Biyografi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2003 yılında mezun olmuştur. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2012 yılına kadar öğretmen ve yönetici olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans programından, 2009 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2019 yılında doktora programından mezun oldu. Kalkan, hala Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmekte olup çok sayıda kitap bölümü, makale ve projede görev almıştır.
Kalkan, otizm ve zihinsel engelli küçük çocukları (0-8 Yaş) temel alan erken çocukluk özel eğitimi başta olmak üzere, mesleki gelişim ve erken müdahale çalışmaları yürütmektedir.
Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi/Yetişkin Eğitimi, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim/Zihin Engelliler Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Sosyal-duygusal gelişimi risk altında olan okul öncesiçocuklarına yönelik piramit modeline dayalı uygulama temellikoçluk desteği içeren öğretmen mesleki gelişim programınınetkililiği
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim
2009
2009Yüksek Lisans
Özel eğitim sınıfları ile birlikte eğitim ortamlarına devam eden, zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okuduğunu anlama, okuma hızları ve okuma hatası performanslarının karşılaştırılması (Çorum ili örneği)
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016Positive, proactive, practical strategies to help young children at risk for problem behaviors
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Prof. Dr. Annemieke GOLLY
2013
2013GOBDO TV 2 Kursu, Gilliam Otistik Çocuklar Derecelendirme Ölçeği Uygulayıcı Kursu
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Prof. Dr. İ. Halil Diken
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Biruni Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2020 - 2021
2020 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
İstanbul Aydın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Öğretim Görevlisi Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2012 - 2019
2012 - 2019Öğretim Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEngelli Öğrenci Koordinatörü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Genel Sekreterlik
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Zihinsel Engelli Çocuklar Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
2021 - 2024
2021 - 2024Engelsiz Birimi Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2020 - 2024
2020 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü
2020 - 2020
2020 - 2020Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Kalite Komisyonu, -
2016 - 2020
2016 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekenlığı, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2020
2015 - 2020Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekenlığı, Özel Eğitim Bölümü
2012 - 2020
2012 - 2020Öğretim Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Stratejik Planlama Komisyonu, -
2013 - 2017
2013 - 2017Kalite Komisyonu Bşk. Yrd.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2014 - 2016
2014 - 2016ADEK Genel Sekreteri
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Rektörlük, -
2014 - 2016
2014 - 2016ADEK Komisyonu Üyesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Rektörlük, -
Akademi Dışı Deneyim
2022 - 2022
2022 - 2022Bilim Kurulu Üyeliği
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği
2021 - 2021
2021 - 2021Bilim Kurulu Üyeliği
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği
2019 - 2019
2019 - 2019Değerlendirme Kurulu Üyeli
Ege Üniversitesi, Değerlendirme Kurulu Üyeli
2019 - 2019
2019 - 2019Bilim Kurulu Üyeliği
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği
2017 - 2017
2017 - 2017Kongre Başkan Yardımcısı/Düzenleme Kurulu Üyeliği
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Kongre Başkan Yardımcısı/Düzenleme Kurulu Üyeliği
2016 - 2016
2016 - 2016Bilim Kurulu Üyeliği
Anadolu Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği
2011 - 2012
2011 - 2012Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, -
2003 - 2012
2003 - 2012Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, -
2003 - 2012
2003 - 2012Öğretmen, Kurum Müdürü
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen, Kurum Müdürü
2010 - 2011
2010 - 2011Diğer Kamu Kurumu, İçişleri Bakanlığı, -
2005 - 2011
2005 - 2011Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Rehberlik Ve Araştırma Merkezi
2006 - 2009
2006 - 2009Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, -
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Ayrıştırılmış eğitim ortamlarına devam eden otizmli çocuklara sosyal-duygusal becerilerin öğretiminde Gömülü Öğretim Yönteminin (GÖ) etkililiğinin incelenmesi
Kalkan S.
P.Uzun(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Covid-19 Pandemisi Sürecinde Özel Eğitim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Kalkan S. (Danışman)
K.ÇAKMAK(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
0-6 Yaş Arası OSB’li Çocuklarda S.O.S. Erken Müdahale Programında Aile Katılımının Etkisi ve Önemi
Kalkan S. (Danışman)
F.Tekin(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ TANISI OLAN BİREYLER İLE EBEVEYNLERİNİN İLETİŞİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Kalkan S. (Danışman)
Z.ECE(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
OSB'Lİ ÇOCUĞU OLAN EBEVEYNLERE GÖMÜLÜ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİ ÖĞRETMENİN ÇOCUKLARIN ÇEŞİTLİ KAVRAMLARI EDİNMELERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Kalkan S. (Danışman)
Ç.HASKILIÇ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Osb’li Çocuklara Yüz İfadelerinden Duyguları Tanıma Becerisi Kazandırmada Eşzamanlı İpucu Yöntemi ile Sunulan Gömülü Öğretim Uygulamalarının Etkililiğinin İncelenmesi
Kalkan S. (Danışman)
B.Virdil(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Çocukların Kaynaştırılmasına Yönelik Öğretmen Yeterliklerinin ve Program Tasarımı Yaklaşımı Tercihlerinin İncelenmesi
Kalkan S. (Danışman)
U.Doğan(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
An Examination of the Opinions of Teachers Working with Individuals Diagnosed with Special Learning Disabilities about Scientifically Based Practices.
Kalkan S. (Danışman)
V.Dinç(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Kişileri Tarif Etme Becerisinin Kazandırılmasında Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiğinin İncelenmesi
Kalkan S. (Danışman)
A.Gözde(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİNDE KULLANDIKLARI BİLİMSEL DAYANAKLI UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Kalkan S. (Danışman)
H.Çil(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2024 - 2024
2024 - 2024Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Bireylerwe Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Kalkan S.
2023 - 2023
2023 - 2023Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Bireylerwe Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Kalkan S.
2022 - 2022
2022 - 2022Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Bireylerwe Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Kalkan S.
Makaleler
2025
20251. A study of teacher practices in supporting the information processing of children with intellectual disabilities
ÖZBAŞI D., KALKAN S., ARCAGÖK S., ERBAŞ Y. H., ERDAMAR F. S., MERTOL H.
Journal of Pedagogical Research , cilt.9, sa.5, ss.245-271, 2025 (Scopus)
2025
20252. The Efficiency of Teaching with Simultaneous Prompting? To Children with Autism Spectrum Disorder to acquire the Skill of Describing People
Kalkan S.
JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.0, sa.0, ss.1-22, 2025 (SSCI)
2025
20253. Inclusive Mathematics Education and Down Syndrome: Cognitive Foundations and Evidence-Based Teaching Recommendations
Erdoğan F., Kalkan S.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.21, sa.1, ss.87-100, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. Beyond Cognition: A Socio-Emotional Perspective on Collaborative Learning in Mathematics Education
Erdoğan F., Alper B., Kalkan S.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.16, sa.1, ss.1-18, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. The effect of enriched environments in teaching geometric shapes to students with visual impairment
Özkaya A., Arık Karamık G., Gürel Selimoğlu Ö., Kalkan S.
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS , cilt.0, sa.0, ss.1-18, 2025 (AHCI)
2025
20256. Examining long-term impacts of a training programme to improve quality of IEP goals
Rakap S., Balıkcı Ş., Kalkan S., Coleman H., Aydın B., Gülboy E.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION , cilt.40, sa.1, ss.35-52, 2025 (SSCI)
2025
20257. The Effect of Special Education Teachers’ Knowledge Sharing on Innovative Work Behaviors
Kalkan S., Selvi H. H.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.30-41, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Promoting Inclusion Through Embedded Instruction: Enhancing Preschool Teachers’ Implementation of Learning Opportunities for Children with Disabilities
Rakap S., Balikci S., AYDIN B., KALKAN S.
Journal of Developmental and Physical Disabilities
, cilt.36, sa.6, ss.995-1018, 2024 (SSCI)
2024
20249. Ev Temelli Koçluk Uygulamalarının Doğal Dil Öğretimi Stratejileri ve Çocuk Çıktıları Üzerindeki Etkileri
RAKAP S., BALIKCI Ş., GÜLBOY E., KALKAN S.
Milli Eğitim
, cilt.53, sa.244, ss.2073-2108, 2024 (Scopus)
2024
202410. Delving into the Critical Thinking Skills of Pre-Service Mathematics Teachers with Their Metacognitive Awareness
Erdoğan F., KALKAN S.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.6, ss.280-299, 2024 (Scopus)
2023
202311. Caught Off Guard: Parenting Children with Disabilities During COVID-19 Pandemic
Rakap S., Batık M. V., Karnas M., Kalkan S., Bayrakdar U., Sarı H. İ.
International Journal of Progressive Education
, cilt.19, sa.2, ss.37-53, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Virtual Learning Is Not for My Child! A Parental Perspective of Practices Used with Children with Autism During the Pandemic
Rakap S., Karnas M., Bayrakdar U., Kalkan S., Batık M. V., Sarı H. İ.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.10, sa.2, ss.1831-1847, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202213. The hidden (overlooked) impact of living through a pandemic: How parents of children with disabilities fared during COVID-19?
Rakap S., Batık M. V., Kalkan S., Karnas M., Sarı H. İ., Bayrakdar U.
FRONTIERS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.827230, ss.1-15, 2022 (ESCI)
2022
202214. THE EFFECT OF MOVEMENT AND PLAY-BASED MUSIC EDUCATION ON MUSICAL SKILLS OF STUDENTS AFFECTED BY MENTAL DISABILITY
Güdek B., Öziskender Flinn G., Kalkan S.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.9, sa.4, ss.2038-2056, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Özel Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi .
Kalkan S.
International Journal of Barrier Free Life and Society , cilt.6, sa.1, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. Özel Eğitimde Nitelikli Öğretimsel Amaç Yazmaya İlişkin İlkelerin Doküman Analizi Yoluyla Belirlenmesi
Rakap S., Kalkan S., Balıkçı Ş.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.631-650, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. The Effect of Direct Instruction Model on Teaching Musical Play (Round) Skills to Children with Intellectual Disabilities
Kalkan S.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.17, sa.1, ss.50-70, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202218. Tek Denekli Araştırmalarda Etki Büyüklüğü Hesaplamada Kullanılan Örtüşmeyen Veriye Dayalı Yöntemlerin İncelenmesi
Balıkcı Ş., Kalkan S., Rakap S., Akemoğlu Y.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.36, sa.2, ss.291-306, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202219. Özel Eğitim Öğretmenlerinin OSB’li Çocukların Eğitimlerinde Kullandıkları Bilimsel Dayanaklı Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Çil H., Kalkan S., Akemoğlu Y.
Turkish Journal of Special Education Research and Practice
, cilt.4, sa.1, ss.27-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202220. Knowledge of Autism Spectrum Disorder among the General Population in Turkey: Implications for Public Training and Education
Rakap S., Balikci S., KALKAN S., aydın b.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION
, cilt.69, sa.2, ss.565-577, 2022 (SSCI)
2021
202121. Küçük Çocukların Sosyal-Duygusal Gelişiminin Desteklenmesinde Piramit Modeli
Kalkan S.
Turkish Journal of Special Education Research and Practice (TRSPED) , cilt.3, sa.1, ss.1-22, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202122. Okul Öncesi Dönemde Sosyal-Duygusal Gelişimin Desteklenmesi: Piramit Modeli ile İlgili Çalışmaların Gözden Geçirilmesi ve Ayrıntılı Bibliyografisi
Kalkan S., Rakap S.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.311-332, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202123. Okul Öncesi Öğretmenlerinin ÇocuklardakiProblem Davranış ı Belirleme ve Davranışa Müdahale Stratejileri
Kılıç M., Kalkan S., Avcı C.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.35, sa.1, ss.38-52, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Özel Eğitim Öğretmenliği Mesleki Etik Ölçeği
Kalkan S., Öğülmüş K.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.34, ss.553-572, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202025. Erken müdahale ve erken çocuklukta özel eğitim alanında Tavsiye Edilen Uygulamalara (TEdU) ilişkin Türk paydaşların bakış açılarının incelenmesi
Rakap S., Kalkan S., Balıkcı Ş.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.665-681, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202026. Effect Size Calculations in Single-Case Experimental Research Design: An Investigation of Nonoverlap Methods
Rakap S., Yücesoy Özkan Ş., Kalkan S.
Turkish Journal of Psychology , cilt.35, sa.85, ss.61-64, 2020 (SSCI)
2019
201927. How complete are individualized education programmes developed for students with disabilities served in inclusive classroom settings?
Rakap S., Yucesoy-Ozkan S., Kalkan S.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION
, cilt.34, sa.5, ss.663-677, 2019 (SSCI)
2018
201828. Teachers' knowledge about autism spectrum disorder: The case of Turkey
Rakap S., balıkçı S., Kalkan S.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.4, ss.169-185, 2018 (ESCI)
2018
201829. Preschool Teachers' Use of Strategies to Support Social-Emotional Competence in Young Children
Rakap S., balıkçı S., Kalkan S., aydın B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.11-24, 2018 (ESCI)
2017
201730. İşlevsel Becerilerin Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Yapılan Öğretiminin Etkililiği
Kalkan S.
International Journal of Barrier Free Life and Society , cilt.1, sa.1, ss.1-19, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201631. An Analysis of Turkish Pre-Service Teachers' Knowledge of Autism Spectrum Disorder: Implications for Teacher Preparation Programs
Rakap S., Balikci S., Parlak-Rakap A., Kalkan S.
SAGE OPEN
, cilt.6, sa.3, 2016 (SSCI)
2013
201332. Özel eğitim sınıfları ile birlikte eğitim ortamlarına devam eden, zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okuduğunu anlama, okuma hızları ve okuma hata performanslarının karşılaştırılması
Kalkan S., Özmen E. R.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.5, sa.1, ss.174-187, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Otizmli Çocuklarda Sosyal-Duygusal Gelişimin Desteklenmesi: Kuramsal Modeller ve Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları
KALKAN S.
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Bridging gaps in ınclusive early childhood education: Assistive technologies and teacher preparedness.
KALKAN S., ERYAMAN M. Y., ERDOĞAN F., Madalinska-Michalak J.
17th International Congress of Educational Research, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 4 - 06 Eylül 2025, ss.44, (Özet Bildiri)
2025
20253. Assistive Technologies in Teachers’ Work with Children with ASD
Madalinska-Michalak J., Rodriguez-Quintana E., Jover G., Camas Garrido L., ERYAMAN M. Y., KALKAN S., et al.
The 42nd ANPEd National Meeting & WERA Focal Meeting 2025, Joao Pessoa, Brezilya, 10 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. Sertifikalı özel eğitim öğretmenlerinin özel eğitime ilişkin metaforik algıları [Metaphorical perceptions of certified special education teachers about special education]
Budak D., KALKAN S.
8th National Interdisciplinary Early Intervention Congress (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 24 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. Gelişimde bağlayıcı güç: Tüm yönleriyle çocuklarda sosyal-duygusal gelişim [The binding force in development: Social-emotional development in children in all its aspects]
KALKAN S.
8th National Interdisciplinary Early Intervention Congress (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2025
20256. Erken çocuklukta zihin kuramı ve üstbiliş becerilerinin gelişimi: Tanı, müdahale ve aile katılımı açısından betimleyici bir inceleme [The development of ToM and metacognitive skills in early childhood: A descriptive review in terms of diagnosis, intervention and family involvement]
KALKAN S., ERDOĞAN F.
8th National Interdisciplinary Early Intervention Congress (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)
2024
20247. An overview on mathematics instruction and intervention for students with intellectual disabilities
Erdoğan F., Kalkan S.
13th International Congresses on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences in a Changing World, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)
2024
20248. Autism and mathematics: Abilities that exceed expectations and paradoxical patterns
Erdoğan F., Kalkan S.
13th International Congresses on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences in a Changing World, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)
2024
20249. Üstbiliş ve zihin kuramı ilişkisine eleştirel bir bakış
KALKAN S., ERDOĞAN F.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
202410. School-Based Innovative Practices in Specific Learning Disabilities: Sticordi Model
Eryaman M. Y., Kalkan S., Erbaş Y. H., Çetinkaya L.
9 th "Special Treatment" International Interdisciplinary Conference, Debrecen, Macaristan, 12 Nisan 2024, ss.47, (Özet Bildiri)
2023
202311. Müzik Eğitimi Alanında Zihinsel Yetersizliği Bulunan Öğrencilere Yönelik Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi
ODABAŞ E., GÜDEK B., KALKAN S.
4. ULUSLARARASI İPEKYOLU MÜZİK VE SANAT KONFERANSI, Ankara, Türkiye, 01 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
202312. Osb’li Çocuklara Yüz İfadelerinden Duyguları Tanıma Becerisi Kazandırmada Eşzamanlı İpucu Yöntemi ile Sunulan Gömülü Öğretim Uygulamalarının Etkililiğinin İncelenmesi
Virdil B., KALKAN S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202313. Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Yapılan Müdahalelere Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
KALKAN S., ERKAN F., İMAMOĞLU M.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. Otizmli Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tanı Alma Sürecinde Yaşadıkları Deneyimlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KALKAN S., Akay T.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202315. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Amaçlarının Kalitesinin Artırılması: Özel Eğitim Öğretmen Adaylarına Yönelik Hazırlanan Eğitim Programının Etkisi
RAKAP S., Balıkcı Ş., GÜLBOY E., KALKAN S., AYDIN B.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202316. Ev Temelli Koçluk İçeren Ebeveyn Eğitim Programının Bir Annenin Doğal Dil Öğretimi Stratejilerini Kullanımı ve Çocuk Çıktıları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
RAKAP S., Balıkcı Ş., GÜLBOY E., KALKAN S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202317. Osb’li Çocukların Günlük Rutinler ile İşlevsel Becerileri Kazanmada ve Bağımsız Sürdürmede Etkinlik Çizelgelerinin Etkililiğinin İncelenmesi
Virdil B., KALKAN S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202318. Sense Ebeveyn Destek Protokolünün Otizmli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Duygu Durumları ile Çocuklarının Gelişimleri Üzerine Etkisi
KALKAN S., Uçar İ., Haşimoğlu M.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202319. ABADEMY Erken Müdahale Protokolünün Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar Üzerindeki Etkisi: Bir Vaka Örneği
KALKAN S., Haşimoğlu M.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202320. Abademy Erken Müdahale Protokolünün Çocukların Gelişimi Üzerindeki Etkisi
KALKAN S., Parlak S.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202321. Otizm Tanısı Almış Çocukların Tanı Uyumluluklarının Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2 Türkçe Versiyonu ile İncelenmesi
KALKAN S., RAKAP S., İMAMOĞLU M., ERKAN F.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202322. Impact of a training and coaching to support Turkish mothers’ implementation of milieu teaching strategies
Rakap S., Balıkcı Ş., Gülboy E., Kalkan S.
15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)
2022
202223. Impact of professional development on preschool teachers’ use of embedded teaching practices in inclusive settings
RAKAP S., Balıkcı Ş., KALKAN S., AYDIN B.
11th ABAI International Conference, Dublin, İrlanda, 1 - 03 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202224. Özel Gereksinimli Çocuklara Yapılan Eğitsel Müdahalelere Yönelik Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Kalkan S., Balıkcı Ş., İmamoğlu M., Erkan F.
XV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
202225. Özel Eğitim Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Çocuklara Yapılan Eğitsel Müdahalelere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Kalkan S., Balıkcı Ş., Erkan F., İmamoğlu M.
XV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
202226. Impact of Coaching on Preschool Teachers' Implementation of Embedded Teaching and Child Outcomes
Balıkcı Ş., Rakap S., Kalkan S., Aydın B.
48th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2022, ss.252, (Özet Bildiri)
2022
202227. Effects of Professional Development on Preschool Teachers' Use of Embedded Teaching to Support Child Learning in Inclusive Settings
Balıkçı Ş., Rakap S., Aydın B., Kalkan S.
48th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2022, ss.173, (Özet Bildiri)
2022
202228. Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Çocukların Eğitiminde Yenilikçi Uygulamalar: Abademy Erken Müdahale Protokolü
Kalkan S., Parlak S.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2022
202229. Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Yapılan Müdahalelere Yönelik Eğitmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
Kalkan S., Balıkcı Ş., Erkan F., İmamoğlu M.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.3-4, (Özet Bildiri)
2021
202130. Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Öğrenmeyi Destekleyici Uygulamalar
KALKAN S.
11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202131. Pandemi Sürecinin Özel Eğitime Etkileri
KALKAN S.
11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2020
202032. Özel Gereksinimli Çocukların Ebeveynlerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Kullanılan Eğitim Bilişim Ağı ve Etkililiğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Rakap S., Karnas M., Bayrakdar U., Kalkan S., Batık M. V., Sarı H. İ.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-UOEK 2020, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202033. COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkileri
Rakap S., Batık M. V., Sarı H. İ., Karnas M., Kalkan S., Bayrakdar U.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-UOEK 2020, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202034. Perspectives of Turkish stakeholders about recommended practices in early childhood special education.
Rakap S., Kalkan S.
12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 07 Haziran 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2020
202035. Comparing non-overlap methods to calculate treatment effect estimates in single-case experimental research.
Rakap S., Kalkan S.
12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 07 Haziran 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2020
202036. Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların problem davranışlarına müdahalede tercih ettikleri stratejilerin incelenmesi
kılıç m., KALKAN S., avcı c.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.32, (Özet Bildiri)
2020
202037. Coaching with performance feedback: Effects on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction
rakap s., balıkçı ş., KALKAN S., Coleman H.
Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 29 Şubat 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2020
202038. Effect of Coaching on Pre-Service Teachers’ Implementation of Naturalistic Instruction and Child Outcomes
rakap s., balıkçı ş., KALKAN S.
14th Annual Autism Conference, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Şubat 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
201939. Erken Müdahale Programı (Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici ve problem davranışları önleyici stratejiler)
RAKAP S., KALKAN S.
Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201940. Yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip olan ailelere sunulan psikolojik danışmanlık hizmetinin ailenin katılım davranışları ve gereksinimlerinin karşılanması üzerindeki etkilerinin incelenmesi
özsoy s., çakmak a., KALKAN S., özcsn d.
Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201941. S.O.S. Erken Müdahale Programı (Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici ve problem davranışları önleyici stratejiler)
rakap s., KALKAN S.
Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201942. Sosyal-duygusal gelişimi risk altında olan okul öncesi çocuklarına yönelik piramit modeline dayalı uygulama temelli koçluk desteği içeren öğretmen mesleki gelişim programının etkililiği
KALKAN S., rakap s.
Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201943. EREGÖM (Bir doğal öğretim stratejisi olarak gömülü öğretim)
rakap s., KALKAN S.
Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201944. Effect of coaching with ımmediate performance feedback on pre-service teachers’ ımplementation of naturalistic ınstruction
RAKAP S., balıkçı Ş., KALKAN S.
45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201845. EREGÖM: Bir Doğal Öğretim Stratejisi Olarak Gömülü Öğretim [EREGÖM: Embedded instruction as a naturalistic approach to instruction]
RAKAP S., KALKAN S.
28th National Special Education Conference, Türkiye, 1 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201846. S.O.S. Erken Müdahale Programı (Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici ve problem davranışları önleyici stratejiler) [S.O.S: Strategies for supporting social-emotional development and addressing challenging behaviors of young children]
KALKAN S., RAKAP S.
28th National Special Education Conference, Türkiye, 1 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201847. Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları [Meta-analysis and effect size calcualtions in single subject experimental research]
RAKAP S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., KALKAN S.
28th National Special Education Conference, Türkiye, 1 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201848. Bir mesleki gelişim yaklaşımı: Koçluk [Coaching as a professional development approach]
RAKAP S., KALKAN S.
1st International Conference on Language, Education, and Culture, 1 - 05 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201849. Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici stratejiler [Strategies to support social-emotional development in young children].
KALKAN S., RAKAP S.
1st International Conference on Language, Education, and Culture, 1 - 05 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201850. Impact of training plus implementation support on preschool teachers’xx use of naturalistic instruction
RAKAP S., KALKAN S., balıkçı S., AYDIN B.
44th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, 20 - 25 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201851. Ebeveynler tarafından uygulanan doğal dil öğretimi yönteminin özel gereksinimli çocuklara dil ve konuşma becerileri kazandırma konusunda etkililiğinin incelenmesi [Effects of parent-implemented milieu teaching on speech and language skills of young children with disabilities ]
RAKAP S., balıkçı S., KALKAN S.
5th International Eurasian Educational Research Congress, 1 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201852. Bir Mesleki Gelişim Yaklaşımı Olarak Uygulama Temelli Koçluk
RAKAP S., KALKAN S.
II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi (İceci2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201853. Okulöncesi Çocuklarının Sosyal-Duygusal Gelişimini Destekleyici Stratejiler
KALKAN S., RAKAP S.
II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi (İceci2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201754. Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları.
RAKAP S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., KALKAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201755. Şimdi Haberleri sunuyoruz: Otizm…
RAKAP S., BEŞDERE B., KALKAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201756. Türkiye’de ve Dünyada Özel Eğitimin Öncüleri
ÇİTİL M., KALKAN S., RAKAP S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201757. Okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi kapsamında uyguladıkları oryantasyon çalışmalarının incelenmesi.
KALKAN S., KESKİN A., GÜREL SELİMOĞLU Ö., RAKAP S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201758. An analysis of active ingredients of individualized education programs developed for children with disabilities in Turkey
KALKAN S., RAKAP S., RAKAP Ş.
9th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201759. Teacher’ Use of Embeded Instruction in Inclusive Preschool Classrooms
RAKAP Ş., KALKAN S., RAKAP S.
EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.4488-4489, (Özet Bildiri)
2017
201760. Preschool Teacher’ Use of Strategies to Support Social-Emotional Competence in Young Children: A Descriptive Study
RAKAP Ş., KALKAN S., RAKAP S.
EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.4502-4503, (Özet Bildiri)
2017
201761. Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler
RAKAP Ş., KALKAN S., RAKAP S.
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201762. Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitime Dair Öğretmen Görüşleri
RAKAP S., KALKAN S.
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201763. What do turkish teachers know about autism spectrum disorder (ASD)?
RAKAP S., KALKAN S.
International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2017
201764. Preschool and special education teachers’ use of embedded instruction within ongoing activities.
RAKAP S., KALKAN S.
International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2017
201765. Individualized education programs for children with disabilities: a component analysis.
RAKAP S., KALKAN S.
International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201666. Özel gereksinimli bireylerin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları
KALKAN S., VURAL BATIK M.
VI. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201667. Zihinsel Engelli Çocukların Eğitimi Kaynaştırma Uygulamaları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
KALKAN S.
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 12 - 13 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201668. Yaşantımızın ayrılmaz parçası oyunlar Bir Derleme Örneği
KALKAN S.
Uluslararası VII. Eğitim Yönetimi Forumu, Kıbrıs, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201669. Sınıf ve Okulöncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
RAKAP S., KALKAN S.
Uluslararası Engellilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 Ekim 2016
2016
201670. Özel Gereksinimli Çocuklar İle Çalışan Personelin Cinsel Eğitim Konusundaki Görüşleri
RAKAP S., KALKAN S.
Uluslararası Engellilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 Ekim 2016
2016
201671. Kaynaştırma sınıflarında eğitim alan özel gereksinimli çocuklar için hazırlanan bireyselleştirilmiş eğitim programlarının aktif bileşenlerinin değerlendirilmesi
KALKAN S., RAKAP S.
26. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201672. Erken öğrenme için gömülü öğretim projesi Birinci yıl proje etkinliklerinin paylaşımı
RAKAP S., RAKAP Ş., ALPTEKİN S., KALKAN S., AYDIN B.
26. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201673. Tek Denekli Deneysel Araştırma Desenlerini Kullanan Çalışmalarda Etki Büyüklüğünün Örtüşmeyen Veri Temelli Olarak Hesaplanması
RAKAP S., KALKAN S.
26. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201674. Zihinsel yetersizliği olan bir öğrenciye işlevsel becerilerin öğretiminde eş zamanlı ipucuyla öğretim yönteminin etkililiği
KALKAN S., ÖZER E.
ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi., Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201675. Özel gereksinimli çocuğa sahip annelerin özbakım becerilerinde ebeveyn destek düzeylerinin incelenmesi
VURAL BATIK M., KALKAN S., VURAL M.
ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201676. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrenciler için hazırlanmış matematik ders kitaplarının incelenmesi
KALKAN S., ÖZER E., Toros F., Coşgun Başar M., ARSLANTEKİN B.
ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201677. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları
VURAL BATIK M., KALKAN S.
ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201678. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Becerileri Eğitimi Alanyazın İncelenmesi
Kalkan S., Özer E., Özdemir S., Rakap S.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201679. Uygulamalarımı eylem araştırması ile geliştiriyorum Çalıştay Sunumu
RAKAP S., KALKAN S.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201680. Turkish preschool teachers perceptions and use of strategies to support young children s social emotional competence
RAKAP S., RAKAP Ş., KALKAN S.
10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Şubat 2016
2016
201681. Coaching practicum students to use embedded instruction A brief professional development study
KALKAN S., RAKAP S., RAKAP Ş.
10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201582. Azerbaycan ve Rusya da Özel Eğitim
KALKAN S.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
2015
201583. Yetersizlikten Etkilenmiş Bireylerin Eğitimlerinde Sanal Öğrenme Ortamları
KALKAN S., RAKAP S.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
2015
201584. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Katılım Davranışlarının Ölçülmesi
Rakap S., Kalkan S.
. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201585. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Değerlendirme
Kalkan S., Özer E., Şafak P.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201586. Erken Çocukluk Divizyonu Tarafından Geliştirilen Tavsiye Edilen Uygulamaların Ülkemiz Bağlamında Değerlendirilmesi
RAKAP S., KALKAN S.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
2015
201587. Otizmde Özel Eğitim Uygulamaları
KALKAN S.
Dünya Otizm Farkındalık Ayı, Baku, Azerbaycan, 4 - 05 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201588. Üniversiteler ve Bilişim Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği
RAKAP S., KALKAN S.
BİLTEVT’15 “Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım”, Uluslararası Engelsiz Bilişim 2015 Kongresi, Manisa, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201589. Öğretmen adaylarının otizmin nedenleri tanılanması ve erken müdahale yöntemleri hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi Evaluation of teacher candidates knowledge about causes and diagnosis of autism and early intervention approaches
Rakap S., Vural M., Kalkan S.
III. Child Development and Education Congress, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201490. Aile katılımı: Otistik özellik gösteren çocukların ailelerinin gereksinimlerinin belirlenmesi
KALKAN S., erol e., armutçu u.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
201491. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip olan ailelerin gereksinimlerinin belirlenmesi
KALKAN S., tavil y. z.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
201492. Özel eğitim okulları üzerine bir model çalışması: Bölge özel eğitim merkezleri
KALKAN S.
Internatıonal Congress on Early Chıldhood Interventıon “Bridging Research & Practice in Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 30 Mart - 03 Nisan 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2013
201393. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere müzikli oyun (ront) becerilerinin kazandırılmasında doğrudan model olmanın etkisi
alptekin s., KALKAN S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201394. Özel eğitimde mesleki etik ilkeleri ölçeği geliştirme
KALKAN S., metin h., çelik a., öğülmüş k.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201395. Özel eğitimde mesleki etik
KALKAN S., metin h., öğülmüş k.
ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
201096. Özel eğitim sınıfları ile birlikte eğitim ortamlarına devam eden zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okuduğunu anlama, okuma hızları ve okuma hatası performanslarının karşılaştırılması (Çorum İli Örneği)
Özmen E. R., KALKAN S.
20. Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2008
200897. Otistik öğrencilerin harf/çizgi çizme becerisinde iki farklı performans dönütün etkililiğinin karşılaştırılması
Özmen E. R., Yakın M., KALKAN S.
18. Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Ebeveynler için Disleksi Kılavuzu
Kalkan S., Eryaman M. Y., Rıedler Eryaman M.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2025
2025
20252. OKULLAR İÇİN DİSLEKSİ KILAVUZU
Eryaman M. Y., Kalkan S., Çetinkaya L., Erbaş Y. H.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2025
2025
20253. Okullar İçin STICORDI Ölçütleri Kılavuzu
Kalkan S., Eryaman M. Y., Rıedler Eryaman M.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2025
2024
20244. Survey on Entrepreneurial Culture and Attitudes Across Students: A Pilot Study
Eryaman M. Y., Rıedler Eryaman M., Erbaş Y. H., Çetinkaya L., Kalkan S.
Survey on Entrepreneurial Culture and Attitudes Across Students, Assoc. prof. Daniela Pastarmadzhieva,Assoc. prof. Mina Angelova, Editör, PLOVDIV UNIVERSITY PRESS, Plovdiv, ss.129-138, 2024
2024
20245. Davranış Güçlüklerini Önlemek ve Yönetmek
Kalkan S., Erdoğan F.
Kaynaştırma/Bütünleştirmede Sınıf İçi Destekler, Şerife Demirdağlı,Mine Kizir, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.139-161, 2024
2023
20236. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERDE DEĞERLENDİRME
Kalkan S. (Editör)
Paradigma Akademi, Çanakkale, 2023
2023
20237. DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE TARAMADAN TANILAMAYA DEĞERLENDİRME
Kalkan S.
Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysek Aksoy,Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.1-32, 2023
2022
20228. Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuma Performansları
Kalkan S.
Lap Lambert Academic Publishing, Chisinau, 2022
2022
20229. Doğal Öğretim Yöntemleri
Kalkan S.
Özel Gereksinimli Bireyler için Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olcay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.157-188, 2022
2021
202110. Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar ve Göstergeler
Kalkan S.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Doç. Dr. Arzu Doğanay Bilgi - Dr. Öğr. Üyesi Ömür Gürel Selimoğlu, Editör, Lisans Yayınevi, İstanbul, ss.1-20, 2021
2021
202111. Özel Eğitimde Etik
Öğülmüş K., Kalkan S.
Eğitimde Ahlak ve Etik, Gürkan Ergen, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.149-168, 2021
2021
202112. Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanma Sürecinde Nelere Dikkat Etmeliyim?
Kalkan S.
Özel Öğrenme Güçlüğü Aile Rehberi, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.30-48, 2021
2021
202113. Salgın Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi
Kalkan S.
Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Adil Çoruk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.71-84, 2021
2020
202014. Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Genel Eğitim Müfredatına Erişimi
Kalkan S.
Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Salih Rakap, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.211-231, 2020
2019
201915. Research involving children
Kalkan S.
Doing ethical research with children, Rakap S., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-27, 2019
2019
201916. Kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması/iş birliği
Kalkan S., Rakap S.
Kapsayıcı eğitim, Gürgür H.,Rakap S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.81-108, 2019
2019
201917. Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar: Tarama, tanılama ve değerlendirme
Rakap S., Kalkan S.
Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Şahbaz Ü., Editör, Vize Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.39-55, 2019
2019
201918. Türkiye’de kapsayıcı eğitime yönelik araştırmalar
Rakap S., Kalkan S.
Kapsayıcı eğitim, Gürgür H.,Rakap S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.269-289, 2019
2019
201919. Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde öğretimsel uyarlamalar
Kalkan S.
Özel eğitim II, Çakıroğlu O., Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.4-28, 2019
2019
201920. Erken çocukluk döneminde eğitim yaklaşımları ve erken müdahale programları
rakap s., KALKAN S.
Erken çocuklukta özel eğitim, Yıldırım-Doğru S. S., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-69, 2019
2019
201921. Özel eğitimde tarama ve tanılama amaçlı değerlendirme
KALKAN S.
Özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde değerlendirme, Aksoy V., Editör, Maya Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.65-87, 2019
2018
201822. Veliler ile İşbirliği
Kalkan S.
Çağdaş Yaklaşımlarla Sınıf Yönetimi, Silman Asvaroğlu,Fatoş ve Avcıoğlu,Hasan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.183-203, 2018
2018
201823. Özel Gereksinimli Çocuklar İle Fen Öğretimi
RAKAP S., KALKAN S.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Parlak Rakap, Asiye, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-459, 2018
2018
201824. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Uyarlamaları ve Etkinlikleri
KALKAN S.
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.227-246, 2018
2018
201825. Çoklu yetersizliği olan çocuklar için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme
Kalkan S., Rakap S.
Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.157-174, 2018
2018
201826. Eğitim Hizmetlerinin Düzenlenmesi
Kalkan S.
Özel Eğitimde Sınıf Yönetimi, Avcıoğlu,H., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.55-77, 2018
2018
201827. Dezavantajlı çocuklarda gelişim
Rakap S., Kalkan S.
Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.175-220, 2018
2017
201729. Türkiye’de Otizm Spektrum Bozukluğu ve Özel Eğitim
RAKAP S., BİRKAN B., KALKAN S.
Tohum Otizm Vakfı, 2017
2017
201730. Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar
Kalkan S., Rakap S.
Özel gereksinimli çocukların eğitimi, Rakap S.,Kalkan S., Editör, Nobel Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.105-139, 2017
2017
201731. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Sosyal Kurumlar: Hükûmet, Mahkemeler ve Okullar
Rakap S., Kalkan S.
Özel gereksinimli çocukların eğitimi, Rakap S.kap S.,Kalkan S., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.31-63, 2017
2017
201732. Görme Yetersizliği Olan Çocuklar
RAKAP S., KALKAN S.
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap, Salih Kalkan, Sinan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.388-415, 2017
2013
201333. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar
KALKAN S.
Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın, Ersanlı K., Avcı İ., Gençoğlu C. , Editör, Ceylan Ofset, Samsun, ss.53-67, 2013
2013
201334. Görme yetersizliği olan çocuklar
KALKAN S.
Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın, Ersanlı K., Avcı İ., Gençoğlu C. , Editör, Ceylan Ofset, Samsun, ss.36-48, 2013
Diğer Yayınlar
2017
20171. Türkiye’de Otizm Spektrum Bozukluğu ve Özel Eğitim
rakap s., Birkan B., KALKAN S.
Teknik Rapor, ss.155, 2017
Desteklenen Projeler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorErken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Yapılan Müdahalelere Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KALKAN S. (Yürütücü), ERKAN F., İMAMOĞLU M.
2024 - 2027
2024 - 2027Upskilling Preservice Teachers to Support Young Children with Autism Spectrum Disorder through Digital Social Stories (Erasmus Plus K220-ADU)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Kalkan S. (Yürütücü), Eryaman M. Y., Erbaş Y. H., Çetinkaya L., Rıedler Eryaman M.
2024 - 2026
2024 - 2026Engelli Sporcular Için Fırsat Eşitliği: Olimpiyatlara Giden Yolda Tesis, Araç Gereç ve Antrenman Standartlarının Geliştirilmesi (1001: 224K878)
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kalkan S. (Yürütücü)
2025 - 2025
2025 - 2025Engel Tanımayan Bir Dünyaya: Bilim, Sanat Ve Teknolojiyle "Özel" Bir Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Kalkan S., Kırmızıgül H. G.(Yürütücü)
2025 - 2025
2025 - 2025Teknoloji Ve Uzayın Büyüsüyle Eğlenceli Bilime Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Kalkan S., Gül N.(Yürütücü)
2025 - 2025
2025 - 2025Kırsaldan Kozmosa Bilim 3
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Kalkan S., Ceylan Oral S.(Yürütücü)
2023 - 2025
2023 - 2025Academic Entrepreneurship Roadmap
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Eryaman M. Y. (Yürütücü), Erbaş Y. H., Rıedler Eryaman M., Çetinkaya L., Kalkan S., Genç S. Z., et al.
2023 - 2025
2023 - 2025
STICORDI: Introducing STICORDI measures focusing on dyslexia
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Eryaman M. Y. (Yürütücü), Riedler M.(Yürütücü), Kalkan S., Erbaş Y. H., Ergen G., Yolcu E., et al.
2022 - 2025
2022 - 2025Ailelerin Özel Gereksinimli Çocuklarını Kabul Sürecinin ve Bu Süreci Etkileyen Değişkenlerin Boylamsal Olarak İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kalkan S., Rakap S.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Yerel İstihdamda Ben de Varım
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Kalkan S.
2023 - 2024
2023 - 2024Lisans Öğrencilerinin Akademisyenlere Yaklaşımları ve Bu Yaklaşımları Etkileyen Faktörler: Özel Eğitim Örneği
TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.
Kalkan S., Düven E.
2023 - 2024
2023 - 2024Kaynaştırma Eğitim Ortamlarına Devam Eden Özel Gereksinimli Bireylere Gösterilen Akran Zorbalığı Durumlarının Belirlenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.
Kalkan S., Yazıcı U. H.
2023 - 2024
2023 - 2024Sertifikalı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Eğitime Yönelik Metaforik Algıları
TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.
Kalkan S., Budak D.
2023 - 2023
2023 - 2023
Özel Eğitim Öğretmeni Adaylarına Yönelik Dijital Ortamda Sosyal Öykü Hazırlama Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Ünal E.(Yürütücü), Kalkan S.
2022 - 2022
2022 - 2022
Özel Eğitim Öğretmeni Adaylarına Yönelik Dijital Ortamda Sosyal Öykü Hazırlama Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Kalkan S., Ünay E.(Yürütücü)
2020 - 2021
2020 - 2021
COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocuklar ve Ailelerinin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Bir Karma Desen Çalışması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kalkan S., Rakap S.(Yürütücü)
2015 - 2019
2015 - 2019Erken Öğrenme için Gömülü Öğretim Okul Öncesi Öğretmenleri için Araçlar Erken Eğitim Programının Uyarlanması ve Etkililiğinin İki Farklı Mesleki Gelişim Modeli Kullanılarak İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
Rakap S.(Yürütücü)
2012 - 2012
2012 - 2012Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
Kalkan S., Ersanlı K.(Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorHUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorInternational Journal of Educational Researchers (IJERs)
Baş Editör
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBartın University Journal of Faculty of Education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2021 - 2024
2021 - 2024Teknik Redaktör
2020 - 2024
2020 - 2024International Journal of Barrier Free Life and Society
Editör
2019 - 2024
2019 - 2024Turkish Journal of Special Education Research and Practice
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Öğrenci Projeleri
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorSertifikalı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Eğitime Yönelik Metaforik Algıları
Diğer
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorKaynaştırma Eğitim Ortamlarına Devam Eden Özel Gereksinimli Bireylere Gösterilen Akran Zorbalığı Durumlarının Belirlenmesi
Diğer
İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Türkiye
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorLisans Öğrencilerinin Akademisyenlere Yaklaşımları Ve Bu Yaklaşımları Etkileyen Faktörler: Özel Eğitim Örneği
Diğer
İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorCEC I Council for Exceptional Children
Üye
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorEÇOMDER | Erken Çocuklukta Müdahale Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2021
Aralık 2021Turkish Journal of Special Education Research and Practice
Diğer Dergiler
Ekim 2021
Ekim 2021YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021HACETTEPE SAĞLIK İDARESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi/EJER
Diğer Dergiler
Ocak 2021
Ocak 2021The International Journal of Innovative Approaches in Education (IJIAPE)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020Turkish Journal of Special Education Research and Practice
Diğer Dergiler
Aralık 2020
Aralık 2020YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Eylül 2020
Eylül 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Diğer Dergiler
Ağustos 2020
Ağustos 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Turkish Journal Of Special Education (TRSPED)
Diğer Dergiler
Şubat 2020
Şubat 2020ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Journal of Interdisciplinary Educational Research
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019Elementary Education Online
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019Journal of Education for Life (YED-JEL)
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JESCE)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2019
Mart 2019Turkish Journal Of Special Education (TRSPED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Sen de Fark Yarat Özel Eğitim Topluluğu
İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2022
Mayıs 2022LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kalkan S.
Balıkesir, Türkiye
Kasım 2021
Kasım 2021ULUSLARARASI KADIN VE AİLE SEMPOZYUMU
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kalkan S.
Samsun, Türkiye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 20181. Otizm Spektrum Bozukluğunda Erken Tanı Yoğun Eğitim Sempozyumu
Moderatör
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016Xüsusi Gereksinimli Uşaqların Tehsili Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Baku-Azerbaycan
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
Özel Eğitim Günleri
Davetli Konuşmacı
Eskişehir-Türkiye
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
Dünya Otizm Farkındalık Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Baku-Azerbaycan
Davetli Konuşmalar
Kasım 2021
Kasım 202111. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi
Konferans
İstanbul Aydın Üniversitesi-Türkiye
Burslar
2015 - 2018
2015 - 2018Erken Öğrenme için Gömülü Öğretim: Okul Öncesi Öğretmenleri için Araçlar Erken Eğitim Programının Uyarlanması ve Etkililiğinin İki Farklı Mesleki Gelişim Modeli Kullanılarak İncelenmesi (115K427)
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 46
h-indeksi (SCOPUS): 4
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2020
Temmuz 2020Tez Savunma (Doktora)
- Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Mart-2012
Mart 2012