Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Abademy Erken Müdahale Protokolünün Çocukların Gelişimi Üzerindeki Etkisi

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023

ABADEMY Erken Müdahale Protokolünün Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar Üzerindeki Etkisi: Bir Vaka Örneği

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023

Sense Ebeveyn Destek Protokolünün Otizmli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Duygu Durumları ile Çocuklarının Gelişimleri Üzerine Etkisi

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023

Impact of a training and coaching to support Turkish mothers’ implementation of milieu teaching strategies

15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2023

Impact of Coaching on Preschool Teachers' Implementation of Embedded Teaching and Child Outcomes

48th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2022, ss.252

Effects of Professional Development on Preschool Teachers' Use of Embedded Teaching to Support Child Learning in Inclusive Settings

48th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2022, ss.173 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Yapılan Müdahalelere Yönelik Eğitmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.3-4

Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Çocukların Eğitiminde Yenilikçi Uygulamalar: Abademy Erken Müdahale Protokolü

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.1-2

Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Öğrenmeyi Destekleyici Uygulamalar

11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2021

Pandemi Sürecinin Özel Eğitime Etkileri

11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2021

Comparing non-overlap methods to calculate treatment effect estimates in single-case experimental research.

12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 07 Haziran 2020, ss.1

Perspectives of Turkish stakeholders about recommended practices in early childhood special education.

12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 07 Haziran 2020, ss.1

Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların problem davranışlarına müdahalede tercih ettikleri stratejilerin incelenmesi

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.32

Coaching with performance feedback: Effects on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction

Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 29 Şubat 2020, ss.1

Effect of Coaching on Pre-Service Teachers’ Implementation of Naturalistic Instruction and Child Outcomes

14th Annual Autism Conference, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Şubat 2020, ss.1

Erken Müdahale Programı (Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici ve problem davranışları önleyici stratejiler)

Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019

EREGÖM (Bir doğal öğretim stratejisi olarak gömülü öğretim)

Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1

Effect of coaching with ımmediate performance feedback on pre-service teachers’ ımplementation of naturalistic ınstruction

45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2019

Bir mesleki gelişim yaklaşımı: Koçluk [Coaching as a professional development approach]

1st International Conference on Language, Education, and Culture, 1 - 05 Eylül 2018

Okulöncesi Çocuklarının Sosyal-Duygusal Gelişimini Destekleyici Stratejiler

II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi (İceci2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018

Bir Mesleki Gelişim Yaklaşımı Olarak Uygulama Temelli Koçluk

II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi (İceci2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018

Şimdi Haberleri sunuyoruz: Otizm…

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Türkiye’de ve Dünyada Özel Eğitimin Öncüleri

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Teacher’ Use of Embeded Instruction in Inclusive Preschool Classrooms

EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.4488-4489

Preschool Teacher’ Use of Strategies to Support Social-Emotional Competence in Young Children: A Descriptive Study

EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.4502-4503

Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitime Dair Öğretmen Görüşleri

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Individualized education programs for children with disabilities: a component analysis.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017

Preschool and special education teachers’ use of embedded instruction within ongoing activities.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017

What do turkish teachers know about autism spectrum disorder (ASD)?

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017

Özel gereksinimli bireylerin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları

VI. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016

Zihinsel Engelli Çocukların Eğitimi Kaynaştırma Uygulamaları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 12 - 13 Kasım 2016

Yaşantımızın ayrılmaz parçası oyunlar Bir Derleme Örneği

Uluslararası VII. Eğitim Yönetimi Forumu, Kıbrıs, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016

Özel Gereksinimli Çocuklar İle Çalışan Personelin Cinsel Eğitim Konusundaki Görüşleri

Uluslararası Engellilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 Ekim 2016

Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları

ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Becerileri Eğitimi Alanyazın İncelenmesi

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

Uygulamalarımı eylem araştırması ile geliştiriyorum Çalıştay Sunumu

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

Coaching practicum students to use embedded instruction A brief professional development study

10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Şubat 2016

Turkish preschool teachers perceptions and use of strategies to support young children s social emotional competence

10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Şubat 2016

Azerbaycan ve Rusya da Özel Eğitim

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

Yetersizlikten Etkilenmiş Bireylerin Eğitimlerinde Sanal Öğrenme Ortamları

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015

Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Katılım Davranışlarının Ölçülmesi

. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Değerlendirme

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015

Otizmde Özel Eğitim Uygulamaları

Dünya Otizm Farkındalık Ayı, Baku, Azerbaycan, 4 - 05 Kasım 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

Üniversiteler ve Bilişim Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

BİLTEVT’15 “Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım”, Uluslararası Engelsiz Bilişim 2015 Kongresi, Manisa, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2015

Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip olan ailelerin gereksinimlerinin belirlenmesi

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.1

Özel eğitim okulları üzerine bir model çalışması: Bölge özel eğitim merkezleri

Internatıonal Congress on Early Chıldhood Interventıon “Bridging Research & Practice in Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 30 Mart - 03 Nisan 2014, ss.1 Sürdürülebilir Kalkınma

Özel eğitimde mesleki etik ilkeleri ölçeği geliştirme

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.1

Özel eğitimde mesleki etik

ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.1

Kitap & Kitap Bölümleri

DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE TARAMADAN TANILAMAYA DEĞERLENDİRME

Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysek Aksoy,Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.1-32, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

Doğal Öğretim Yöntemleri

Özel Gereksinimli Bireyler için Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olcay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.157-188, 2022

Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar ve Göstergeler

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Doç. Dr. Arzu Doğanay Bilgi - Dr. Öğr. Üyesi Ömür Gürel Selimoğlu, Editör, Lisans Yayınevi, İstanbul, ss.1-20, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanma Sürecinde Nelere Dikkat Etmeliyim?

Özel Öğrenme Güçlüğü Aile Rehberi, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.30-48, 2021

Özel Eğitimde Etik

Eğitimde Ahlak ve Etik, Gürkan Ergen, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.149-168, 2021

Salgın Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi

Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Adil Çoruk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.71-84, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Genel Eğitim Müfredatına Erişimi

Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Salih Rakap, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.211-231, 2020

Research involving children

Doing ethical research with children, Rakap S., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-27, 2019

Kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması/iş birliği

Kapsayıcı eğitim, Gürgür H.,Rakap S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.81-108, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar: Tarama, tanılama ve değerlendirme

Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Şahbaz Ü., Editör, Vize Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.39-55, 2019

Türkiye’de kapsayıcı eğitime yönelik araştırmalar

Kapsayıcı eğitim, Gürgür H.,Rakap S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.269-289, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde öğretimsel uyarlamalar

Özel eğitim II, Çakıroğlu O., Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.4-28, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Erken çocukluk döneminde eğitim yaklaşımları ve erken müdahale programları

Erken çocuklukta özel eğitim, Yıldırım-Doğru S. S., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-69, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Özel eğitimde tarama ve tanılama amaçlı değerlendirme

Özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde değerlendirme, Aksoy V., Editör, Maya Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.65-87, 2019

Özel Gereksinimli Çocuklar İle Fen Öğretimi

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Parlak Rakap, Asiye, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-459, 2018

Veliler ile İşbirliği

Çağdaş Yaklaşımlarla Sınıf Yönetimi, Silman Asvaroğlu,Fatoş ve Avcıoğlu,Hasan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.183-203, 2018

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Uyarlamaları ve Etkinlikleri

Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.227-246, 2018

Çoklu yetersizliği olan çocuklar için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme

Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.157-174, 2018

Eğitim Hizmetlerinin Düzenlenmesi

Özel Eğitimde Sınıf Yönetimi, Avcıoğlu,H., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.55-77, 2018

Dezavantajlı çocuklarda gelişim

Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.175-220, 2018

Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar

Özel gereksinimli çocukların eğitimi, Rakap S.,Kalkan S., Editör, Nobel Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.105-139, 2017

Özel Gereksinimli Çocuklar ve Sosyal Kurumlar: Hükûmet, Mahkemeler ve Okullar

Özel gereksinimli çocukların eğitimi, Rakap S.kap S.,Kalkan S., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.31-63, 2017

Görme Yetersizliği Olan Çocuklar

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap, Salih Kalkan, Sinan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.388-415, 2017

Öğrenme güçlüğü olan çocuklar

Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın, Ersanlı K., Avcı İ., Gençoğlu C. , Editör, Ceylan Ofset, Samsun, ss.53-67, 2013

Görme yetersizliği olan çocuklar

Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın, Ersanlı K., Avcı İ., Gençoğlu C. , Editör, Ceylan Ofset, Samsun, ss.36-48, 2013

Metrikler

Yayın

143

Atıf (WoS)

28

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

22

H-İndeks (Scopus)

9

Proje

9

Tez Danışmanlığı

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları