Doç.Dr.

KÜRŞAT CESUR


Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimı

İngiliz Dili Eğitimi

Biyografi

Kürşat CESUR 1982'de Çanakkale'de doğdu. 2000 yılında Kütahya Anadolu Öğretmen Lisesinden mezun oldu. 2004'te Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitiminde Lisans Eğitimini tamamladı. 2008'de Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde İngiliz Dili Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi aldı. 2012'de Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi alanında Doktora derecesini alarak 2004 yılından itibaren İngilizce Okutmanı olarak görev yaptığı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine Yrd. Doç. Dr. olarak 2013 yılında atandı. Halen Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2008 - 2012

2008 - 2012

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

2005 - 2008

2005 - 2008

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

İngilizce Öğretmeni Adaylarının Yeterliklerinin Pedagojik Alan Bilgisi aracılığı ile İncelenmesi: Durum Çalışması doi.org/10.13140/RG.2.2.10105.31843

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği

2008

2008

Yüksek Lisans

ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜNİVERSİTE SEVİYESİNDE DİL BECERİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN TEST TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ALGILAMALARI http://doi.org/10.13140/RG.2.2.16501.63202

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü , İngilizce Öğretmenliği

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

B1 Orta

B1 Orta

Fransızca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2015

2015

TFF Grassroots C Lisans Futbol Antrenörlüğü

Diğer

TFF

2005

2005

ALMANCA KURSU C1 ve C2 Seviyeleri

Yabancı Dil

ÇOMU YADEM

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı

2018 - 2020

2018 - 2020

Dr.Öğr.Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd.Doç.Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2004 - 2012

2004 - 2012

Okutman

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Modern Diller Bölümü

Yönetimsel Görevler

2014 - 2014

2014 - 2014

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksekokul Müdür Yardımcısı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

2011 - 2013

2011 - 2013

Yönetim Kurulu Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

2005 - 2012

2005 - 2012

Yönetim Kurulu Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yadem

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Critical Pedagogy and Language

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Qualitative Research in Language Studies

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Critical Assessment of Educational Change

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Teaching English to Young Learners

Doktora

Doktora

Syllabus Design

Lisans

Lisans

Teaching English to Young Learners

Lisans

Lisans

Teaching English to Young Learners I

Lisans

Lisans

Teaching English to Young Learners II

Lisans

Lisans

SCHOOL EXPERIENCE

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS

Lisans

Lisans

Main Course

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2020

2020

Suggested Syllabus for World Englishes and Culture Elective Course at ELT Departments

CESUR K. , BALABAN S.

Focus on ELT (FELT), cilt.2, sa.1, ss.37-47, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2020

2020

English Teachers’ Views on Important Factors and Problems of Educational Change

CESUR K.

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.14, sa.31, ss.577-591, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2020

2020

English Teachers’xx Views on Important Factors and Problems of Educational Change

CESUR K.

Mediterranean Journal of Educational Research, cilt.14, sa.31, ss.577-591, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2020

2020

Opinions on the Use of Magic Card Tricks in Teaching English to Young Learners

CESUR K.

Trakya Eğitim Dergisi, cilt.10, sa.1, ss.285-297, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2020

2020

EFL TEACHERS’ MOST PREFERRED TOPICS FOR THE SYLLABUS OF THE COURSE “TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS”

CESUR K. , Bulanık F.

International Journal of Educational Spectrum, cilt.2, sa.1, ss.25-37, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2019

2019

In-Service EFL Teachers' Suggestions for Prospective Teachers of English

CESUR K. , DURAN-GÜLER G.

International Journal of Research in Teacher Education, cilt.10, sa.4, ss.35-49, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2019

2019

Views on general knowledge elective courses of ELT departments: Suggested syllabus for diction course

AKBAY A. , CESUR K.

Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.15, sa.4, ss.1332-1354, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2019

2019

Opening Many Locks with a Master Key: Six EFL Games Played with a Set of Cards

CESUR K.

English Teaching Forum, cilt.57, sa.4, ss.1-8, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2019

2019

Evaluation of EFL Textbook ‘Traveller Elementary’ from the Perspectives of Instructors and University Students

CESUR K. , ÖZİŞLER N.

International Journal of Language and Literary Studies, cilt.1, sa.2, ss.1-16, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2019

2019

Reconsidering the Assessment Policy: Practical Use of Liberal Multiple-choice Tests (SAC Method)

CESUR K.

Educational Policy Analysis and Strategic Research, cilt.14, sa.1, ss.61-74, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

Community Service Practices: Prospective Teachers’ Views on Its Implementation Process and Outcomes

KORKMAZ S., CESUR K.

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, cilt.9, sa.4, ss.9-19, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

An Evaluation of Second Grade English Language Teaching Program of Primary School: Tokat Case

ÇİFTÇİ CİNKAVUK E., CESUR K.

Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.20, sa.3, ss.749-766, 2018 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2018

2018

Examining The Prospective English Teachers’ Pedagogical Content Knowledge: Canakkale Case

CESUR K. , ERTAŞ A.

International Journal of Progressive Education, cilt.14, sa.3, ss.123-140, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

English Language Teachers' Perceptions of Common Mistakes: Different Personality Traits

CESUR K. , TEKİN N. M.

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.12, sa.24, ss.120-132, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

Content Analysis of Abstracts on ELT Research Available in Turkish Journal Park Academic Platform

CESUR K. , KÖK M., AYDIN Ç.

ELT Research Journal, cilt.7, sa.2, ss.58-77, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

Content Analysis of Abstracts on ELT Research Available in Turkish Journal Park

CESUR K. , KÖK M., AYDIN Ç.

ELT Research Journal, cilt.7, sa.2, ss.58-77, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2013

2013

Who is More Responsible? Preparatory Class Students’ Perceptions of Responsibility

CESUR K. , ERTAŞ A.

ELT Research Journal, cilt.2, ss.70-81, 2013 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2012

2012

Students and instructors’ perceptions of objective tests used to assess language performance at university level.

CESUR K. , KÖKSAL D.

Journal of Theory and Practice in Education, cilt.8, sa.1, ss.41-53, 2012 (Hakemli Üniversite Dergisi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2018

2018

‘Being an English Teacher in Turkey’ from the Perspectives of EFL Teachers

CESUR K. , CESUR Ç.

2nd International Turkic World Congress on Educational and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.1, sa.1, ss.10

2018

2018

"Paint": Pieces of Advice from In-service Teachers

CESUR K.

10th International ELT Research Conference, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.81

2017

2017

Playing Ten Games with a Set of Cards: Which Game is the Best?

CESUR K.

The International Conference on Teaching Languages to Young Learners, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.47

2017

2017

Prospective Teachers' Views on Implementation Process of Community Service Practices Course in ELT Department

KORKMAZ S., CESUR K.

7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.388

2016

2016

Investigating MA Theses and PhD Dissertations on Teaching Vocabulary to Young Learners

ARICI İ., KAPLAN M., CESUR K.

9th ELT Research Conference, Interdisciplinary approaches: Beyond the borders of ELT methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.50

2016

2016

Parents’ Roles and Attitudes towards Teaching English to Young Learners

CESUR K. , TOK G.

9th ELT Research Conference, Interdisciplinary approaches: Beyond the borders of ELT methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.47

2015

2015

Are the school principals providing enough support and encouragement for the teachers in Turkey?

BAYTUR B., CESUR K.

5th International Conference on Research in Education - ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.188

2015

2015

2nd Grade English Language Curriculum Through 4+4+4 Educational Reform in Turkey

ÇİFTÇİ CİNKAVUK E., CESUR K.

5th International Conference on Research in Education - ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.88

2014

2014

ELT Students’ Metaphorical Perceptions of a Language Teacher Teaching English to Young Learners

CESUR K. , TERCAN G.

The Sixth International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.912-928

2014

2014

All About Teaching English to Young Learners and Children: What Has Been Discussed So Far in ELTJ

CESUR K. , BOZOK D.

The Eight International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.81

2013

2013

Prospective teachers’ perceptions of their competencies in teaching English

CESUR K.

The Fifth International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.1911-1926

2012

2012

Giving Activities Mysterious Effects: GAME

CESUR K. , CESUR Ç.

Seventh International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2012, ss.51

2012

2012

Giving Activities Mysterious Effects: GAME

CESUR K. , CESUR Ç.

Seventh International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2012, ss.51

2012

2012

Constructing Communicative Grammar Tests

CESUR K.

Seventh International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2012, ss.50

2010

2010

Apology strategies of Turkish university students: Effect of multiple-choice discourse completion test

CESUR K.

The Sixth International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.448-453

2009

2009

Any Communication Problems with the Management?

CESUR K.

13th International INGED ELT Conference, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2009, ss.1

2009

2009

An alternative way of testing and scoring: Multiple-answer multiple-choice questions for classroom use

CESUR K.

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.1-10

2008

2008

Do they object to objectivity?

KÖKSAL D. , CESUR K.

5th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2008, ss.1-10

Kitap & Kitap Bölümleri

2020

2020

TenTen 4 Kids: Fun Activities for Starters

CESUR K.

Yds Publishing, İstanbul, 2020

2018

2018

Dictionary of Linking Words: A Guide to Translation Studies

CESUR K.

Paradigma Akademi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2018

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

International Journal of Language and Literary Studies

Editör

Bilimsel Hakemlikler

Temmuz 2018

Temmuz 2018

Journal of Theory and Practice in Education

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2018

Haziran 2018

Journal of Theory and Practice in Education

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2018

Mayıs 2018

Mediterranean Journal of Educational Research

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2017

Haziran 2017

The Journal of Language Teaching and Learning

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2016

Ağustos 2016

The Journal of Language Teaching and Learning

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2013

Mart 2013

Journal of Theory and Practice in Education

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2013

Mart 2013

ELT Research Journal

Hakemli Bilimsel Dergi