Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler , Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeyleri ile Aktif Vatandaşlık Bağlamında Toplum Yaşamına Katılma Düzeyleri Arasındaki İlişki
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
2007
2007Yüksek Lisans
Ortaöğretim 10. Sınıf Öğrencilerinin Televizyon Dizilerindeki Mesajları Algılamalarında Medya Okuryazarlığının Etkisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2020
2014 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2005 - 2014
2005 - 2014Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2019 - 2024
2019 - 2024Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2015 - 2017
2015 - 2017Merkez Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimde veli akademisi program tasarım yaklaşımı eğilimleri: Özel öğretim incelemesi
Kartal O. Y. (Danışman)
H.KUT(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İhmal edilen program bağlamında fen bilimleri eğitim programı incelemesi
Kartal O. Y. (Danışman)
G.GÜNAY(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlkokullarda düşünen okul düşünme iklim kültürünün epistemik baskı-epistemik özgürlük bağlamında incelenmesi
Kartal O. Y., Çağatay Ş. M. (Eş Danışman)
S.BEĞER(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin geometri başarıları ile öğretim duygu iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Kartal O. Y. (Danışman)
A.GÜLÇİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Uzaktan eğitim temelli ilkokuma-yazma öğretiminde öğretmen rol ve sorumlulukları
Kartal O. Y. (Danışman)
A.ÜLGER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
COVID-19 salgın dönemi uzaktan eğitim uygulamalarında özel öğretim 9. sınıf öğrencilerinin zaman yönetimi algıları
Kartal O. Y. (Danışman)
D.ÇAVUŞOĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımı Tercihlerinde Metabilişsel Farkındalık ile Epistemik Merak Düzeylerinin Etkisi
KARTAL O. Y.
T.Yazıcı(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Yaratıcı Hayal Gücü Gelişimini Etkileyen Faktörler
KARTAL O. Y.
D.Aydemir(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İngilizce Öğretim Sürecinde Diyalojik Pedagojinin Uygulanmasına Yönelik Fırsat ve Sınırlılıkların İncelenmesi
KARTAL O. Y.
S.Beyazbal(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. THE PREDICTIVE POWER OF CLASSROOM EMOTIONAL CLIMATE ON HIGH SCHOOL STUDENTS VAN HIELE LEVELS OF GEOMETRIC THOUGHT
DAYAN A. G., KARTAL O. Y.
Veredas do Direito , cilt.22, 2025 (ESCI)
2025
20252. PARENTS CURRICULUM ORIENTATION PREFERENCES FOR A PARENT ACADEMY IN PRIVATE PRESCHOOLS
KUT H., KARTAL O. Y.
Veredas do Direito , cilt.22, sa.2, 2025 (ESCI)
2025
20253. A Dialectical Critique of Curriculum Foundations for a Postmodern, Just, and Capital-Conscious Era
Yavuz Kartal M., Temiz E., Kartal O. Y.
Science of Law , cilt.2025, sa.2, ss.364-378, 2025 (Scopus)
2025
20254. Perceived Parental Support as a Predictor of Student Achievement: A Cross-National Analysis of PISA 2022 Data
TEMİZ E., KARTAL O. Y., YAVUZ KARTAL M.
International Journal of Innovative Research in Multidisciplinary Education , cilt.4, sa.6, ss.664-675, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. Understanding sustainable curriculum: The impact of designer teaching climate on student self-efficacy and academic self-control
Yazgan A. D., Kartal O. Y., Temelli D., Yavuz Kartal M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH AND SCIENTIFIC STUDIES , cilt.8, 2025 (Scopus)
2025
20256. A Futures Study on the Epistemological Assumptions of an Artificial Intelligence-Based English Language Curriculum
KARTAL O. Y., YAVUZ KARTAL M.
Journal of Cultural Analysis and Social Change , 2025 (Scopus)
2025
20257. From Static Artifact to Living Organism: A Substantive Theory of the Thinking and Learning Curriculum]”
YAZICI T., KARTAL O. Y.
Journal of Cultural Analysis and Social Change , 2025 (Scopus)
2024
20248. The Impact of Epistemological Beliefs and School Climate on the Sustainability of Critical Thinking Dispositions in Middle School Students
KARTAL O. Y., YAZGAN A. D., Temelli D., Yavuz Kartal M.
Sustainability (Switzerland)
, cilt.16, sa.20, 2024 (SCI-Expanded)
2024
20249. Mindscapes of Learning: Gender, the Creative Imagery Ability, and the Embodied Nature of Academic Success
KARTAL O. Y., YAZGAN A. D., TEMELLİ D., YAVUZ KARTAL M., BULUT B., ŞAHİN Ç.
Journal of Ecohumanism , cilt.3, sa.7, ss.4455-4474, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. Is it possible to have a dialogical English language classroom? Challenges and advantages
Beyazbal S., Kartal O. Y.
CYPRIOT JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.19, sa.1, ss.17-31, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Systematic Review of Research Conducted on the Techno-Pedagogical Content Knowledge of English Teachers
ÇAVUŞOĞLU D., KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
Journal of Family Counseling and Education , cilt.8, sa.2, ss.170-192, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Investigation of dialogic teaching principles according to educational ideologies of teacher candidates
BEYAZBAL S., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.11, sa.2, ss.231-249, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Investigation of Teacher Roles in Educational Practices in The Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study
TEMELLİ D., KARTAL O. Y., ŞAHİN Ç., YAZGAN A. D.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.309-332, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. 21. yüzyıl becerilerinin kazanımına yönelik öğrenen görüşlerine dayalı bir sistem analizi
YAZICI T., KARTAL O. Y., ÇAĞATAY B.
Ahi Bilge Eğitim Dergisi (ABED) , cilt.2, sa.2, ss.84-104, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202015. KENDİ HIZINDA ÖĞRENEN OLMAK: YAVAŞ OKUL VE TEMELLERİ
ÇAVUŞOĞLU D., KARTAL O. Y.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, ss.787-808, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ
YAZICI T., KARTAL O. Y.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.10, ss.625-641, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Epistemik Merakın Eğitimdeki Rolü
YAZICI T., KARTAL O. Y.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.570-589, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Duyuşsal Alan Hedeflerinin Gerçekleşmesinde Dijital Teknolojinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
TEMELLİ D., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.2, ss.1233-1249, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. Teachers’ opinions on the effectiveness of digital technology in the realization of cognitive objectives
TEMELLİ D., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.19, ss.2448-2466, 2020 (Scopus)
2018
201820. An Investigation into the Relationship between Adults’ Levels of Education-Related Epistemic Freedom and Epistemic Violence
KARTAL O. Y., YAZGAN A. D., AVCI E.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES
, cilt.11, sa.10, ss.96-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Öz-yeterlik Düzeylerinin Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi
KARTAL O. Y., TEMELLİ D., ŞAHİN Ç.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.922-943, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. Investigating the Effectiveness of Media Research on Noticing Media Effects: A Multiple Case Study
KARTAL O. Y.
WORLD JOURNAL OF EDUCATION , cilt.8, sa.4, ss.159-169, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Analysis of Alienation in Informal Education: Media Skepticism and Spiral of Silence in the Network Society
KARTAL O. Y.
International Journal of Higher Education
, cilt.7, sa.4, ss.110-122, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201724. DOES SKEPTICISM PREDICT NEWS MEDIA LITERACY: A STUDY ON TURKISH YOUNG ADULTS
Kartal O. Y., Yazgan A. D., Kıncal R. Y.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES
, cilt.10, sa.12, ss.70-79, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Bilişim Çağında Sosyal Sermayenin Yeni Belirleyicileri: Dijital Uçurum ve Sosyal Medya Okuryazarlığı
KARTAL O. Y., YAZGAN A. D., KINCAL R. Y.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.353-373, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve akademik başarılarına etkisi - The Effects Of Creative Thinking Activities on Learners’ Creative Thinking Skills and Academic Achievement
KINCAL R. Y., Avcu Y. E., KARTAL O. Y.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.15-37, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201527. Teorik Olarak Yapılandırılmış Sosyal ve Bireysel Katılım Faktörlerinin Ampirik Olarak Sınanması
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.2, ss.231-265, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201328. Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programı Hakkında Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y., İMAMOĞLU A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD).
, cilt.14, sa.1, ss.101-118, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201329. Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Disiplin Sağlamada Ödül Uygulamalarını Tercih Etme Düzeylerinin İncelenmesi
ŞAHİN Ç., DEMİR M. K., KARTAL O. Y.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi-Journal of Theoretical Educational Science
, cilt.6, sa.2, ss.180-195, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201330. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri
ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.164-190, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201231. Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Disiplin Sağlamada Ceza Uygulamalarını Tercih Etme Düzeylerinin İncelenmesi
DEMİR M. K., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.71-86, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201232. Medya Okuryazarlığı Eğitimi Alan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Öğrencilerinin Aktif Vatandaşlık Düzeylerini Etkileyen Faktörler
KARTAL O. Y., KINCAL R. Y.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.0, sa.36, ss.169-191, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201033. The Status of Research in Educational Administration: An Analysis of Educational Administration Journals, 1999-2007
Aypay A., ÇORUK A., Yazgan D., Kartal O. Y., Cagatay M., Tuncer B., et al.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.39, ss.59-77, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200934. Medya Okuryazarlığı Eğitimi
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
MILLI EGITIM
, cilt.38, sa.181, ss.318-333, 2009 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. EBEVEYN DESTEĞİ ÖĞRENCİ BAŞARISININ ANAHTARI MI? PISA 2022 MATEMATİK, FEN VE OKUMA ALANLARINDA ULUSLARARASI BİR BAKIŞ
KARTAL O. Y., TEMİZ E., YAVUZ KARTAL M.
7th International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections 2025 (ICIER 2025), Mersin, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2023
20232. Velilerin okul öncesi özel öğretim kurumlarına yönelik veli akademisi program tasarım yaklaşımı eğilimleri
KUT H., KARTAL O. Y.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi III, 16 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. İngilizce öğretmeni tekno-pedagojik alan bilgisi konusunda gerçekleştirilen araştırmalara yönelik sistematik derleme çalışması
ÇAVUŞOĞLU D., KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
10th International Congress On Curriculum And Instruction, 26 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2021
20214. Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Akademik Araştırmalarının Covid-19 Salgını Dönemindeki Eğilimleri
YAZICI T., KARTAL O. Y.
XIV. International Congress of Educational Research, Big Data and Data Analytics in Educational Policy and Research, 27 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Time Management Perceptions of 9th Grade Private School Students at Distance Education during Covid-19 Pandemic
ÇAVUŞOĞLU D., KARTAL O. Y.
8th International Congress On Curriculum And Instruction Curriculum Studies in Life Long Learning, 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. Investigation of Teacher Roles in Educational Practices in the Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study.
TEMELLİ D., KARTAL O. Y., ŞAHİN Ç.
8.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2019
20197. Bilişsel Hedeflerinin Gerçekleşmesinde Web 2.0’ın Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
TEMELLİ D., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
18. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU -18th International Primary Teacher Education Symposium, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Bilişsel Hedeflerin Gerçekleşmesinde Web 2.’in Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri,
ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
8. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Identification of the parameters concerning young adults’ taking epistemic risks in their social media posts with academic content.
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.
14th International Conference Mobile Learning Lisbon, Portugal, Portekiz, 14 - 16 Nisan 2018, ss.70-78, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. The Effect of Lesson Study Approach upon Critical Thinking Skills Development An Investigation into Arabic Language Pre service Teachers
KINCAL R. Y., YAZGAN A. D., KARTAL O. Y.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, 14 - 16 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. The Effect of Lesson Study on Pre Service TeachersProfessional Development Research on ArabicLanguage Pre Service Teachers
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.
GAI International Academic Conferences, 4 - 07 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. BİLİŞİM ÇAĞINDA SOSYAL SERMAYENİN YENİ BELİRLEYİCİLERİ DİJİTAL UÇURUM VE SOSYAL MEDYA OKURYAZARLIĞI
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.
25. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Bilişim Çağında Sosyal Sermayenin Yeni Belirleyicileri Dijital Uçurum ve Sosyal Medya Okuryazarlığı
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2014
201414. Eğitim Fakültelerine Öğrenci Seçimine Yönelik Alternatif Bir Model Önerisi
YAZGAN A. D., KARTAL O. Y., KINCAL R. Y.
Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (16-18 Ocak 2014), 16 - 18 Ocak 2014, ss.795-826, (Tam Metin Bildiri)
2012
201215. Medya okuryazarlığı eğitimi alan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık anabilim dalı öğrencilerinin aktif vatandaşlık düzeylerini etkileyen faktörler
KARTAL O. Y., KINCAL R. Y.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.56, (Özet Bildiri)
2012
201216. Ortaöğretim 9 Sınıf Öğrencilerinin Şiddet İçerikli Televizyon Dizi ve Sinema Filmleri İzleme Düzeyleri ile Saldırganlık Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
Şiddetin Sosyal Dinamiklerinin Anlaşılması ve Önleyici Stratejilerin Geliştirilmesi Uluslararası Sempozyumu, Türkiye, 28 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201217. Ortaöğretim 9 sınıf öğrencilerinin şiddet içerikli televizyon dizi ve sinema filmleri izleme düzeyleri ile saldırganlık tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
Şiddetin Sosyal Dinamiklerinin Anlaşılması ve Önleyici Stratejilerin Geliştirilmesi Uluslararası Sempozyumu, 27 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2010
201018. A comparative evaluation of the media literacy levels of the final year students in the faculty of education and high school
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
Global Conference on Learning and Technology, 26 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201019. A comparative evaluation of german ıtalian and turkish university students perceptions on democracy
KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
The Twelfth Annual CiCe Network Conference: Lifelong Learning and Active Citizenship, 26 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201020. Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme ve epistemolojik inançlarındaki değişimlerinin belirlenmesi
KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201021. A Comparative Evaluation of German Italian and Turkish University Students Perceptions on Democracy
KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
”, The Twelfth Annual CiCe Network Conference: Lifelong Learning and Active Citizenship, İspanya, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.235-246, (Tam Metin Bildiri)
2010
201022. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme ve Epistemolojik İnançlarındaki Değişimlerinin Belirlenmes
KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201023. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme ve Epistemolojik İnançlarındaki Değişimlerinin Belirlenmesi
KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.218, (Özet Bildiri)
2010
201024. Almanya İtalyan ve Türk Üniversite Öğrencilerinin Çokkültürlülük ve Eğitim Programlarında Çokkültürlülük Eğitimi Hakkındaki Görüşleri
Kıncal R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kıbrıs, Kıbrıs (Kktc), 10 - 12 Mayıs 2010, ss.10, (Tam Metin Bildiri)
2008
200825. The Status of Research in Educational Administration An Analysis of Educational Administration Journals 1999 2007
AYPAY A., ÇORUK A., YAZGAN A. D., KIZILASLAN TUNÇER B., EMRAN B., KARTAL O. Y.
Educational Leadership Conference, 12 - 14 Kasım 2008, (Özet Bildiri)
2008
200826. High school students perceptions on television serials
KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.
IV International Scientific Conference-Contemporary Intentions in Education, 25 - 27 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200827. Dünyada Eğitim Yönetiminin Geleceği Eğitim Yönetimi Dergilerindeki Yönelimler
AYPAY A., ÇORUK A., YAZGAN A. D., KIZILASLAN TUNÇER B., EMRAN B., ÇAĞATAY Ş. M., et al.
III. Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
2008
200828. Bilgi teknolojileri ile Öğrenme Ortamı İlişkisi Kapsamında Biletleme Yazılımlarına Yönelik Bir Araştırma
ATAY L., YILDIRIM H. M., KARTAL O. Y.
III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200729. Eğitim Bilimleri Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Alan Konu Yöntem Açısından Değerlendirmesi
AKÇAY R. C., KARTAL O. Y., CANBAZ N., SAVRUL M.
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007, ss.24-37, (Tam Metin Bildiri)
2007
200730. The Tolerance Level of High School Students
KARTAL O. Y., SAYGILI S., GÖKÇEN E., ATEŞ R., ATTİLA Ş. M., ÖZDEMİR S.
CiCe, the Children’s Identity and Citizenship in Europe Network- Second European Research Student Conference and Doctoral Workshop, Fransa, 23 - 26 Mayıs 2007, ss.723-736, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Birlikte yapılandırmacılık: İkinci dil olarak İngilizce öğrenimine yönelik program teorisi ve uygulamalarına ilişkin bir inceleme
YAVUZ KARTAL M., KARTAL O. Y.
Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Uluslararası Araştırmalar I, TANKIZ KÜBRA DİLEK, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.119-157, 2024
2024
20242. Yapay Zekânın Eğitim Programlarına Entegrasyonu: Pedagojik Bir Çözümleme
YAZICI T., KARTAL O. Y.
Eğitim Alanında Gelişmeler, SOSLU ÖZAY, Editör, Platanus, ss.5-28, 2024
2024
20243. 9TH GRADE STUDENTS’ TIME MANAGEMENT PERCEPTIONS AT DISTANCE EDUCATION: TURKEY EXAMPLE DURING THE COVID-19 PANDEMIC
ÇAVUŞOĞLU D., KARTAL O. Y.
International studies and evaluations in the field of educational sciences, BAŞ KENAN, Editör, serüven yayınevi, ss.71-92, 2024
2024
20244. Uzaktan eğitim temelli ilkokuma-yazma öğretiminde öğretmen rol ve sorumlulukları: Covid-19 pandemisine yönelik durum çözümlemesi
ÜLGER A., KARTAL O. Y.
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Çalışma ve Değerlendirmeler, BAY ERDAL, Editör, serüven, ss.69-84, 2024
2024
20245. İLKOKULLARDA DÜŞÜNEN OKUL DÜŞÜNME İKLİM KÜLTÜRÜNÜN EPİSTEMİK BASKI-EPİSTEMİK ÖZGÜRLÜK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
BEĞER S., KARTAL O. Y., ÇAĞATAY Ş. M.
Eğitim Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler, BAŞ KENAN, Editör, serüven yayınevi, ss.67-92, 2024
2024
20246. Dijital eğitim teknolojisi destekli doğa-doğada eğitim temelleri: Program geliştirme perspektifinden bir çözümleme
YAZICI T., KARTAL O. Y.
Eğitim Bilimleri Alanında Orijinal Araştırma ve Derlemeler, SÖNMEZ SİNAN, Editör, Platanus, ss.87-116, 2024
2022
20227. Öğretmen Epistemolojisi
YAZICI T., KARTAL O. Y.
Öğretmenlik Mesleğine Eleştirel Bir Bakış, Şahin, Ç.;Demir, M. K., Editör, Nobel Yayınevi, ss.129-168, 2022
2019
20198. Düşünen Okul
KARTAL O. Y.
Eğitim Felsefesi, Kıncal, R. Y., Editör, Nobel Yayınevi, ss.301-323, 2019
2016
20169. Program Geliştirme Süreci ve Temel Bileşenler
KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları, Mehmet Fatih Özmantar, Ayşe Öztürk, Erdal Bay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-29, 2016
2016
201610. Eğitim ve Bilimsel Araştırma
KARTAL O. Y.
Eğitim Bilimine Giriş, S.Z.GençÇ.Şahin, Editör, Paradigma Yayınevi, 2016
2014
201411. Eleştirel Düşünme, Sokratik Yöntem ve Sokratik Öğretim, Hayal Eğitimi ve Patent Üretimi
KARTAL O. Y.
Eğitim Felsefesi, Remzi Y. Kıncal, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2014
2014
201412. Başarı Açığı
KARTAL O. Y.
Eğitim Bilimine Giriş, Remzi Y. Kıncal, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2014
2014
201413. Eğitim ve Öğretimde Program
KARTAL O. Y.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, ÇAVUŞ ŞAHİN, SALİH ZEKİ GENÇ, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, 2014
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Aktif Vatandaşlık Bağlamında Öğretmen Adaylarının Politik Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Yazgan A. D.(Yürütücü), Kartal O. Y.
2008 - 2009
2008 - 2009U and Turkey: Connecting Identities, Bridging Cultures (Project Coordinator: Remzi Y. Kıncal; Project Partners: University of Education Heidelberg,Ludwigsburg University,Università di L’Aquila)
7. Çerçeve Programı Projesi , 7. Çerçeve Programı Projesi
Kıncal R. Y.(Yürütücü), Genç S. Z., Eryaman M. Y., Şahin Ç., Kartal O. Y., Özdemir M.
2007 - 2007
2007 - 2007Ortaöğretim 10. Sınıf Öğrencilerinin Televizyon Dizilerindeki Mesajları Algılamalarında Medya Okuryazarlığının Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
KINCAL R. Y. (Yürütücü), YILDIZ O., KARTAL O. Y.