Biyografi
Kürşat CESUR 1982'de Çanakkale'de doğdu. 2000 yılında Kütahya Anadolu Öğretmen Lisesinden mezun oldu. 2004'te Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitiminde Lisans Eğitimini tamamladı. 2008'de Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde İngiliz Dili Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi aldı. 2012'de Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi alanında Doktora derecesini alarak 2004 yılından itibaren İngilizce Okutmanı olarak görev yaptığı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine Yrd. Doç. Dr. olarak 2013 yılında atandı. Halen Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında Doçent Doktor olarak görev yapmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2008 - 2012
2008 - 2012Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
İngilizce Öğretmeni Adaylarının Yeterliklerinin Pedagojik Alan Bilgisi aracılığı ile İncelenmesi: Durum Çalışması doi.org/10.13140/RG.2.2.10105.31843
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği
2008
2008Yüksek Lisans
ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜNİVERSİTE SEVİYESİNDE DİL BECERİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN TEST TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ALGILAMALARI http://doi.org/10.13140/RG.2.2.16501.63202
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2015
2015TFF Grassroots C Lisans Futbol Antrenörlüğü
Diğer
TFF
2005
2005ALMANCA KURSU C1 ve C2 Seviyeleri
Yabancı Dil
ÇOMU YADEM
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
2004 - 2012
2004 - 2012Okutman
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Modern Diller
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
2014 - 2014
2014 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksekokul Müdür Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2011 - 2013
2011 - 2013Yönetim Kurulu Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2005 - 2012
2005 - 2012Yönetim Kurulu Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yadem
Akademi Dışı Deneyim
2025 - 2025
2025 - 2025Davetli Konuşmacı
Üniversite, A.K. Kussayinov Eurasian Humanities Institute, Foreign Languages: Two Foreign Languages, Davetli Konuşmacı
2024 - 2024
2024 - 2024Davetli Konuşmacı
Üniversite, A.K. KUSSAYINOV EURASIAN HUMANITIES INSTITUTE, Foreign Languages: Two Foreign Languages, Davetli Konuşmacı
2023 - 2023
2023 - 2023Invited Lecturer
Üniversite, Atyrau State University named after Kh. Dosmukhamedov, Foreign Languages: Two Foreign Languages, Invited Lecturer
2023 - 2023
2023 - 2023Davetli Konuşmacı
Üniversite, A.K. KUSSAYINOV EURASIAN HUMANITIES INSTITUTE, Foreign Languages: Two Foreign Languages, Davetli Konuşmacı
2023 - 2023
2023 - 2023Davetli Konuşmacı (Keynote Speaker)
Üniversite, Al Farabi Kazak Milli Üniversitesi, Foreign Languages Department, Davetli Konuşmacı (Keynote Speaker)
2022 - 2022
2022 - 2022Visiting Scholar (Scholarship by Kazakhistan Ministry of Education)
Üniversite, Pavlodar Pedagogical University, Foreign Languages: Two Foreign Languages, Visiting Scholar (Scholarship by Kazakhistan Ministry of Education)
2022 - 2022
2022 - 2022Davetli Konuşmacı
Üniversite, Al Farabi - Kazak Milli Üniversitesi, Foreign Languages Department, Davetli Konuşmacı
2021 - 2021
2021 - 2021Visiting Scholar (Scholarship by Kazakhistan Ministry of Education)
Üniversite, Atyrau University named after Kh. Dosmukhamedov, Foreign Languages: Two Foreign Languages, Visiting Scholar (Scholarship by Kazakhistan Ministry of Education)
2020 - 2020
2020 - 2020Invited Lecturer
Üniversite, Batken State University, English Language Teaching, Invited Lecturer
2019 - 2019
2019 - 2019Erasmus Teaching Mobility Program
Üniversite, Silesian University, English Language Teaching, Erasmus Teaching Mobility Program
2011 - 2013
2011 - 2013İngilizce Okutmanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi SEM, İngilizce Okutmanı
2004 - 2007
2004 - 2007İngilizce Okutmanı
YADEM, İngilizce Okutmanı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
A Suggested Course Syllabus for Teaching English in Early Childhood
Cesur K. (Danışman)
Ö.CAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Translation of Onur Erol's Most Famous Children Song Into English: Internationalization of A Song Through EFL Teachers' Views
Cesur K. (Danışman)
G.NUR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Development, Application, and Evaluation of General English Language MOOC: A MOOC for Distant Learners of English
Cesur K. (Danışman)
E.UYGUN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Common mistakes made by EFL teachers and their suggested solutions
Cesur K. (Danışman)
H.GÜL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ecopedagogical analysis of middle school EFL coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education
Cesur K. (Danışman)
G.CİVAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Development and validation of a cultural and linguistic diversity scale to measure pre-service efl teachers' self efficacy-beliefs
Cesur K. (Danışman)
M.KIRCALI(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Exploring the effects of gamification with web 2.0 tools on efl learners' academic achievement, motivation and learning self-efficacy in online learning environments
Cesur K. (Danışman)
T.TEMEL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Views on the content knowledge elective courses of the ELT departments and a suggested syllabus
CESUR K.
M.Şenol(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Pre-service and In-service EFL Teachers' Views on the General Knowledge Elective Courses of the ELT Department: Suggested Syllabus for the Most Preferred Course
CESUR K.
A.AKBAY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Evaluation of EFL Course Book 'Traveller Elementary' from the Perspectives of Instructors and University Students
CESUR K.
N.ÖZİŞLER(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
English Language Teachers' Perceptions of Common Mistakes Regarding Teacher Personality and Teaching Style
CESUR K.
N.Mümine(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
An evaluation of 2nd grade English language teaching program in primary school: Tokat case
CESUR K.
E.ÇİFÇİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Prospective English Language Teachers’ Metaphorical Perceptions Of A Language Teacher Teaching English to Young Learners
CESUR K.
G.TERCAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Prospective English Language Teachers’ Views on the Implementation Process and the Outcomes of Community Service Practices Course
CESUR K.
S.KORKMAZ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Investigating the Tourism and Hotel Management Students’ Perceptions of Their Vocational English Coursebook
CESUR K.
Z.DUYMAZ(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2021 - 2025
2021 - 2025Okul Öncesi Dönemde İngilizce Öğretimi Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Cesur K.
2024 - 2024
2024 - 2024Academic Speaking: How to Deliver your Speech in Academic Events
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Cesur K.
2024 - 2024
2024 - 2024MELTED: MOOC for English Language Teacher Education
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Cesur K.
2024 - 2024
2024 - 2024İş İngilizcesi (Business English) Eğitimi Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Cesur K.
2024 - 2024
2024 - 2024Genel İngilizce A1 - A2 Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Cesur K.
2024 - 2024
2024 - 2024Academic Writing: How to Get your Research Published
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Cesur K.
Makaleler
2025
20251. Comparative Analysis of EFL Teachers’ Views on Fundamentals of English Language Teaching: The Case of Türkiye and Kazakhstan
Cesur K., Mikhailova T., Genç L. G.
Novitas-Royal , cilt.19, sa.2, ss.93-111, 2025 (Scopus, TRDizin)
2025
20252. A Suggested Course Syllabus for Teaching English in Early Childhood
CEYLAN Ö. C., CESUR K.
International Journal of Educational Spectrum (IJES) , cilt.7, sa.2, ss.187-207, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Ecopedagogical Analysis of Middle School EFL Coursebooks in Türkiye
CİVAN-ARTUN G., CESUR K.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.20, sa.3, ss.7-20, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. EFL Teacher’s Views on Fundamentals of English Language Teaching
CESUR K.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.16, sa.3, ss.53-65, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. The Effect of Web 2.0-Supported Gamification on EFL Students' Self-Efficacy in Online Learning Environments
Temel T., Cesur K.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.45-66, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20256. Teaching English for general purposes through a MOOC in higher education: A quasi-experimental study to explore its effects on learner achievement and satisfaction
Uygun E., CESUR K.
Education and Information Technologies
, cilt.30, sa.3, ss.3389-3409, 2025 (SSCI)
2025
20257. PRAGMATICS OF THE TEXT AND THE AUTHOR IN THE TRANSLATIONS OF THE WORKS OF D.ISSABEKOV
TLEULINOVA M., Seidenova S. D., Alpysbaeva A. E., KÖKSAL D., CESUR K.
ВЕСТНИК ТОРАЙГЫРОВ УНИВЕРСИТЕТА , cilt.2025, sa.1, ss.390-403, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20248. A Netnographic Study on The Reasons Why People Fail to Learn English
Acar S. C., Cesur K., Mıkhaılova T., Akshulakova B.
Participatory Educational Research , cilt.11, sa.6, ss.134-151, 2024 (Scopus)
2024
20249. PILOT PROJECT OF ASSESSING INTERNATIONAL TEACHERS’ RESEARCH COMPETENCIES
Alimova S., CESUR K., Akhmetova A.
3i intellect idea innovation - интеллект идея инновация , cilt.3, ss.158-166, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. The Effect of Gamification with Web 2.0 Tools on EFL Learners’ Motivation and Academic Achievement in Online Learning Environments
Temel T., CESUR K.
SAGE Open
, cilt.14, sa.2, 2024 (SSCI)
2024
202411. Internationalization of a Regional Children’s Song for Teaching English to Young Learners Çocuklara İngilizce Öğretimi için Bölgesel Çocuk Şarkısının Uluslararası Hale Getirilmesi
Türkmen G. N., CESUR K.
Novitas-ROYAL
, cilt.18, sa.1, ss.1-17, 2024 (Scopus)
2024
202412. Development and Validation of a Cultural and Linguistic Diversity Scale to Measure Pre-service EFL Teachers’ Self-Efficacy Beliefs
Kırcalı M., CESUR K.
SAGE Open
, cilt.14, sa.1, 2024 (SSCI)
2023
202313. Curriculum Analysis of English Language Teacher Education Programs: A Comparative Study of Türkiye and Kyrgyzstan
CESUR K., Davranova G., Murzakhmedova N.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.14, sa.4, ss.1-16, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202314. Translation of the MOOC Student Satisfaction Survey to Turkish: A Scale Adaptation and Validation Study
UYGUN E., CESUR K.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.5, ss.153-171, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202215. A Socio-Cultural Study of Face and Politeness Conceptions in the Kazakh Context
MULDAGALİYEVA A., URAZGALIYEVA S., TLEULINOVA M., ZHYRENSHINA K., DUISENBAYEVA S., KHALENOVA A., et al.
PERTANIKA JOURNAL OF SOCIAL SCIENCE AND HUMANITIES , cilt.30, sa.1, 2022 (ESCI)
2022
202216. Analysis of English Language Teaching Programmes Course Syllabus at ELT Departments in Turkey
CESUR K., ÖZEKİNCİ Z.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.42, ss.18-31, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. SUGGESTED SYLLABUS CONTENT FOR COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING COURSE IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING PROGRAMS
Cesur K., Yılmaz T. S., Börekci R., Can E.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.795-810, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202218. PRESERVICE EFL TEACHERS’ PREFERENCES ON THE TOPICS OF MEDIA AND COMMUNICATION COURSE
CESUR K., ZHOLDABAYEVA A., GÜRLÜYER M.
Non-Profit Limited Company Pavlodar Pedagogical University , cilt.2022, sa.2, ss.19-31, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202219. Content analysis of research articles on teaching English to young learners in Turkiye
CESUR K.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.29, ss.889-903, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202220. SUGGESTED TOPICS FOR THE SYLLABUS OF ENGLISH LITERATURE COURSE IN ELT DEPARTMENTS
CESUR K., KARPUZOĞLU A.
Kh.Dosmukhamedov Atyrau University , cilt.66, sa.3, ss.38-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202221. THE CONTENT OF LANGUAGE AND CULTURE COURSE AT ELT DEPARTMENTS
CESUR K., ZHOLDABAYEVA A., ABU HATAB A., NAVDAR H.
Non-Profit Limited Company Pavlodar Pedagogical University , cilt.2022, sa.3, ss.22-34, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202122. FACTORS CAUSING BURNOUT AMONG ENGLISH LANGUAGE TEACHERS IN TURKEY
CESUR K.
Bulletin of the Khalel Dosmukhamedov Atyrau University , cilt.63, sa.4, ss.33-40, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202123. An Analysis of the Content Knowledge Elective Courses of the ELT Departments: A Suggested Syllabus
ŞENOL M., CESUR K.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.3, ss.316-335, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202124. Review of the studies on teaching practicum courses in Turkey: Suggestions for teacher education
Cesur K., Karakaya M., Şık P.
EURASIAN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.1, sa.1, ss.30-36, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202025. Suggested Syllabus for World Englishes and Culture Elective Course at ELT Departments
CESUR K., BALABAN S.
Focus on ELT (FELT) , cilt.2, sa.1, ss.37-47, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202026. Opinions on the Use of Magic Card Tricks in Teaching English to Young Learners
CESUR K.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.285-297, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202027. English Teachers’xx Views on Important Factors and Problems of Educational Change
Cesur K.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.14, sa.31, ss.577-591, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202028. EFL TEACHERS’ MOST PREFERRED TOPICS FOR THE SYLLABUS OF THE COURSE “TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS”
CESUR K., Bulanık F.
International Journal of Educational Spectrum , cilt.2, sa.1, ss.25-37, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201929. Opening Many Locks with a Master Key: Six EFL Games Played with a Set of Cards
CESUR K.
English Teaching Forum , cilt.57, sa.4, ss.1-8, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201930. In-Service EFL Teachers' Suggestions for Prospective Teachers of English
CESUR K., DURAN-GÜLER G.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.10, sa.4, ss.35-49, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201931. Evaluation of EFL Textbook ‘Traveller Elementary’ from the Perspectives of Instructors and University Students
CESUR K., ÖZİŞLER N.
International Journal of Language and Literary Studies , cilt.1, sa.2, ss.1-16, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201932. Reconsidering the Assessment Policy: Practical Use of Liberal Multiple-choice Tests (SAC Method)
CESUR K.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.14, sa.1, ss.61-74, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201933. Views on general knowledge elective courses of ELT departments: Suggested syllabus for diction course
AKBAY A., CESUR K.
Journal of Language and Linguistic Studies
, cilt.15, sa.4, ss.1332-1354, 2019 (Scopus)
2018
201834. An Evaluation of Second Grade English Language Teaching Program of Primary School: Tokat Case
ÇİFTÇİ CİNKAVUK E., CESUR K.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.3, ss.749-766, 2018 (Scopus)
2018
201835. Community Service Practices: Prospective Teachers’ Views on Its Implementation Process and Outcomes
Korkmaz S., Cesur K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.9, sa.4, ss.9-19, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201836. Examining The Prospective English Teachers’ Pedagogical Content Knowledge: Canakkale Case
CESUR K., ERTAŞ A.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.3, ss.123-140, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201837. Content Analysis of Abstracts on ELT Research Available in Turkish Journal Park
CESUR K., KÖK M., AYDIN Ç.
ELT Research Journal , cilt.7, sa.2, ss.58-77, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201838. Content Analysis of Abstracts on ELT Research Available in Turkish Journal Park Academic Platform
CESUR K., KÖK M., AYDIN Ç.
ELT Research Journal , cilt.7, sa.2, ss.58-77, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201839. English Language Teachers' Perceptions of Common Mistakes: Different Personality Traits
Cesur K., Tekin N. M.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.12, sa.24, ss.120-132, 2018 (Hakemli Dergi)
2013
201340. Who is More Responsible? Preparatory Class Students’ Perceptions of Responsibility
CESUR K., ERTAŞ A.
ELT Research Journal , cilt.2, ss.70-81, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201241. STUDENTS AND INSTRUCTORS PERCEPTIONS OF OBJECTIVE TESTS USED TOASSESS LANGUAGE PERFORMANCE ATUNIVERSITY LEVEL
KÖKSAL D., CESUR K.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.8, sa.1, ss.41-53, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Content Analysis of Research Articles Indexed in Scopus on Educational Change
CESUR K., TRUSHEVA A., ORAZOVA A., KUANYSHBAYEVA A., MIKHAILOVA T.
ICRE 2025, Bartın, Türkiye, 27 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. INTERNATIONALIZATION OF SONGS FOR TEACHING ENGLISH: SAMPLES FROM KAZAKHSTAN, RUSSIA AND TÜRKİYE
CESUR K.
5th INTERNATIONAL CONGRESS OF LANGUAGE AND TRANSLATION STUDIES, Baku, Azerbaycan, 24 - 26 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Development and Evaluation of an ESP MOOC for Personal Trainers
ERGÜN İ., CESUR K.
6TH TESOL TÜRKİYE INTERNATIONAL ELT CONFERENCE, Kayseri, Türkiye, 18 - 19 Nisan 2025, ss.33, (Özet Bildiri)
2025
20254. Generating Syllabus Using AI Teaching Assistant (Samples from Projects Developed)
CESUR K.
Seminar for Faculty of Philology, Astana, Kazakistan, 15 Ocak 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. Generating Syllabus Using AI Teaching Assistant: Samples from Projects Developed
CESUR K.
Teacher's Winter School - 2025, Astana, Kazakistan, 14 - 15 Ocak 2025, (Özet Bildiri)
2024
20246. Artificial intelligence in language teaching: Innovations and challenges
CESUR K., INKASH N.
X International Scientific-Practical Conference: Quality Management: Search and Solutions, AUSTIN, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Kasım 2024, cilt.1, ss.156-159, (Tam Metin Bildiri)
2024
20247. DEVELOPMENT AND VALIDATION OF THE ACADEMIC SPEAKING PROFICIENCY SCALE (ASPS)
ŞEN M. K., CESUR K.
ULEAD 2024 Annual Congress - 13TH INTERNATIONAL ELT RESEARCH CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2024, ss.102-103, (Özet Bildiri)
2024
20248. MELTED: MOOC FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION
CESUR K.
ULEAD 2024 Annual Congress - 13TH INTERNATIONAL ELT RESEARCH CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2024, ss.107-108, (Özet Bildiri)
2024
20249. USING MAGIC TRICKS FOR TEACHING VOCABULARY IN EFL CLASSES
CESUR K.
THE XX INTERNATIONAL KAZTEA & ARELTA CONFERENCE, Köksetau, Kazakistan, 6 - 08 Haziran 2024, ss.124-129, (Tam Metin Bildiri)
2024
202410. SUGGESTED COURSE SYLLABUS FOR TEACHING ENGLISH IN EARLY CHILDHOOD
CEYLAN Ö. C., CESUR K.
1ST INTERNATIONAL ELT, EFL & ELL CONFERENCE (INEEEC), Kütahya, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.22, (Özet Bildiri)
2024
202411. AN ESP MOOC PROJECT: SUGGESTED ACTIVITIES FOR ACADEMIC SPEAKING
CESUR K.
V International scientific and methodological conference «LIFE-LONG LEARNING PARADIGM IN THE SYSTEM OF KAZAKHSTANI EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT: PRACTICE AND PERSPECTIVES», Almati, Kazakistan, 14 Mart 2024, ss.7, (Özet Bildiri)
2024
202412. How to Deliver Speech in Academic Events
CESUR K.
Teacher's Winter School - 2024, Astana, Kazakistan, 10 - 11 Ocak 2024, (Özet Bildiri)
2023
202313. Development of Academic Speaking MOOC: How to Deliver your Speech in Academic Events
CESUR K.
ХХІ ғасырдағы ғылым және білім: үрдістер мен перспективалар (Science and Education in the 21st Century: Trends and Perspectives), Astana, Kazakistan, 08 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. Translation of Onur Erol's Most Famous Children’s Song into English: Internationalization of A Song Through EFL Teachers' Views
TÜRKMEN G. N., CESUR K.
7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH IN APPLIED LINGUISTICS - ICRAL 2023, Kahramanmaraş, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.99, (Özet Bildiri)
2023
202315. Common Mistakes Made by EFL Teachers and Their Suggested Solutions
Ayas H. G., Cesur K.
3rd International ILTERG Conference, Nevşehir, Türkiye, 02 Haziran 2023, ss.161, (Özet Bildiri)
2023
202316. Ecopedagogical Analysis of Middle School EFL Coursebooks Published by the Turkish Ministry of National Education
Civan-Artun G., Cesur K.
3rd International ILTERG Conference, Nevşehir, Türkiye, 02 Haziran 2023, ss.94, (Özet Bildiri)
2023
202317. ACADEMIC WRITING: OPPORTUNITY FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
CESUR K.
Globally Interconnected: New Opportunities and Challanges for Sustainable Development, Almati, Kazakistan, 16 Mart 2023, (Özet Bildiri)
2023
202318. Academic Writing: How to get your Research Published
CESUR K.
Teacher's Winter School - 2023, Astana, Kazakistan, 10 Ocak 2023, (Özet Bildiri)
2022
202219. EFL Vocabulary Games: Only Two Cards for Each Word
CESUR K., MIKHAILOVA T.
TESOL Regional Conference 2022, Tashkent, Özbekistan, 13 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202220. Review of literature: Media and communication course for ELT departments
CESUR K., GÜRLÜYER M.
The 1st International Conference on “21st Century Challenges in ELT", Ankara, Türkiye, 27 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202221. An Analysis of Language Teacher Education Programs: A Comparative Study of Turkey and Kyrgyzstan
CESUR K., Davranova G., Murzakhmedova N.
12th ELT RESEARCH CONFERENCE, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202222. İngilizce Zamanlar Konusunu Pratik Etmede Kullanılabilecek Pratik Oyunlar
CESUR K., CESUR Ç.
Lisansüstü Öğretmen Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202223. SUGGESTED SYLLABUS FOR DISCOURSE ANALYSIS AND LANGUAGE TEACHING COURSE AT ELT DEPARTMENTS
CESUR K., TÜRKMEN ÇİÇEK Ş., ÇINAR S., ERÇİN N.
12th ELT RESEARCH CONFERENCE, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202224. CURRENT ENGLISH WORDS IN THE NEW WORLD
CESUR K.
CURRENT TRENDS IN INTERDISSIPLINARY ISSUES, Almati, Kazakistan, 17 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2021
202125. EFL TEACHERS’ CLASSROOM DISCIPLINE STRATEGIES
CESUR K., Abdol E.
THE ISSUES OF LANGUAGE, LITERATURE AND TRANSLATION: DIALOGUE OF CULTURES AT THE JUNCTION OF CIVILIZATIONS, Atyrau, Kazakistan, 09 Aralık 2021, ss.217-224, (Tam Metin Bildiri)
2021
202126. Multicultural Games for Kids: Bringing Fun to EFL Classes
CESUR K.
The International Scientific and Practical Conference, Atyrau, Kazakistan, 09 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2020
202027. What is the Starting Eleven of your T.E.A.M. (Teaching English As Managers)?
CESUR K.
2nd ILTERG Conference, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202028. Suggested Syllabus for the Elective Course: Child Psychology
CESUR K., Saygılı B. B.
IV. International Conference on Research in Applied Linguistics, Bursa, Türkiye, 24 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
201929. Pre-service and In-service EFL Teachers’ Preferences of the Elective Courses in ELT Departments
CESUR K., ŞENOL M., AKBAY A.
ILTERG Conference, Antalya, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201830. Being an English Teacher in Turkey’ from the Perspectives of EFL Teachers
CESUR K., CESUR Ç.
2nd International Turkic World Congress on Educational and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.10, (Özet Bildiri)
2018
201831. ‘Being an English Teacher in Turkey’ from the Perspectives of EFL Teachers
CESUR K., CESUR Ç.
2nd International Turkic World Congress on Educational and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.1, sa.1, ss.10, (Özet Bildiri)
2018
201832. "Paint": Pieces of Advice from In-service Teachers
CESUR K.
10th International ELT Research Conference, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.81, (Özet Bildiri)
2017
201733. Playing Ten Games with a Set of Cards: Which Game is the Best?
CESUR K.
The International Conference on Teaching Languages to Young Learners, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.47, (Özet Bildiri)
2017
201734. Prospective Teachers' Views on Implementation Process of Community Service Practices Course in ELT Department
KORKMAZ S., CESUR K.
7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.388, (Özet Bildiri)
2016
201635. Parents’ Roles and Attitudes towards Teaching English to Young Learners
CESUR K., TOK G.
9th ELT Research Conference, Interdisciplinary approaches: Beyond the borders of ELT methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.47, (Özet Bildiri)
2016
201636. Investigating MA Theses and PhD Dissertations on Teaching Vocabulary to Young Learners
ARICI İ., KAPLAN M., CESUR K.
9th ELT Research Conference, Interdisciplinary approaches: Beyond the borders of ELT methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.50, (Özet Bildiri)
2015
201537. Are the school principals providing enough support and encouragement for the teachers in Turkey?
BAYTUR B., CESUR K.
5th International Conference on Research in Education - ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.188, (Tam Metin Bildiri)
2015
201538. 2nd Grade English Language Curriculum Through 4+4+4 Educational Reform in Turkey
ÇİFTÇİ CİNKAVUK E., CESUR K.
5th International Conference on Research in Education - ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.88, (Özet Bildiri)
2014
201439. ELT Students’ Metaphorical Perceptions of a Language Teacher Teaching English to Young Learners
CESUR K., TERCAN G.
The Sixth International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.912-928, (Tam Metin Bildiri)
2014
201440. All About Teaching English to Young Learners and Children: What Has Been Discussed So Far in ELTJ
CESUR K., BOZOK D.
The Eight International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.81, (Özet Bildiri)
2013
201341. Prospective teachers’ perceptions of their competencies in teaching English
CESUR K.
The Fifth International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.1911-1926, (Tam Metin Bildiri)
2012
201242. Giving Activities Mysterious Effects: GAME
CESUR K., CESUR Ç.
Seventh International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2012, ss.51, (Tam Metin Bildiri)
2012
201243. Giving Activities Mysterious Effects: GAME
CESUR K., CESUR Ç.
Seventh International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2012, ss.51, (Tam Metin Bildiri)
2012
201244. Constructing Communicative Grammar Tests
CESUR K.
Seventh International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2012, ss.50, (Tam Metin Bildiri)
2010
201045. Apology strategies of Turkish university students: Effect of multiple-choice discourse completion test
CESUR K.
The Sixth International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.448-453, (Tam Metin Bildiri)
2009
200946. Any Communication Problems with the Management?
CESUR K.
13th International INGED ELT Conference, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2009, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2009
200947. An alternative way of testing and scoring: Multiple-answer multiple-choice questions for classroom use
CESUR K.
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2008
200848. Do they object to objectivity?
KÖKSAL D., CESUR K.
5th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2008, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Enhancing Global Awareness and Intercultural Competence in English Language Teacher Education
Mikhailova T., CESUR K.
Challenges in Teacher Education: Pedagogy, Management, and Materials, BAFRALI GÖRSEV, Editör, IGI Global, HERSHEY, ss.235-266, 2025
2023
20232. Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi Kuram ve Uygulama
CESUR K.
Vizetek Yayıncılık, Ankara, 2023
2021
20213. Salgın Sürecinde Yabancı Dil Eğitimi
Cesur K.
Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Adil Çoruk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-182, 2021
2018
20185. Dictionary of Linking Words: A Guide to Translation Studies
CESUR K.
Paradigma Akademi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2018
2010
20106. The 6th International ELT Research Conference, Conference Proceedings "Current Trends in SLA Research and Language Teaching
Köksal D. (Editör), Erten İ. H. (Editör), Zehir Topkaya E. (Editör), Yavuz A. (Editör), Altay M. (Editör), Beceren S. (Editör), et al.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2010
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026EFL Teachers' Perceptions of Participating in a MOOC on Student Engagement: Motivations, Experiences, and Outcomes
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Hınız G. (Yürütücü), Cesur K., Köksal D., Yayla Hınız E., Yavuz A.
2023 - 2025
2023 - 2025ACADEMIC SPEAKING: HOW TO DELIVER YOUR SPEECH IN ACADEMIC EVENTS
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Cesur K. (Yürütücü), Kana F., Vasılıevna V. L., Mıkhaılova T., Tleulınova M., Kahraman A., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024MELTED: MOOC FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Sonuç Raporu)
Cesur K. (Yürütücü), Köksal D., Bingöl F. T., Uygun E., Karpuzoğlu A., Er E. N., et al.
2023 - 2024
2023 - 2024Okuldan Üniversiteye Bilim Yolcuğu: Çocuk Üniversitesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Turgut Işık T., Öztura E., Abalı Öztürk Y., Uygun M., Özdemir R., Gökçe M., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023ACADEMIC WRITING: HOW TO GET YOUR RESEARCH PUBLISHED
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Sonuç Raporu)
Cesur K. (Yürütücü), Eryaman M. Y., Genç S. Z., Çoruk A., Çetinkaya L., Riedler Eryaman M., et al.
2021 - 2023
2021 - 2023Play & Learn English!: Gamifying Language Teaching and Designing Game-Based Language Activities
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Cesur K.
2022 - 2022
2022 - 2022TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Cesur K.
2020 - 2022
2020 - 2022Developing New Software for Psychomotor Reeducation of Children with Autism
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Cesur K.
2018 - 2018
2018 - 2018The 1st Troy World Blinds Homeros Readings Project
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Erbaş Y. H., CESUR K.
Patent
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - 2020
2019 - 2020Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2018
Temmuz 2018Journal of Theory and Practice in Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2018
Haziran 2018Journal of Theory and Practice in Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2018
Mayıs 2018Mediterranean Journal of Educational Research
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017The Journal of Language Teaching and Learning
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2016
Ağustos 2016The Journal of Language Teaching and Learning
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2013
Mart 2013ELT Research Journal
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2013
Mart 2013Journal of Theory and Practice in Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
05 Ağustos 2024 - 07 Ağustos 2024
05 Ağustos 2024 - 07 Ağustos 20242024 Facing Academic Integrity Threats (FAITH) Conference
Çalışma Grubu
Çanakkale-Türkiye
10 Mayıs 2024 - 11 Mayıs 2024
10 Mayıs 2024 - 11 Mayıs 20241st International Elt, Efl & Ell Conference (Ineeec)
Çalışma Grubu
Kütahya-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2022
Aralık 2022Visiting Scholar (Scholarship by Kazakhistan Ministry of Education)
Çalıştay
Pavlodar State Pedagogical University-Kazakistan
Aralık 2021
Aralık 2021Visiting Scholar (Scholarship by Kazakhistan Ministry of Education)
Çalıştay
Atyrau University named after Kh. Dosmukhamedov-Kazakistan
Şubat 2020
Şubat 2020Visiting Scholar
Seminer
Batken State University-Kırgızistan
Kasım 2019
Kasım 2019Erasmus Teaching Mobility Program
Çalıştay
Silesian University-Çek Cumhuriyeti
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 10
h-indeksi (SCOPUS): 2
Antrenörlük Görevleri
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorÇOMU Eğitim Fakültesi Futbol Takımı
Amatör Kulüp
2018 - 2019
2018 - 2019Tarımspor
Amatör Kulüp
2016 - 2019
2016 - 2019