Doç. Dr. OSMAN YILMAZ KARTAL


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

E-posta: osmanykartal@comu.edu.tr
Diğer E-posta: oykartal79@yahoo.com
İş Telefonu: +90 286 217 1303
Web: https://avesis.comu.edu.tr/469
Ofis: EĞİTİM FAKÜLTESİ YENİ BİNA 2. KAT B1 BLOK NO:20
Posta Adresi: ÇOMÜ ANAFARTALAR KAMPÜSÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ YENİ BİNA 2. KAT B1 BLOK NO:20

Metrikler

Yayın

79

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

18

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

21

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

18

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

102

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Diğer Toplam)

212

Proje

4

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2007 - 2013

2007 - 2013

Doktora

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler , Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeyleri ile Aktif Vatandaşlık Bağlamında Toplum Yaşamına Katılma Düzeyleri Arasındaki İlişki

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri

2007

2007

Yüksek Lisans

Ortaöğretim 10. Sınıf Öğrencilerinin Televizyon Dizilerindeki Mesajları Algılamalarında Medya Okuryazarlığının Etkisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2014 - 2020

2014 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2005 - 2014

2005 - 2014

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2019 - 2024

2019 - 2024

Bölüm Başkan Yardımcısı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2015 - 2017

2015 - 2017

Merkez Müdürü

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (12)

2009

2009

34. Medya Okuryazarlığı Eğitimi

KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.

MILLI EGITIM , cilt.38, sa.181, ss.318-333, 2009 (Scopus) identifier identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. EBEVEYN DESTEĞİ ÖĞRENCİ BAŞARISININ ANAHTARI MI? PISA 2022 MATEMATİK, FEN VE OKUMA ALANLARINDA ULUSLARARASI BİR BAKIŞ

KARTAL O. Y., TEMİZ E., YAVUZ KARTAL M.

7th International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections 2025 (ICIER 2025), Mersin, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Velilerin okul öncesi özel öğretim kurumlarına yönelik veli akademisi program tasarım yaklaşımı eğilimleri

KUT H., KARTAL O. Y.

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi III, 16 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Akademik Araştırmalarının Covid-19 Salgını Dönemindeki Eğilimleri

YAZICI T., KARTAL O. Y.

XIV. International Congress of Educational Research, Big Data and Data Analytics in Educational Policy and Research, 27 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Time Management Perceptions of 9th Grade Private School Students at Distance Education during Covid-19 Pandemic

ÇAVUŞOĞLU D., KARTAL O. Y.

8th International Congress On Curriculum And Instruction Curriculum Studies in Life Long Learning, 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Investigation of Teacher Roles in Educational Practices in the Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study.

TEMELLİ D., KARTAL O. Y., ŞAHİN Ç.

8.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

7. Bilişsel Hedeflerinin Gerçekleşmesinde Web 2.0’ın Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri

TEMELLİ D., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

18. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU -18th International Primary Teacher Education Symposium, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Bilişsel Hedeflerin Gerçekleşmesinde Web 2.’in Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri,

ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

8. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. Identification of the parameters concerning young adults’ taking epistemic risks in their social media posts with academic content.

KINCAL R. Y., KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.

14th International Conference Mobile Learning Lisbon, Portugal, Portekiz, 14 - 16 Nisan 2018, ss.70-78, (Tam Metin Bildiri) identifier

2016

2016

10. The Effect of Lesson Study Approach upon Critical Thinking Skills Development An Investigation into Arabic Language Pre service Teachers

KINCAL R. Y., YAZGAN A. D., KARTAL O. Y.

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, 14 - 16 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

14. Eğitim Fakültelerine Öğrenci Seçimine Yönelik Alternatif Bir Model Önerisi

YAZGAN A. D., KARTAL O. Y., KINCAL R. Y.

Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (16-18 Ocak 2014), 16 - 18 Ocak 2014, ss.795-826, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

16. Ortaöğretim 9 Sınıf Öğrencilerinin Şiddet İçerikli Televizyon Dizi ve Sinema Filmleri İzleme Düzeyleri ile Saldırganlık Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.

Şiddetin Sosyal Dinamiklerinin Anlaşılması ve Önleyici Stratejilerin Geliştirilmesi Uluslararası Sempozyumu, Türkiye, 28 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

17. Ortaöğretim 9 sınıf öğrencilerinin şiddet içerikli televizyon dizi ve sinema filmleri izleme düzeyleri ile saldırganlık tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.

Şiddetin Sosyal Dinamiklerinin Anlaşılması ve Önleyici Stratejilerin Geliştirilmesi Uluslararası Sempozyumu, 27 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

19. A comparative evaluation of german ıtalian and turkish university students perceptions on democracy

KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

The Twelfth Annual CiCe Network Conference: Lifelong Learning and Active Citizenship, 26 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

20. Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme ve epistemolojik inançlarındaki değişimlerinin belirlenmesi

KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

21. A Comparative Evaluation of German Italian and Turkish University Students Perceptions on Democracy

KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

”, The Twelfth Annual CiCe Network Conference: Lifelong Learning and Active Citizenship, İspanya, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.235-246, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

22. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme ve Epistemolojik İnançlarındaki Değişimlerinin Belirlenmes

KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

23. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme ve Epistemolojik İnançlarındaki Değişimlerinin Belirlenmesi

KINCAL R. Y., ŞAHİN Ç., KARTAL O. Y.

Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.218, (Özet Bildiri)

2008

2008

26. High school students perceptions on television serials

KINCAL R. Y., KARTAL O. Y.

IV International Scientific Conference-Contemporary Intentions in Education, 25 - 27 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

29. Eğitim Bilimleri Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Alan Konu Yöntem Açısından Değerlendirmesi

AKÇAY R. C., KARTAL O. Y., CANBAZ N., SAVRUL M.

III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007, ss.24-37, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

30. The Tolerance Level of High School Students

KARTAL O. Y., SAYGILI S., GÖKÇEN E., ATEŞ R., ATTİLA Ş. M., ÖZDEMİR S.

CiCe, the Children’s Identity and Citizenship in Europe Network- Second European Research Student Conference and Doctoral Workshop, Fransa, 23 - 26 Mayıs 2007, ss.723-736, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Birlikte yapılandırmacılık: İkinci dil olarak İngilizce öğrenimine yönelik program teorisi ve uygulamalarına ilişkin bir inceleme

YAVUZ KARTAL M., KARTAL O. Y.

Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Uluslararası Araştırmalar I, TANKIZ KÜBRA DİLEK, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.119-157, 2024

2024

2024

2. Yapay Zekânın Eğitim Programlarına Entegrasyonu: Pedagojik Bir Çözümleme

YAZICI T., KARTAL O. Y.

Eğitim Alanında Gelişmeler, SOSLU ÖZAY, Editör, Platanus, ss.5-28, 2024

2024

2024

3. 9TH GRADE STUDENTS’ TIME MANAGEMENT PERCEPTIONS AT DISTANCE EDUCATION: TURKEY EXAMPLE DURING THE COVID-19 PANDEMIC

ÇAVUŞOĞLU D., KARTAL O. Y.

International studies and evaluations in the field of educational sciences, BAŞ KENAN, Editör, serüven yayınevi, ss.71-92, 2024

2024

2024

4. Uzaktan eğitim temelli ilkokuma-yazma öğretiminde öğretmen rol ve sorumlulukları: Covid-19 pandemisine yönelik durum çözümlemesi

ÜLGER A., KARTAL O. Y.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Çalışma ve Değerlendirmeler, BAY ERDAL, Editör, serüven, ss.69-84, 2024

2024

2024

5. İLKOKULLARDA DÜŞÜNEN OKUL DÜŞÜNME İKLİM KÜLTÜRÜNÜN EPİSTEMİK BASKI-EPİSTEMİK ÖZGÜRLÜK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

BEĞER S., KARTAL O. Y., ÇAĞATAY Ş. M.

Eğitim Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler, BAŞ KENAN, Editör, serüven yayınevi, ss.67-92, 2024

2024

2024

6. Dijital eğitim teknolojisi destekli doğa-doğada eğitim temelleri: Program geliştirme perspektifinden bir çözümleme

YAZICI T., KARTAL O. Y.

Eğitim Bilimleri Alanında Orijinal Araştırma ve Derlemeler, SÖNMEZ SİNAN, Editör, Platanus, ss.87-116, 2024

2022

2022

7. Öğretmen Epistemolojisi

YAZICI T., KARTAL O. Y.

Öğretmenlik Mesleğine Eleştirel Bir Bakış, Şahin, Ç.;Demir, M. K., Editör, Nobel Yayınevi, ss.129-168, 2022

2019

2019

8. Düşünen Okul

KARTAL O. Y.

Eğitim Felsefesi, Kıncal, R. Y., Editör, Nobel Yayınevi, ss.301-323, 2019

2016

2016

9. Program Geliştirme Süreci ve Temel Bileşenler

KARTAL O. Y., YAZGAN A. D.

Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları, Mehmet Fatih Özmantar, Ayşe Öztürk, Erdal Bay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-29, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

10. Eğitim ve Bilimsel Araştırma

KARTAL O. Y.

Eğitim Bilimine Giriş, S.Z.GençÇ.Şahin, Editör, Paradigma Yayınevi, 2016

2014

2014

11. Eleştirel Düşünme, Sokratik Yöntem ve Sokratik Öğretim, Hayal Eğitimi ve Patent Üretimi

KARTAL O. Y.

Eğitim Felsefesi, Remzi Y. Kıncal, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2014

2014

2014

12. Başarı Açığı

KARTAL O. Y.

Eğitim Bilimine Giriş, Remzi Y. Kıncal, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2014

2014

2014

13. Eğitim ve Öğretimde Program

KARTAL O. Y.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, ÇAVUŞ ŞAHİN, SALİH ZEKİ GENÇ, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, 2014


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 21

h-indeksi (SCOPUS): 2