Doç. Dr. HANİFE ESEN AYGÜN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim

E-posta: hanifeesen@comu.edu.tr
İş Telefonu: +90 286 217 4763 Dahili: 3620
Web: https://avesis.comu.edu.tr/852
Ofis: E2-229
Posta Adresi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Anafartalar kampüsü, Eğitim fakültesi, Ofis:E2-229

Metrikler

Yayın

100

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

11

Proje

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2017

2011 - 2017

Doktora

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2011 - 2011

2011 - 2011

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Sosyal-Duygusal Öğrenme Programlarının Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişimine, Akademik Başarı ve Sınıf İklimi Algısına Etkisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri

2011

2011

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki İnsan Hakları ve Vatandaşlık Bilinci İle İlgili Konuların Öğretmen Görüşüne Göre Belirlenmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2018 - 2022

2018 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2017 - 2018

2017 - 2018

Araştırma Görevlisi Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2010 - 2017

2010 - 2017

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (4)
Scopus (6)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (18)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Exploring Teachers' Perspectives on Soft Skills Training for Education

ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M., KHALILOVA A.

Business Journal 4th International Paris Social Science Congress, Paris, Fransa, 14 - 16 Temmuz 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Q-Soft An Instructional Design For Enhancing Primary School Student Soft Skills

ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M., Suskan T.

Business Journal 4th International Paris Social Science Congress, Paris, Fransa, 14 - 16 Temmuz 2025, cilt.2, ss.2, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Bir Öz Değerlendirme Aracı Olarak Q Metod

ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., ÇAĞATAY Ş. M., OKDAŞ K.

22nd International Primary Teacher Education Symposium, Türkiye, 12 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. İlkokulda Hassas Becerilerin Önemi ve Türkiye’deki Mevcut Durum

ESEN AYGÜN H., ZEREN Ş. G., AŞIKCAN M.

International Education Congress, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.1731-1733, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN METAFORLARI

YILDIZ A., İnci R., ESEN AYGÜN H.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN HASSAS BECERİLERİ KONUSUNDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

EROĞLU H., ESEN AYGÜN H.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. İlkokul Öğrencileri İçin Bilişsel Esneklik Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Hallı A., ESEN AYGÜN H.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. İlkokul Öğretim Programlarında Sosyal-Duygusal Öğrenme: Hayat Bilgisi Öğretim Programı

ESEN AYGÜN H.

XV. International Congress of Educational Research, 01 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Sosyal-Duygusal Öğrenme

ESEN AYGÜN H.

XV. International Congress of Educational Research, Türkiye, 01 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Öğretmen yetiştirme programlarında sosyal-duygusal öğrenme

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

The 4th International Higher Education Studies Conference, 10 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Öğretmen Adaylarının Yanal Düşünme ile Bilişsel Esneklik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

4. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.188-190, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Sosyal-Duygusal Öğrenme

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

4. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.81-83, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

14. Öğretmen adaylarının yanal düşünme ile bilişsel esneklik becerileri arasındakiilişkinin incelenmesi

ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.

The 4th International Higher Education Studies Conference, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Gifted Education and Teacher Training: A Comparison of Turkey, Greece, Spain and Poland

Evin Gencel İ., K Gogacz A., Velasco B. G., Şahin Taşkın Ç., Garcia E. M., Esen Aygün H., et al.

1st International Congress on Educational research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.323-332, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. Gifted Education and Teacher Training: A Comparison of Turkey, Greece, Spain and Poland

Evin Gencel İ., Gogacz A. K., Velasco B. G., ŞAHİN TAŞKIN Ç., Mena Garcia E., ESEN AYGÜN H., et al.

1st International Congress on Educational Research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

19. Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançları ve Uygulamaları arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar

ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Görüşleri

TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.4-5, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esnekliğe İlişkin Görüşleri

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.3-4, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançları ve Uygulamaları arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar

ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkinGörüşleri

TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esnekliğe İlişkin Görüşleri

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.3-4, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Görüşleri

TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.4-5, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri ve Okuma-Yazma Başarısı Arasındaki İlişki

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Taşınabilir Cihazlar İçin Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması

AKTAŞ C., AYGÜN S., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN M.

International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

29. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri ve Okuma-Yazma Başarısı Arasındaki İlişki

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.2, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. BU SINIFTA NELER OLUYOR? ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Taşınabilir Cihazlar İçin Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması

AKTAŞ C., AYGÜN S., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN M.

VII. Uluslararası Eğitimde Arştırmalar Kongresi(ULEAD), 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

32. SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENMENİN ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

ESEN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

The Eighth International Congress of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

33. Identifiying Primary School Students Social Emotional Learning Skills

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Investigating Primary Students' Attitudes Towards Reading

ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.

IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.246-248, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. Identifying Primary school Students' Social-Emotional Learning Skills

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.258-260, (Özet Bildiri)

2016

2016

36. Identifying Primary school Students' Social-Emotional Learning Skills

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.258-260, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. Investigating Primary Students' Attitudes Towards Reading

ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.

IV International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 Ekim - 30 Kasım 2016, ss.246-248, (Özet Bildiri)

2016

2016

38. Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Öğrenme-Öğretme Sürecindeki Yeri ve Önemi

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

39. Sosyal Duygusal Öğrenme ve Öğretmen Eğitimi

ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.71, (Özet Bildiri)

2013

2013

40. Secondary School Students’ Effective Involvement and Their Learning Strategy Use

Güvenç H., ESEN AYGÜN H.

The International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS), Roma, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2012

2012

41. Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitiminde Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Değerlendirilmesi

ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.220-228, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

42. Öğretmen Yetiştirmede Demokratik Değerlerin Benimsenmesi

ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.218-219, (Özet Bildiri)

2012

2012

43. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Vatandaşlık ve İnsan Hakları

ESEN AYGÜN H., GENÇ S. Z.

uluslararası sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.69-79, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

44. How much green are faculties of education

TEZCAN G., ŞAHAN B., ESEN AYGÜN H.

The European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, ss.1, (Özet Bildiri)

2011

2011

45. Öğretim üyelerinin sürdürülebilir kalkınma ile ilgili tutum ve uygulamaları

ESEN H., TEZCAN G., ŞAHAN B.

3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2022

2022

1. Matematik Kaygısının Bilişsel ve Duyuşsal Faktörleri

ESEN AYGÜN H.

Matematik Kaygısı-Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanımları, Sarı, Mehmet Hayri; Baloğlu, Mustafa, Editör, Vizetek, ss.71-93, 2022

2021

2021

2. Sosyal-Duygusal Öğrenme ve Akademik Başarı

ESEN AYGÜN H.

Temel Eğitimde Sosyal-Duygusal Öğrenme, Esen Aygün Hanife; Şahin-Taşkın Çiğdem, Editör, Vizetek Yayıncılık, -- Please Select (only U.S. / Can / Aus), ss.77-90, 2021

2020

2020

4. Erken Okuryazarlıkta Çizgi Filmler

KIZILASLAN TUNÇER B., ESEN AYGÜN H.

Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Yahya Han Erbaş, Rahime Filiz Ağmaz, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Çanakkale, ss.159-174, 2020

2020

2020

5. Erken Çocuklukta Çizgi Filmler

ESEN AYGÜN H., KIZILASLAN TUNÇER B.

Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Yahya Han ERBAŞ, Rahime Filiz AĞMAZ, Editör, Pegem Akademi, ss.159-174, 2020

Desteklenen Projeler

2023 - 2026

2023 - 2026

İlkokul Öğrencilerinin Hassas Becerilerini Geliştirmede Kuantum Öğrenme Temelli Öğretim Tasarımı

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Zeren Ş. G., Esen Aygün H. (Yürütücü), İZMİRLİ S.

2018 - 2019

2018 - 2019

İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerisinde Okuma Alışkanlıklarının ve Okuma Kaygısının Rolü Yapısal Eşitlik Modellemesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ESEN AYGÜN H. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

Taşınabilir Cihazlar İçin Otomatik Anket Oluşturucu Uygulaması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKTAŞ C. (Yürütücü), ŞAHİN M., ESEN H., AYGÜN S.

Öğrenci Projeleri

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Öğretmen Adaylarının Sosyal-Duygusal Yalnızlık ve Psikolojik Sağlamlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Ar-Ge Projesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye

2022 - 2024

2022 - 2024

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal-Duygusal Yeterliliği ve Benlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Ar-Ge Projesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 7

h-indeksi (SCOPUS): 1