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201539. Sosyal Duygusal Öğrenme ve Öğretmen Eğitimi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.71, (Özet Bildiri)
2013
201340. Secondary School Students’ Effective Involvement and Their Learning Strategy Use
Güvenç H., ESEN AYGÜN H.
The International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS), Roma, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201241. Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitiminde Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Değerlendirilmesi
ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.220-228, (Tam Metin Bildiri)
2012
201242. Öğretmen Yetiştirmede Demokratik Değerlerin Benimsenmesi
ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.218-219, (Özet Bildiri)
2012
201243. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Vatandaşlık ve İnsan Hakları
ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.
uluslararası sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.69-79, (Tam Metin Bildiri)
2011
201144. How much green are faculties of education
TEZCAN G., ŞAHAN B., ESEN AYGÜN H.
The European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, ss.1, (Özet Bildiri)
2011
201145. Öğretim üyelerinin sürdürülebilir kalkınma ile ilgili tutum ve uygulamaları
ESEN H., TEZCAN G., ŞAHAN B.
3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Matematik Kaygısının Bilişsel ve Duyuşsal Faktörleri
ESEN AYGÜN H.
Matematik Kaygısı-Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanımları, Sarı, Mehmet Hayri; Baloğlu, Mustafa, Editör, Vizetek, ss.71-93, 2022
2021
20212. Sosyal-Duygusal Öğrenme ve Akademik Başarı
ESEN AYGÜN H.
Temel Eğitimde Sosyal-Duygusal Öğrenme, Esen Aygün Hanife; Şahin-Taşkın Çiğdem, Editör, Vizetek Yayıncılık, -- Please Select (only U.S. / Can / Aus), ss.77-90, 2021
2020
20203. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı
Aksoy Tokgöz İ., Akcanca N., Çelik S., Kızılaslan Tunçer B., Eryaman M. Y., Ergüleç F., et al.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
20204. Erken Okuryazarlıkta Çizgi Filmler
KIZILASLAN TUNÇER B., ESEN AYGÜN H.
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Yahya Han Erbaş, Rahime Filiz Ağmaz, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Çanakkale, ss.159-174, 2020
2020
20205. Erken Çocuklukta Çizgi Filmler
ESEN AYGÜN H., KIZILASLAN TUNÇER B.
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Yahya Han ERBAŞ, Rahime Filiz AĞMAZ, Editör, Pegem Akademi, ss.159-174, 2020
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027
İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri için Bağlam Temelli REACT Stratejisine Dayalı Artırılmış Gerçeklik Destekli Eğitim Sağlığı ve Güvenliği Modülünün Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Aygün S. (Yürütücü), Demirel V., Esen Aygün H.
2023 - 2026
2023 - 2026İlkokul Öğrencilerinin Hassas Becerilerini Geliştirmede Kuantum Öğrenme Temelli Öğretim Tasarımı
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Zeren Ş. G., Esen Aygün H. (Yürütücü), İZMİRLİ S.
2024 - 2024
2024 - 2024Hassas Becerilere Duyarlı Okul İklimi Oluşturmada Okul Yöneticilerinin Öz Değerlendirmesi: Q Metodolojisi Örneği
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Esen Aygün H. (Yürütücü), Zeren Ş. G., Çağatay Ş. M.
2022 - 2022
2022 - 2022Çocuklarda Sosyal-Duygusal Gelişim İçin Öğretmen Adaylarının Duygusal Okuryazarlık BecerisininDesteklenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Çağatay Ş. M., Esen Aygün H., Demirci İ., Balbağ N. L., Evin Gencel İ., Demir Ö. O., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020"VR4GIFTEDWe Are For Gifted) Integration of Experiential Learning and Virtual Reality on Gifted Education
AB Destekli Diğer Projeler
Şahin Taşkin Ç., Esen Aygün H.
2018 - 2019
2018 - 2019İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerisinde Okuma Alışkanlıklarının ve Okuma Kaygısının Rolü Yapısal Eşitlik Modellemesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ESEN AYGÜN H. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Sosyal-Duygusal Öğrenme Programlarının Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişimine, Akademik Başarı ve Sınıf İklimi Algısına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞAHİN TAŞKIN Ç. (Yürütücü), ESEN AYGÜN H.
2015 - 2016
2015 - 2016Taşınabilir Cihazlar İçin Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKTAŞ C. (Yürütücü), ŞAHİN M., ESEN H., AYGÜN S.
Öğrenci Projeleri
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorÖğretmen Adaylarının Sosyal-Duygusal Yalnızlık ve Psikolojik Sağlamlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ar-Ge Projesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
2022 - 2024
2022 - 2024Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal-Duygusal Yeterliliği ve Benlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ar-Ge Projesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye