Eğitim Bilgileri
1997 - 2002
1997 - 2002Doktora
University of Bath, Education, Education, Birleşik Krallık
1996 - 1997
1996 - 1997Yüksek Lisans
University of Hertfordshire, Education, Primary Education, Birleşik Krallık
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2002 - 2012
2002 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
1995 - 2002
1995 - 2002Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - 2019
2019 - 2019Merkez Müdür Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Üstün Yetenekliler Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2006 - 2006
2006 - 2006Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2005 - 2006
2005 - 2006Bölüm Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2003 - 2006
2003 - 2006Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2003 - 2005
2003 - 2005Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2003 - 2003
2003 - 2003Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenleri ve Öğrencilerin Akran Destekli Öğrenmeye İlişkin Algılarının İncelenmesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
M.Malçok(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim Stili Tercihleri ve Yapılandırmacı Öz Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
T.Çınar(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercihleri ve Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
M.Pehlivan(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Sosyal-Duygusal Öğrenme Programlarının Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişimine, Akademik Başarı ve Sınıf İklimi Algısına Etkisi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
H.Esen(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri, Mesleki Öz-yetkinlikleri ve Teknoloji Kullanım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Y.Durmaz(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Çocukların Öz Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanterinin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
M.Fatih(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Etkili Dönütün Akademik Başarı, Derse Yönelik Tutum ve Üst Bilişsel Farkındalığa Etkisi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
M.Feyyaz(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme-Değerlendirmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Ç.KARAŞAHİN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim I. Kademe Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programı Hakkındaki Düşünceleri
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Y.ÇELİK(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na Ait Yuvalarda Barınan İlköğretim I. Kademe II. Devre Öğrencilerinin Derslere Katılımı ve Bunun Öğrenmeye Etkisi
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
S.GÜVEN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim I. Kademede Görev Yapan Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünce Hakkındaki Bakış Açıları
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
S.ALP(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (10)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. Sınıf Öğretmenlerinin Akran Destekli Öğrenmeye İlişkin Algılarının İncelenmesi
MALÇOK M., TASKIN C. S.
Educational academic research (Online)
, sa.57, ss.122-135, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Extended pharmacological thromboprophylaxis and clinically relevant venous thromboembolism after major abdominal and pelvic surgery: International, prospective, propensity score-weighted cohort study
Sgrò A., Blanco-Colino R., Brindl N., Chaudhry D., Gressmann K., Gujjuri R., et al.
British Journal of Surgery
, cilt.112, sa.3, 2025 (SCI-Expanded)
2025
20253. Enhancing socio-emotional learning and mental health through computational thinking: a cross-cultural analysis of the COMPUSEL programme
Candeias A., Felix A., Dumitrache A., Almășan B., Gencel I. E., Zadworna M., et al.
Frontiers in Psychology
, cilt.16, 2025 (SSCI)
2022
20224. Öğretmen Adaylarının Düşünme Becerileri: Yanal Düşünme ile Bilişsel Esneklik Arasındaki İlişki
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.36, sa.1, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. The Effect of Social-Emotional Learning Program on Social-Emotional Skills, Academic Achievement and Classroom Climate
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Pyscho-Educational Resarch Reviews , cilt.11, sa.1, ss.59-76, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Türkçe Dersi Öğretim Programında Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Kapsamının Belirlenmesi
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.54, sa.1, ss.205-222, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Pre-Service Teachers’ Perceptions of the Teaching Principles and Methods Course: Metaphor Analysis
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Sakarya University Journal of Education , cilt.10, sa.1, ss.67-89, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim ProgramıTasarım Yaklaşımı Tercihleri ve Düşünme Becerilerinin Öğretiminde Sınıf İçi Uygulamaları Arasındaki İlişki
PEHLİVAN M., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.49, sa.225, ss.89-127, 2020 (Scopus)
2020
20209. Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacılığı Uygulama Öz Yeterliklerinin Öğretim Stili Tercihlerini Yordama Düzeyi
ÇINAR T., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.455-480, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. The Relationship Between Classroom Teachers’ Curriculum Design Approach Preferences And Classroom Practices For Teaching Thinking Skills Sinif Öğretmenlerİnİn Eğİtİm Programi Tasarim Yaklaşimi Tercİhlerİ Ve Düşünme Becerİlerİnİn Öğretİmİnde Sinif İçİ Uygulamalari Arasindakİ İlİşkİ
Pehlİvan M., TAŞKIN Ç. Ş.
Milli Egitim
, cilt.49, sa.225, ss.89-127, 2020 (Scopus)
2019
201911. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Bilişsel Esnekliğe İlişkin Görüşleri
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.7, sa.4, ss.1475-1499, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Pre-Service Teachers' Views on Cognitive Flexibility within the Scope of Teaching Practice
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.4, ss.1475-1499, 2019 (ESCI)
2019
201913. Exploring Pre-service Teachers’xx Pedagogical Beliefs in Primary Education
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.4, ss.84-96, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Effects of active learning environments supported with self- and peer assessment on pre-service teachers' pedagogical and self-efficacy beliefs
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
ASIA-PACIFIC JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.46, sa.5, ss.421-440, 2018 (SSCI)
2018
201815. Investigating of Perceptions on Classroom Climate for Third and Fourth Graders
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.2, ss.327-352, 2018 (ESCI)
2017
201716. INVESTIGATING OF 3RD AND 4TH GRADE STUDENTS’ SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING SKILLS WITH RESPECT TO DIFFERENT VARIABLES
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.13, sa.3, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Exploring Pre-service Teachers’xx Perceptions of Lesson Planning in Primary Education
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.12, ss.57-63, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Öğrencilerin Öz Düzenlemeli Öğrenme Becerilerinin Gelişiminde Anne Babaların Rolü
DOĞAN M. F., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
International Journal of Curriculum and Instructional Studies , cilt.6, sa.12, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Öğretmen Adayı Yetiştirmede Sınıf Öğretmenlerinin Rolü Öğrenme Öğretme Sürecinde Öğretim Materyali Kullanımı
Aksoy Tokgöz İ., Şahin Taşkın Ç.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.422-440, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Sözlü Dönütün İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarı Derse Yönelik Tutum ve Üstbilişsel Farkındalığa Etkisi
ÇETİN M. F., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201221. Pedagojik Gelişim Ölçeğinin Türkçe ye Uyarlaması Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine İlişkin Gelişim Düzey
HACIÖMEROĞLU G., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergis , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201222. Learning: What Do Primary Pupils Think About It?
Taskin C. S.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.105, sa.4, ss.277-285, 2012 (SSCI)
2010
201023. Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları.
Hacıömeroğlu G., Şahin Taşkın Ç.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.539-555, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201024. Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Etkili Matematik Öğretimi Ölçeği nin Türkçe ye Uyarlama Çalışması Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulama Sürecine İlişkin Deneyimler
HACIÖMEROĞLU G., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201025. İlköğretim I Kademe Öğretmenlerinin Öğrenme Öğretme Sürecinde Yansıtıcı Düşünceyi Uygulamaları Hakkındaki Düşünceler
ALP S., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Milli Eğitim Dergisi , 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200826. Participation of Primary School Pupils who Stay at Institution of Social Services and Child Protection Dormitories in Social Science Lessons
GÜVEN S., Taskin C. S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.8, sa.3, ss.953-961, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200827. Eğitimde Yansıtıcı Düşüncenin Önemi ve Yansıtıcı Düşünceyi Geliştirm
Alp S., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Milli Eğitim Dergisi , 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200628. Student teachers in the classroom: their perceptions of teaching practice
Taskin C. S.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.32, sa.4, ss.387-398, 2006 (SSCI)
2004
200429. Okul Deneyimi I ve II Derslerine İlişkin Öğrenci Görüşler
IŞIK H., AYPAY A., ŞAHİN Ç.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200330. Eğitimde Yapısal Değişim ve Kurumsallaşma Bir Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanları Görüşleri
AYPAY A., ŞAHİN Ç., IŞIK H.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler , 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200231. Teachers' beliefs and practices in relation to their beliefs about questioning at Key Stage 2
Sahin C., Bullock K., Stables A.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.28, sa.4, ss.371-384, 2002 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Öğretmen yetiştirme programlarında sosyal-duygusal öğrenme
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
The 4th International Higher Education Studies Conference, 10 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Öğretmen adaylarının yanal düşünme ile bilişsel esneklik becerileri arasındakiilişkinin incelenmesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç., ESEN AYGÜN H.
The 4th International Higher Education Studies Conference, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Elective Course Curriculum for Education Faculties within the scope of Integration of Experiential Learning and Virtual Reality on Gifted Education Ersamus Project
EVİN GENCEL İ., K Gogacz A., Velasco B. G., ŞAHİN TAŞKIN Ç., Garcia E. M., ESEN AYGÜN H., et al.
1st International Congress on Educational Research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, cilt.1, ss.317-322, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Gifted Education and Teacher Training: A Comparison of Turkey, Greece, Spain and Poland
Evin Gencel İ., K Gogacz A., Velasco B. G., Şahin Taşkın Ç., Garcia E. M., Esen Aygün H., et al.
1st International Congress on Educational research, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.323-332, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkinGörüşleri
TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2016
20166. SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENMENİN ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ESEN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
The Eighth International Congress of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. Identifiying Primary School Students Social Emotional Learning Skills
ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim MateryaliKullanımına İlişkin ÖğretmenAdayı Görüşleri
AKSOY TOKGÖZ İ., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenlığ̇i Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2011
20119. Tezsiz Yüksek Lisans Programında Karşılaşılan Güçlükler: Öğrenci Görüşleri.
HACIÖMEROĞLU G., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
4. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2010
201010. Derse Katılım ve Öğrenme
GÜVEN S., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
II. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200911. Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Olan Tutumları.
ŞAHİN TAŞKIN Ç., HACIÖMEROĞLU G.
8. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu., Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.878-885, (Tam Metin Bildiri)
2009
200912. Hacıömeroğlu, G. Şahin-Taşkın, Ç. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri. 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, (s.1-9) 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
HACIÖMEROĞLU G., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, cilt.1, ss.1-3, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024BIOTE(A)CH Bridging the Gap Between Biotechnology and Industry: Integrating Design Thinking and Flipped Learning
AB Destekli Diğer Projeler
Şahin Taşkin Ç.
2022 - 2024
2022 - 2024Computational Thinking in Enhancing Primary Students' Social-Emotional Learning Skills
AB Destekli Diğer Projeler
Şahin Taşkin Ç.
2018 - 2020
2018 - 2020"VR4GIFTEDWe Are For Gifted) Integration of Experiential Learning and Virtual Reality on Gifted Education
AB Destekli Diğer Projeler
Şahin Taşkin Ç., Esen Aygün H.
2016 - 2017
2016 - 2017Sosyal-Duygusal Öğrenme Programlarının Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişimine, Akademik Başarı ve Sınıf İklimi Algısına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞAHİN TAŞKIN Ç. (Yürütücü), ESEN AYGÜN H.
2012 - 2015
2012 - 2015Aktif Öğrenme Ortamlarında Öz ve Akran Değerlendirmenin Öğretmen Adaylarının Profesyonel Gelişimine Etkisi
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç. (Yürütücü)
2005 - 2008
2005 - 2008İlköğretim I. Kademe II. Devre Öğrencilerinin Öğrenme Hakkındaki Düşünceleri ve Öğrenci-Öğretmen Diyaloğunun Öğrenmeye Etkisi
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN TAŞKIN Ç. (Yürütücü)
2006 - 2007
2006 - 2007Dyslexia Parents’ and Teachers’ Collaboration (DYPATEC)
AB Destekli Diğer Projeler
ŞAHİN TAŞKIN Ç.
Burslar
1995 - Devam Ediyor
1995 - Devam Ediyor