Dr. Öğr. Üyesi SİNAN KALKAN


Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Özel Eğitim, Zihin Engelliler Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Kalkan Sinan

E-posta: sinan.kalkan@comu.edu.tr
İş Telefonu: +90 0286 213 5563 Dahili: 6008
Web: https://avesis.comu.edu.tr/sinan.kalkan
Posta Adresi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü Merkez - Çanakkale

Metrikler

Yayın

166

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

70

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

46

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

431

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

21

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

514

H-İndeks (Sobiad)

10

Atıf (Diğer Toplam)

48

Toplam Atıf Sayısı

629

Proje

19

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2003 yılında mezun olmuştur. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2012 yılına kadar öğretmen ve yönetici olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans programından, 2009 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2019 yılında doktora programından mezun oldu. Kalkan, hala Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmekte olup çok sayıda kitap bölümü, makale ve projede görev almıştır. 


Kalkan, otizm ve zihinsel engelli küçük çocukları (0-8 Yaş) temel alan erken çocukluk özel eğitimi başta olmak üzere, mesleki gelişim ve erken müdahale çalışmaları yürütmektedir.

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye

2004 - 2007

2004 - 2007

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi/Yetişkin Eğitimi, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim/Zihin Engelliler Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Sosyal-duygusal gelişimi risk altında olan okul öncesiçocuklarına yönelik piramit modeline dayalı uygulama temellikoçluk desteği içeren öğretmen mesleki gelişim programınınetkililiği

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim

2009

2009

Yüksek Lisans

Özel eğitim sınıfları ile birlikte eğitim ortamlarına devam eden, zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okuduğunu anlama, okuma hızları ve okuma hatası performanslarının karşılaştırılması (Çorum ili örneği) Sürdürülebilir Kalkınma

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2016

2016

Positive, proactive, practical strategies to help young children at risk for problem behaviors

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Prof. Dr. Annemieke GOLLY

2013

2013

GOBDO TV 2 Kursu, Gilliam Otistik Çocuklar Derecelendirme Ölçeği Uygulayıcı Kursu

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Prof. Dr. İ. Halil Diken

Araştırma Alanları

Özel Eğitim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Biruni Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2020 - 2021

2020 - 2021

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Aydın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2019 - 2020

2019 - 2020

Öğretim Görevlisi Dr.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2012 - 2019

2012 - 2019

Öğretim Görevlisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Engelli Öğrenci Koordinatörü

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Genel Sekreterlik

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Merkez Müdürü

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Zihinsel Engelli Çocuklar Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

2021 - 2024

2021 - 2024

Engelsiz Birimi Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2020 - 2024

2020 - 2024

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü

2020 - 2020

2020 - 2020

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Kalite Komisyonu, -

2016 - 2020

2016 - 2020

Bölüm Başkan Yardımcısı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekenlığı, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2020

2015 - 2020

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekenlığı, Özel Eğitim Bölümü

2012 - 2020

2012 - 2020

Öğretim Görevlisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2016 - 2018

2016 - 2018

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Stratejik Planlama Komisyonu, -

2013 - 2017

2013 - 2017

Kalite Komisyonu Bşk. Yrd.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2014 - 2016

2014 - 2016

ADEK Genel Sekreteri

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Rektörlük, -

2014 - 2016

2014 - 2016

ADEK Komisyonu Üyesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Rektörlük, -

Akademi Dışı Deneyim

2022 - 2022

2022 - 2022

Bilim Kurulu Üyeliği

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği

2021 - 2021

2021 - 2021

Bilim Kurulu Üyeliği

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği

2019 - 2019

2019 - 2019

Değerlendirme Kurulu Üyeli

Ege Üniversitesi, Değerlendirme Kurulu Üyeli

2019 - 2019

2019 - 2019

Bilim Kurulu Üyeliği

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği

2017 - 2017

2017 - 2017

Kongre Başkan Yardımcısı/Düzenleme Kurulu Üyeliği

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Kongre Başkan Yardımcısı/Düzenleme Kurulu Üyeliği

2016 - 2016

2016 - 2016

Bilim Kurulu Üyeliği

Anadolu Üniversitesi, Bilim Kurulu Üyeliği

2011 - 2012

2011 - 2012

Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, -

2003 - 2012

2003 - 2012

Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, -

2003 - 2012

2003 - 2012

Öğretmen, Kurum Müdürü

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen, Kurum Müdürü

2010 - 2011

2010 - 2011

Diğer Kamu Kurumu, İçişleri Bakanlığı, -

2005 - 2011

2005 - 2011

Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Rehberlik Ve Araştırma Merkezi

2006 - 2009

2006 - 2009

Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, -

Yönetilen Tezler

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2024 - 2024

2024 - 2024

Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Bireylerwe Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Kalkan S.

2024 - 2024

2024 - 2024

Yetişkin Eğitimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Kalkan S.

2024 - 2024

2024 - 2024

Çocuklarda Problem Davranışlar

Akademik Birimler - Eğitim

Kalkan S.

2023 - 2023

2023 - 2023

Yetişkin Eğitimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Kalkan S.

2023 - 2023

2023 - 2023

Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Bireylerwe Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Kalkan S.

2022 - 2023

2022 - 2023

Yetişkin Eğitimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Kalkan S.

2022 - 2022

2022 - 2022

Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Bireylerwe Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Kalkan S.

Makaleler

Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (3)
Scopus (12)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Otizmli Çocuklarda Sosyal-Duygusal Gelişimin Desteklenmesi: Kuramsal Modeller ve Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları

KALKAN S.

35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Bridging gaps in ınclusive early childhood education: Assistive technologies and teacher preparedness.

KALKAN S., ERYAMAN M. Y., ERDOĞAN F., Madalinska-Michalak J.

17th International Congress of Educational Research, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 4 - 06 Eylül 2025, ss.44, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Assistive Technologies in Teachers’ Work with Children with ASD

Madalinska-Michalak J., Rodriguez-Quintana E., Jover G., Camas Garrido L., ERYAMAN M. Y., KALKAN S., et al.

The 42nd ANPEd National Meeting & WERA Focal Meeting 2025, Joao Pessoa, Brezilya, 10 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

5. Gelişimde bağlayıcı güç: Tüm yönleriyle çocuklarda sosyal-duygusal gelişim [The binding force in development: Social-emotional development in children in all its aspects]

KALKAN S.

8th National Interdisciplinary Early Intervention Congress (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 27 Nisan 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. An overview on mathematics instruction and intervention for students with intellectual disabilities

Erdoğan F., Kalkan S.

13th International Congresses on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences in a Changing World, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. Autism and mathematics: Abilities that exceed expectations and paradoxical patterns

Erdoğan F., Kalkan S.

13th International Congresses on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences in a Changing World, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

9. Üstbiliş ve zihin kuramı ilişkisine eleştirel bir bakış

KALKAN S., ERDOĞAN F.

XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. School-Based Innovative Practices in Specific Learning Disabilities: Sticordi Model

Eryaman M. Y., Kalkan S., Erbaş Y. H., Çetinkaya L.

9 th "Special Treatment" International Interdisciplinary Conference, Debrecen, Macaristan, 12 Nisan 2024, ss.47, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

11. Müzik Eğitimi Alanında Zihinsel Yetersizliği Bulunan Öğrencilere Yönelik Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi

ODABAŞ E., GÜDEK B., KALKAN S.

4. ULUSLARARASI İPEKYOLU MÜZİK VE SANAT KONFERANSI, Ankara, Türkiye, 01 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

14. Otizmli Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tanı Alma Sürecinde Yaşadıkları Deneyimlere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

KALKAN S., Akay T.

33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

18. Sense Ebeveyn Destek Protokolünün Otizmli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Duygu Durumları ile Çocuklarının Gelişimleri Üzerine Etkisi

KALKAN S., Uçar İ., Haşimoğlu M.

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

19. ABADEMY Erken Müdahale Protokolünün Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar Üzerindeki Etkisi: Bir Vaka Örneği

KALKAN S., Haşimoğlu M.

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

20. Abademy Erken Müdahale Protokolünün Çocukların Gelişimi Üzerindeki Etkisi

KALKAN S., Parlak S.

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

21. Otizm Tanısı Almış Çocukların Tanı Uyumluluklarının Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2 Türkçe Versiyonu ile İncelenmesi

KALKAN S., RAKAP S., İMAMOĞLU M., ERKAN F.

7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

22. Impact of a training and coaching to support Turkish mothers’ implementation of milieu teaching strategies

Rakap S., Balıkcı Ş., Gülboy E., Kalkan S.

15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

24. Özel Gereksinimli Çocuklara Yapılan Eğitsel Müdahalelere Yönelik Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi

Kalkan S., Balıkcı Ş., İmamoğlu M., Erkan F.

XV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.1, (Özet Bildiri)

2022

2022

26. Impact of Coaching on Preschool Teachers' Implementation of Embedded Teaching and Child Outcomes

Balıkcı Ş., Rakap S., Kalkan S., Aydın B.

48th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2022, ss.252, (Özet Bildiri)

2022

2022

27. Effects of Professional Development on Preschool Teachers' Use of Embedded Teaching to Support Child Learning in Inclusive Settings

Balıkçı Ş., Rakap S., Aydın B., Kalkan S.

48th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2022, ss.173, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

28. Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Çocukların Eğitiminde Yenilikçi Uygulamalar: Abademy Erken Müdahale Protokolü

Kalkan S., Parlak S.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2022

2022

29. Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Yapılan Müdahalelere Yönelik Eğitmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi

Kalkan S., Balıkcı Ş., Erkan F., İmamoğlu M.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.3-4, (Özet Bildiri)

2021

2021

30. Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarında Öğrenmeyi Destekleyici Uygulamalar

KALKAN S.

11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

31. Pandemi Sürecinin Özel Eğitime Etkileri

KALKAN S.

11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

34. Perspectives of Turkish stakeholders about recommended practices in early childhood special education.

Rakap S., Kalkan S.

12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 07 Haziran 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

35. Comparing non-overlap methods to calculate treatment effect estimates in single-case experimental research.

Rakap S., Kalkan S.

12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 07 Haziran 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

36. Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların problem davranışlarına müdahalede tercih ettikleri stratejilerin incelenmesi

kılıç m., KALKAN S., avcı c.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.32, (Özet Bildiri)

2020

2020

37. Coaching with performance feedback: Effects on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction

rakap s., balıkçı ş., KALKAN S., Coleman H.

Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 29 Şubat 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

38. Effect of Coaching on Pre-Service Teachers’ Implementation of Naturalistic Instruction and Child Outcomes

rakap s., balıkçı ş., KALKAN S.

14th Annual Autism Conference, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Şubat 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

39. Erken Müdahale Programı (Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici ve problem davranışları önleyici stratejiler)

RAKAP S., KALKAN S.

Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

41. S.O.S. Erken Müdahale Programı (Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici ve problem davranışları önleyici stratejiler)

rakap s., KALKAN S.

Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

43. EREGÖM (Bir doğal öğretim stratejisi olarak gömülü öğretim)

rakap s., KALKAN S.

Uluslararası Katılımlı 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

44. Effect of coaching with ımmediate performance feedback on pre-service teachers’ ımplementation of naturalistic ınstruction

RAKAP S., balıkçı Ş., KALKAN S.

45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

48. Bir mesleki gelişim yaklaşımı: Koçluk [Coaching as a professional development approach]

RAKAP S., KALKAN S.

1st International Conference on Language, Education, and Culture, 1 - 05 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

49. Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici stratejiler [Strategies to support social-emotional development in young children].

KALKAN S., RAKAP S.

1st International Conference on Language, Education, and Culture, 1 - 05 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

50. Impact of training plus implementation support on preschool teachers’xx use of naturalistic instruction

RAKAP S., KALKAN S., balıkçı S., AYDIN B.

44th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, 20 - 25 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

52. Bir Mesleki Gelişim Yaklaşımı Olarak Uygulama Temelli Koçluk

RAKAP S., KALKAN S.

II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi (İceci2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

53. Okulöncesi Çocuklarının Sosyal-Duygusal Gelişimini Destekleyici Stratejiler

KALKAN S., RAKAP S.

II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi (İceci2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

54. Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları.

RAKAP S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., KALKAN S.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

55. Şimdi Haberleri sunuyoruz: Otizm…

RAKAP S., BEŞDERE B., KALKAN S.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

56. Türkiye’de ve Dünyada Özel Eğitimin Öncüleri

ÇİTİL M., KALKAN S., RAKAP S.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

58. An analysis of active ingredients of individualized education programs developed for children with disabilities in Turkey

KALKAN S., RAKAP S., RAKAP Ş.

9th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

59. Teacher’ Use of Embeded Instruction in Inclusive Preschool Classrooms

RAKAP Ş., KALKAN S., RAKAP S.

EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.4488-4489, (Özet Bildiri)

2017

2017

60. Preschool Teacher’ Use of Strategies to Support Social-Emotional Competence in Young Children: A Descriptive Study

RAKAP Ş., KALKAN S., RAKAP S.

EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.4502-4503, (Özet Bildiri)

2017

2017

61. Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler

RAKAP Ş., KALKAN S., RAKAP S.

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

62. Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitime Dair Öğretmen Görüşleri

RAKAP S., KALKAN S.

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

63. What do turkish teachers know about autism spectrum disorder (ASD)?

RAKAP S., KALKAN S.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

64. Preschool and special education teachers’ use of embedded instruction within ongoing activities.

RAKAP S., KALKAN S.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

65. Individualized education programs for children with disabilities: a component analysis.

RAKAP S., KALKAN S.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

66. Özel gereksinimli bireylerin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları

KALKAN S., VURAL BATIK M.

VI. Uluslararası Canik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

67. Zihinsel Engelli Çocukların Eğitimi Kaynaştırma Uygulamaları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

KALKAN S.

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 12 - 13 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

68. Yaşantımızın ayrılmaz parçası oyunlar Bir Derleme Örneği

KALKAN S.

Uluslararası VII. Eğitim Yönetimi Forumu, Kıbrıs, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

70. Özel Gereksinimli Çocuklar İle Çalışan Personelin Cinsel Eğitim Konusundaki Görüşleri

RAKAP S., KALKAN S.

Uluslararası Engellilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 Ekim 2016

2016

2016

72. Erken öğrenme için gömülü öğretim projesi Birinci yıl proje etkinliklerinin paylaşımı

RAKAP S., RAKAP Ş., ALPTEKİN S., KALKAN S., AYDIN B.

26. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

74. Zihinsel yetersizliği olan bir öğrenciye işlevsel becerilerin öğretiminde eş zamanlı ipucuyla öğretim yönteminin etkililiği

KALKAN S., ÖZER E.

ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi., Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

75. Özel gereksinimli çocuğa sahip annelerin özbakım becerilerinde ebeveyn destek düzeylerinin incelenmesi

VURAL BATIK M., KALKAN S., VURAL M.

ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

77. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları

VURAL BATIK M., KALKAN S.

ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

78. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Becerileri Eğitimi Alanyazın İncelenmesi

Kalkan S., Özer E., Özdemir S., Rakap S.

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

79. Uygulamalarımı eylem araştırması ile geliştiriyorum Çalıştay Sunumu

RAKAP S., KALKAN S.

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

80. Turkish preschool teachers perceptions and use of strategies to support young children s social emotional competence

RAKAP S., RAKAP Ş., KALKAN S.

10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Şubat 2016

2016

2016

81. Coaching practicum students to use embedded instruction A brief professional development study

KALKAN S., RAKAP S., RAKAP Ş.

10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

82. Azerbaycan ve Rusya da Özel Eğitim

KALKAN S.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

83. Yetersizlikten Etkilenmiş Bireylerin Eğitimlerinde Sanal Öğrenme Ortamları

KALKAN S., RAKAP S.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015

2015

2015

84. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Katılım Davranışlarının Ölçülmesi

Rakap S., Kalkan S.

. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

85. Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Değerlendirme

Kalkan S., Özer E., Şafak P.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

87. Otizmde Özel Eğitim Uygulamaları

KALKAN S.

Dünya Otizm Farkındalık Ayı, Baku, Azerbaycan, 4 - 05 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

88. Üniversiteler ve Bilişim Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

RAKAP S., KALKAN S.

BİLTEVT’15 “Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım”, Uluslararası Engelsiz Bilişim 2015 Kongresi, Manisa, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

90. Aile katılımı: Otistik özellik gösteren çocukların ailelerinin gereksinimlerinin belirlenmesi

KALKAN S., erol e., armutçu u.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

91. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip olan ailelerin gereksinimlerinin belirlenmesi

KALKAN S., tavil y. z.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

92. Özel eğitim okulları üzerine bir model çalışması: Bölge özel eğitim merkezleri

KALKAN S.

Internatıonal Congress on Early Chıldhood Interventıon “Bridging Research & Practice in Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 30 Mart - 03 Nisan 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

93. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere müzikli oyun (ront) becerilerinin kazandırılmasında doğrudan model olmanın etkisi

alptekin s., KALKAN S.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

94. Özel eğitimde mesleki etik ilkeleri ölçeği geliştirme

KALKAN S., metin h., çelik a., öğülmüş k.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

95. Özel eğitimde mesleki etik

KALKAN S., metin h., öğülmüş k.

ELMIS - ER Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

4. Survey on Entrepreneurial Culture and Attitudes Across Students: A Pilot Study

Eryaman M. Y., Rıedler Eryaman M., Erbaş Y. H., Çetinkaya L., Kalkan S.

Survey on Entrepreneurial Culture and Attitudes Across Students, Assoc. prof. Daniela Pastarmadzhieva,Assoc. prof. Mina Angelova, Editör, PLOVDIV UNIVERSITY PRESS, Plovdiv, ss.129-138, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

5. Davranış Güçlüklerini Önlemek ve Yönetmek

Kalkan S., Erdoğan F.

Kaynaştırma/Bütünleştirmede Sınıf İçi Destekler, Şerife Demirdağlı,Mine Kizir, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.139-161, 2024

2023

2023

7. DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE TARAMADAN TANILAMAYA DEĞERLENDİRME

Kalkan S.

Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysek Aksoy,Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.1-32, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

8. Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuma Performansları

Kalkan S.

Lap Lambert Academic Publishing, Chisinau, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

9. Doğal Öğretim Yöntemleri

Kalkan S.

Özel Gereksinimli Bireyler için Etkili Öğretim Yöntemleri, Çığıl Aykut,Seray Olcay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.157-188, 2022

2021

2021

10. Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar ve Göstergeler

Kalkan S.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Doç. Dr. Arzu Doğanay Bilgi - Dr. Öğr. Üyesi Ömür Gürel Selimoğlu, Editör, Lisans Yayınevi, İstanbul, ss.1-20, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

11. Özel Eğitimde Etik

Öğülmüş K., Kalkan S.

Eğitimde Ahlak ve Etik, Gürkan Ergen, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.149-168, 2021

2021

2021

12. Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanma Sürecinde Nelere Dikkat Etmeliyim?

Kalkan S.

Özel Öğrenme Güçlüğü Aile Rehberi, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.30-48, 2021

2021

2021

13. Salgın Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi

Kalkan S.

Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Adil Çoruk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.71-84, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

14. Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Genel Eğitim Müfredatına Erişimi

Kalkan S.

Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Salih Rakap, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.211-231, 2020

2019

2019

15. Research involving children

Kalkan S.

Doing ethical research with children, Rakap S., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-27, 2019

2019

2019

16. Kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması/iş birliği

Kalkan S., Rakap S.

Kapsayıcı eğitim, Gürgür H.,Rakap S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.81-108, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

17. Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar: Tarama, tanılama ve değerlendirme

Rakap S., Kalkan S.

Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Şahbaz Ü., Editör, Vize Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.39-55, 2019

2019

2019

18. Türkiye’de kapsayıcı eğitime yönelik araştırmalar

Rakap S., Kalkan S.

Kapsayıcı eğitim, Gürgür H.,Rakap S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.269-289, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

19. Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde öğretimsel uyarlamalar

Kalkan S.

Özel eğitim II, Çakıroğlu O., Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.4-28, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

20. Erken çocukluk döneminde eğitim yaklaşımları ve erken müdahale programları

rakap s., KALKAN S.

Erken çocuklukta özel eğitim, Yıldırım-Doğru S. S., Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-69, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

21. Özel eğitimde tarama ve tanılama amaçlı değerlendirme

KALKAN S.

Özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde değerlendirme, Aksoy V., Editör, Maya Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.65-87, 2019

2018

2018

22. Veliler ile İşbirliği

Kalkan S.

Çağdaş Yaklaşımlarla Sınıf Yönetimi, Silman Asvaroğlu,Fatoş ve Avcıoğlu,Hasan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.183-203, 2018

2018

2018

23. Özel Gereksinimli Çocuklar İle Fen Öğretimi

RAKAP S., KALKAN S.

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Parlak Rakap, Asiye, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-459, 2018

2018

2018

24. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Uyarlamaları ve Etkinlikleri

KALKAN S.

Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.227-246, 2018

2018

2018

25. Çoklu yetersizliği olan çocuklar için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme

Kalkan S., Rakap S.

Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.157-174, 2018

2018

2018

26. Eğitim Hizmetlerinin Düzenlenmesi

Kalkan S.

Özel Eğitimde Sınıf Yönetimi, Avcıoğlu,H., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.55-77, 2018

2018

2018

27. Dezavantajlı çocuklarda gelişim

Rakap S., Kalkan S.

Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.175-220, 2018

2017

2017

30. Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar

Kalkan S., Rakap S.

Özel gereksinimli çocukların eğitimi, Rakap S.,Kalkan S., Editör, Nobel Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.105-139, 2017

2017

2017

31. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Sosyal Kurumlar: Hükûmet, Mahkemeler ve Okullar

Rakap S., Kalkan S.

Özel gereksinimli çocukların eğitimi, Rakap S.kap S.,Kalkan S., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.31-63, 2017

2017

2017

32. Görme Yetersizliği Olan Çocuklar

RAKAP S., KALKAN S.

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap, Salih Kalkan, Sinan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.388-415, 2017

2013

2013

33. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar

KALKAN S.

Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın, Ersanlı K., Avcı İ., Gençoğlu C. , Editör, Ceylan Ofset, Samsun, ss.53-67, 2013

2013

2013

34. Görme yetersizliği olan çocuklar

KALKAN S.

Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın, Ersanlı K., Avcı İ., Gençoğlu C. , Editör, Ceylan Ofset, Samsun, ss.36-48, 2013

Desteklenen Projeler

2024 - 2027

2024 - 2027

Upskilling Preservice Teachers to Support Young Children with Autism Spectrum Disorder through Digital Social Stories (Erasmus Plus K220-ADU)

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Kalkan S. (Yürütücü), Eryaman M. Y., Erbaş Y. H., Çetinkaya L., Rıedler Eryaman M.

2024 - 2026

2024 - 2026

Engelli Sporcular Için Fırsat Eşitliği: Olimpiyatlara Giden Yolda Tesis, Araç Gereç ve Antrenman Standartlarının Geliştirilmesi (1001: 224K878)

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Kalkan S. (Yürütücü)

2025 - 2025

2025 - 2025

Engel Tanımayan Bir Dünyaya: Bilim, Sanat Ve Teknolojiyle "Özel" Bir Yolculuk

TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı

Kalkan S., Kırmızıgül H. G.(Yürütücü)

2025 - 2025

2025 - 2025

Teknoloji Ve Uzayın Büyüsüyle Eğlenceli Bilime Yolculuk

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Kalkan S., Gül N.(Yürütücü)

2025 - 2025

2025 - 2025

Kırsaldan Kozmosa Bilim 3

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Kalkan S., Ceylan Oral S.(Yürütücü)

2023 - 2025

2023 - 2025

Academic Entrepreneurship Roadmap

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

Eryaman M. Y. (Yürütücü), Erbaş Y. H., Rıedler Eryaman M., Çetinkaya L., Kalkan S., Genç S. Z., et al.

2023 - 2025

2023 - 2025

STICORDI: Introducing STICORDI measures focusing on dyslexiaSürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

Eryaman M. Y. (Yürütücü), Riedler M.(Yürütücü), Kalkan S., Erbaş Y. H., Ergen G., Yolcu E., et al.

2022 - 2025

2022 - 2025

Ailelerin Özel Gereksinimli Çocuklarını Kabul Sürecinin ve Bu Süreci Etkileyen Değişkenlerin Boylamsal Olarak İncelenmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Kalkan S., Rakap S.(Yürütücü)

2024 - 2024

2024 - 2024

Yerel İstihdamda Ben de Varım

TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı

Kalkan S.

2023 - 2024

2023 - 2024

Lisans Öğrencilerinin Akademisyenlere Yaklaşımları ve Bu Yaklaşımları Etkileyen Faktörler: Özel Eğitim Örneği

TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.

Kalkan S., Düven E.

2023 - 2024

2023 - 2024

Kaynaştırma Eğitim Ortamlarına Devam Eden Özel Gereksinimli Bireylere Gösterilen Akran Zorbalığı Durumlarının Belirlenmesi

TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.

Kalkan S., Yazıcı U. H.

2023 - 2024

2023 - 2024

Sertifikalı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Eğitime Yönelik Metaforik Algıları

TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.

Kalkan S., Budak D.

2023 - 2023

2023 - 2023

Özel Eğitim Öğretmeni Adaylarına Yönelik Dijital Ortamda Sosyal Öykü Hazırlama Eğitimi Sürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Ünal E.(Yürütücü), Kalkan S.

2022 - 2022

2022 - 2022

Özel Eğitim Öğretmeni Adaylarına Yönelik Dijital Ortamda Sosyal Öykü Hazırlama EğitimiSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Kalkan S., Ünay E.(Yürütücü)

2020 - 2021

2020 - 2021

COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocuklar ve Ailelerinin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Bir Karma Desen ÇalışmasıSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Kalkan S., Rakap S.(Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Eğitim ile Şekillenen Gelecekler

Kalkınma Ajansı

Kalkan S.

2012 - 2012

2012 - 2012

Engelimize Değil Potansiyelimize Bakın

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı

Kalkan S., Ersanlı K.(Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS

Editörler Kurulu Üyesi

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

International Journal of Educational Researchers (IJERs)

Baş Editör

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bartın University Journal of Faculty of Education

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

2021 - 2024

2021 - 2024

Teknik Redaktör

2020 - 2024

2020 - 2024

International Journal of Barrier Free Life and Society

Editör

2019 - 2024

2019 - 2024

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Öğrenci Projeleri

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Sertifikalı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Eğitime Yönelik Metaforik Algıları

Diğer

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Kaynaştırma Eğitim Ortamlarına Devam Eden Özel Gereksinimli Bireylere Gösterilen Akran Zorbalığı Durumlarının Belirlenmesi

Diğer

İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Türkiye

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Lisans Öğrencilerinin Akademisyenlere Yaklaşımları Ve Bu Yaklaşımları Etkileyen Faktörler: Özel Eğitim Örneği

Diğer

İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Türkiye

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

CEC I Council for Exceptional Children

Üye

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

EÇOMDER | Erken Çocuklukta Müdahale Derneği

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2021

Aralık 2021

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Diğer Dergiler

Ekim 2021

Ekim 2021

YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

HACETTEPE SAĞLIK İDARESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2021

Mayıs 2021

YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi/EJER

Diğer Dergiler

Ocak 2021

Ocak 2021

The International Journal of Innovative Approaches in Education (IJIAPE)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Diğer Dergiler

Aralık 2020

Aralık 2020

YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2020

Ekim 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2020

Ekim 2020

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Diğer Dergiler

Eylül 2020

Eylül 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2020

Ağustos 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2020

Ağustos 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2020

Ağustos 2020

İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Diğer Dergiler

Ağustos 2020

Ağustos 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2020

Ağustos 2020

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Turkish Journal Of Special Education (TRSPED)

Diğer Dergiler

Şubat 2020

Şubat 2020

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

Journal of Interdisciplinary Educational Research

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2019

Nisan 2019

Elementary Education Online

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2019

Nisan 2019

Journal of Education for Life (YED-JEL)

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2019

Nisan 2019

International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JESCE)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2019

Mart 2019

Turkish Journal Of Special Education (TRSPED)

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Danışmanlıklar

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Sen de Fark Yarat Özel Eğitim Topluluğu

İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2022

Mayıs 2022

LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Kalkan S.
Balıkesir, Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

ULUSLARARASI KADIN VE AİLE SEMPOZYUMU

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Kalkan S.
Samsun, Türkiye

Ödüller

Aralık 2024

Aralık 2024

Teşekkür Belgesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Teşekkür Belgesi

Samsun Rehberlik Ve Araştırma Merkezi

Haziran 2016

Haziran 2016

Teşekkür Belgesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Mayıs 2015

Mayıs 2015

Teşekkür Belgesi

İzmir Valiliği Ferit Bahriye Ergil İlkokulu/Ortaokulu

Haziran 2012

Haziran 2012

Başarı Belgesi

Çubuk Kaymakamlığı

Haziran 2010

Haziran 2010

Takdirname Belgesi

Sungurlu Kaymakamlığı

Haziran 2008

Haziran 2008

Teşekkür Belgesi

Sungurlu Milli Eğitim Müdürlüğü

Mayıs 2008

Mayıs 2008

Öğretmen Konulu Şiir Yarışması 1.’liği

Sungurlu Milli Eğitim Müdürlüğü

Haziran 2007

Haziran 2007

Teşekkür Belgesi

Çorum Milli Eğitim Müdürlüğü

Haziran 2006

Haziran 2006

Teşekkür Belgesi

Sungurlu Milli Eğitim Müdürlüğü

Mayıs 2001

Mayıs 2001

Teşekkür Belgesi

Emniyet Genel Müdürlüğü Trabzon Polis Okulu Müdürlüğü



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

1. Otizm Spektrum Bozukluğunda Erken Tanı Yoğun Eğitim Sempozyumu

Moderatör

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

Xüsusi Gereksinimli Uşaqların Tehsili Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

Baku-Azerbaycan

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

Özel Eğitim GünleriSürdürülebilir Kalkınma

Davetli Konuşmacı

Eskişehir-Türkiye

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

Dünya Otizm Farkındalık SempozyumuSürdürülebilir Kalkınma

Davetli Konuşmacı

Baku-Azerbaycan

Davetli Konuşmalar

Kasım 2021

Kasım 2021

11. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi

Konferans

İstanbul Aydın Üniversitesi-Türkiye

Burslar

2015 - 2018

2015 - 2018

Erken Öğrenme için Gömülü Öğretim: Okul Öncesi Öğretmenleri için Araçlar Erken Eğitim Programının Uyarlanması ve Etkililiğinin İki Farklı Mesleki Gelişim Modeli Kullanılarak İncelenmesi (115K427)

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 46

h-indeksi (SCOPUS): 4

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2020

Temmuz 2020

Tez Savunma (Doktora)

- Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Mart-2012

Mart 2012

Yarışma

Proje Değerlendirme Juri Üyeliği - Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü