Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü , Fen Bilgisi Öğretmeliği , Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü , Fen Bilgisi Öğretmeliği , Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmeliği , Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının farklı öğretim yöntemleriyle bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi hakkındaki gelişimleri
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin geliştirilmesi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - 2021
2017 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2015 - 2017
2015 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Giresun Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2015
2012 - 2015Araştırma Görevlisi
Giresun Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkan Yardımcısı
Giresun Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Su Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
Çavuş Güngören S. (Danışman)
B.İLGÜN(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıkları ile Enerji Okuryazarlıklarının İncelenmesi
Çavuş Güngören S. (Danışman)
M.HANÇER(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Ortaokul ögrencilerinin biyoçeşitlilik okuryazarlığı ile çevresel tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
, Çavuş Güngören S. (Danışman)
Y.DOĞAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının fen öğrenme becerileri ile öğrenen özerklikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çavuş Güngören S. (Danışman)
Ş.İLKNUR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yıkıcı doğa olayları konusuyla ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimin doğası görüşlerine etkisi
Çavuş Güngören S. (Danışman)
S.BİLGİN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Analojilerin ve Öğretmenlerin Derslerinde Analoji Kullanımlarının İncelenmesi
Çavuş Güngören S. (Danışman)
S.ŞENOL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dijital hikayelerle desteklenmiş fen öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilimin doğası görüşlerine etkisi
Çavuş Güngören S. (Danışman)
B.SEZER(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
7. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Kullanılan Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Öğrenme Becerilerine, Motivasyonlarına ve Başarılarına Etkisi
, Çavuş Güngören S. (Danışman)
E.KARA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Ortaokul 7. ve 8. sınıf düzeyinde ekolojik ayak izi ve karbon ayak izi konularına ilişkin durum tespiti: Bayramiç ilçesi örneği
Çavuş Güngören S. (Danışman)
P.KURT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Farklı sınıf seviyelerindeki ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Çavuş Güngören S., Hasançebi F.(Danışman)
G.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Oyun temelli etkinliklerin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisi: Işık ve ses ünitesi örneği
Çavuş Güngören S. (Danışman)
S.YAZICIOĞLU(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Investigating the development of pre-service science teachers' NOSI views and related teaching practices*
Mesci G., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., Yesildag-Hasancebi F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.42, sa.1, ss.50-69, 2020 (SSCI)
2013
2013WHAT NOS TEACHING PRACTICES TELL US: A CASE OF TWO SCIENCE TEACHERS
Dogan N., Çakıroğlu J., Bilican K., Cavus S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.12, sa.4, ss.424-439, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Analojilerin ve Öğretmenlerin Derslerinde Analoji Kullanımına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ŞENOL S., GÜNGÖREN S. Ç.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.1745-1771, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Çevre Konulu Etkinliklerin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Açısından İncelenmesi
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., AKPINAR B.
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi (The Black Sea Journal of Social Sciences), Giresun University , cilt.15, sa.28, ss.338-357, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Investigation of Competence for Science Learning of Middle School Students According to Various Variables
Ozdemir G., Çavuş Güngören S., Yesildag-Hasanceb F.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.54, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Kavramları ile Mutfak, Pazar, Banyo, Market ve Oyun Parkı Ortamlarındaki Günlük Yaşamı İlişkilendirme Durumları
AKSÜT P., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.166-204, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Evaluation of Preservice Teachers' Understanding of Teaching Nature of Science
Çavuş Güngören S., Hamzaoğlu E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.654-675, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Game-based activities related to light and sound unit and students’ views
YAZICIOĞLU S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.51-68, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021What Do Pre-service Science Teachers Views about the Nature of Scientific Inquiry?
Çavuş Güngören S., Öztürk E.
International Journal of Progressive Education
, cilt.17, sa.1, ss.421-438, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilirliğe yönelik tutum, davranış ve farkındalıkları ile karbon ayak izi bilgi düzeylerinin incelenmesi
Kurt P., Çavuş Güngören S.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.34, ss.529-552, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Teacher Evaluation and Self-Evaluation on Pre-service Teachers’ Inquiry-Based 5E Lesson Plan Design and Teaching Practice
Çavuş Güngören S., Hasançebi F., Mesci G.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.15, sa.4, ss.367-388, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Okuryazarlıklarının İncelenmesi
Çavuş Güngören S., Özdemir G.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.297-311, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Öğretimine Yönelik Anlayışlarının Değerlendirilmesi
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education , ss.1-22, 2020 (Scopus)
2020
2020Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ortak bilgi Yapılandırma Modeli Hakkındaki Görüşleri
Çavuş Güngören S., Hamzaoğlu E.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.1, ss.107-124, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Oyun Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin FenÖğrenmesine Olan Etkisini Başarı, Motivasyon, Tutum veCinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi
YAZICIOĞLU S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.389-413, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Air Pollution Awareness in the Scope of the Community Service Practices Course: An Interdisciplinary Study
Çavuş Güngören S.
Air Pollution Awareness in the Scope of the Community Service Practices Course: An Interdisciplinary Study
, cilt.8, sa.8, ss.35-63, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Project of Air Pollution Awareness: Interdisciplinary Community Service Practices
Aydin Guc F., Aygun M., Ceylan D., Cavus Gungoren S., Durukan U. G., Hacioglu Y., et al.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.46, sa.1, ss.85-133, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Using the REACT strategy to understand physical and chemical changes
Ültay N., Çavuş Güngören S., Ültay E.
School Science Review
, sa.98, ss.47-52, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
2014Determination of scientific creativity levels of middle school students and perceptions through their teachers
Aydın Ceran S., Çavuş Güngören S., Boyacıoğlu N.
European Journal of Research on Education (EJRE)
, sa.2, ss.47-53, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
2011Investigating Science Concepts in the Museum Like Treasure Hunting
Dogan N., Çavuş S., Gungoren S.
Creative Education
, sa.2, ss.1-9, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
2009Influence of in-service teacher education program on science teachers' views of nature of science
Çakıroğlu J., Dogan N., Bilican K., Cavus S., Arslan O.
International Journal of Learning
, cilt.16, sa.10, ss.597-606, 2009 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024ARGÜMANTASYON TABANLI BİLİM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN FEN ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKSİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Kara E., Çavuş Güngören S.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, ss.127
2024
2024BİYOÇEŞİTLİLİK KONUSUNDA YAPILAN EĞİTİM ARAŞTIRMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ
Doğan Y., Çavuş Güngören S.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, ss.126
2023
2023Türkiye ve Avustralya Fen Eğitimi Programları: Su Okuryazarlığı Eğitimi
İLGÜN B., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK), 25 Mayıs 2023
2022
2022ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİ: BİR İÇERİK ANALİZİ
AYÇİÇEK İ., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
6. Trakya Üniversiteler Birliği Lisansüstü Öğrenci Kongresi, 17 Kasım 2022
2022
2022ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ KONUSUNDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
KALKIŞIM Ş. İ., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
EGE 7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 24 - 25 Aralık 2022
2022
2022Çalışma Grubunun Öğretmen Adaylarının Olduğu Çevre Eğitimi Tezlerinin İncelenmesi
KANIK B., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
VI.INTERNATIONAL TEACHEREDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS, 16 Haziran 2022
2022
2022Öğretmenler Covid-19 Pandemisinde 8. Sınıf Fen Konularını Öğretirken Hangi Materyallere İhtiyaç Duydular?
KERİMOĞLU E., ŞAHİN R., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
VI.INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS, 16 Haziran 2022
2022
2022Yıkıcı Doğa Olayları Konusuna Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması
BİLGİN S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK), Balıkesir, Türkiye, 15 Mayıs 2022
2022
2022Analoji Ve Metafor Konularında 2010-2020 Yılları Arasında Yayımlanan Tezlerin Betimsel İçerik Analizi
ŞENOL S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK), 15 Mayıs 2022
2021
2021Enerji Konusuna Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlaması
ÖKSÜZ E., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., TİMUR S.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021
2021
2021Sosyal Medya Araçlarının Fen Eğitiminde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri: Covid-19 Pandemisi
DURSUN G., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., AKSÜT P.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021
2020
2020Self-evaluation of pre-service science teachers about micro teaching practices: Sample of Special Teaching Methods Course
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
EDUCCON 2020 Education Conference (ONLINE), Türkiye, 12 Aralık 2020
2019
2019Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Fen İle Günlük Yaşam İlişkilendirmeDurumları: Mutfak, Pazar ve Banyo Ortamları Örneği
AKSÜT P., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, 1 - 03 Kasım 2019
2019
20198. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitaplarınınAraştırma-Sorgulamaya DayalıÖğrenme Yaklaşımı Açısındanİncelenmesi: Çevre Konuları
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ÖZEŞ B., ARSLAN S.
International STEMEducation Conference, 13 - 14 Haziran 2019
2019
2019Biodiversity awareness of five grade level students
KURT P., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
1st INTERNATIONAL SYMPOSIUM ONBIODIVERSITY RESEARCH, 2 - 04 Mayıs 2019
2018
2018ALTINCI SINIF IŞIK VE SES ÜNİTESİ İÇİN OYUN TEMELLİ ETKİNLİKLER VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
YAZICIOĞLU S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
10. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 27 - 30 Nisan 2018
2018
2018IŞIK VE SES ÜNİTESİNE AİT OYUN TEMELLİ ETKİNLİKLERİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI VE MOTİVASYONLARINA ETKİSİ
YAZICIOĞLU S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
10. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 27 - 30 Nisan 2018
2018
2018The Effectiveness of Using 5E Lesson Planning on Understanding of Preservice Science Teachers’xx Nature of Scientific Inquiry and It’xxs Transferring to Teaching Practice
HASANÇEBİ F., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., MESCİ G.
NARST 2018-91st Annual International Conference, 10 - 13 Mart 2018
2017
2017Developing Preservice Teachers’ Knowledge about Teaching Nature of Science
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.
International History, Philosophy and Science Teaching Biennial Conference, 4 - 07 Temmuz 2017
2017
2017Assessing preservice science teachers’ views about scientific inquiry by using views about scientific inquiry (VASI) Questionnaire
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ÖZTÜRK E.
IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Konusundaki Kavramsal Yapılarının İncelenmesi
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., AKBAYRAK G.
VII. International Congress on Research in Education (ICRE), 24 - 29 Nisan 2017
2017
2017Investigating the Pre-service Science Teachers’ Written Arguments
HASANÇEBİ F., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
VII. International Congress on Research in Education (ICRE), 27 - 29 Nisan 2017
2016
2016How using of technology changed pre service teachers teaching practices
BEKİROĞLU F., CANER f., DOĞAN N., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
ICERI, the 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 14 - 16 Kasım 2016, ss.7416-7420
2016
2016Investigating disciplinary differences of preservice science and mathematics teachers epistemological understanding of science
DOĞAN N., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., BEKİROĞLU F.
ICERI, the 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 14 - 16 Kasım 2016, ss.8317-8324
2016
2016THE IMAGES OF SCIENTIST ON MIDDLE SCHOOL STUDENTS WHO MAKE PROJECT TO SCIENCE FAIR AND ITS EFFECTS ON THEIR LIVES
Aydın Ceran S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1064-1071
2016
2016Turkish adaptation of the views about scientific inquiry VASI and examine pre service mathematics teachers views about scientific inquiry
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ÖZTÜRK E.
VI. International Congress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 Ekim 2016
2016
20162010 2014 Yıllarında ulusal fen ve matemetik eğitimi kongresinde sunulan fen bilimlerine yönelik bildirilerin öğrenme alanları açısından incelenmesi
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., KÖSEOĞLU E., SEVİM Ş., Aydın Ceran S.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Trabzon, Türkiye, 28 - 20 Eylül 2016
2015
2015Exploring pre service science teachers views about teaching nature of science using common knowledge construction model and context based approach
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.
Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
2015
2015Sorgulamaya dayalı laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin yaratıcı ürün geliştirme becerilerine etkisinin incelenmesi
Aydın Ceran S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., NİLDA B.
IInd International Eurasia Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
2015
2015Interdisciplinary community service practices in teacher training Air pollution awareness
AYGÜN M., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HACIOĞLU Y., YEKELER A. D., AYDIN GÜÇ F., DURUKAN Ü. G., et al.
PAEDEIA (Pedagogical Action for a European Dimension in Educator’s Induction Approaches - Değişimin Aktörü Olarak Genç Öğretmenler: Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu), Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015
2014
2014Altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcılık kavramına ilişkin metaforik algıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aydın Ceran S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., Boyacıoğlu N.
Ulusal XI. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
2014Ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaraticiliklarinin fen laboratuvari deneyimleri ile geliştirilmesi Improving middle school students creativity with science laboratory experiences
Aydın Ceran S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., Boyacıoğlu N.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), Konya, Türkiye, 16 Mayıs 2014, ss.351-355
2013
2013Examining Usage Trends of Computer Support of the Prospective Primary School Teachers in the Science Education Based on the 5E Model
Sahin C., Cavus S., GUNGOREN S.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1913-1918
2013
2013Review of studies related to energy concept in the context of elementary science education
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., GUNGOREN S., Aydın Ceran S.
IOSTE Eurasian Regional Symposium Brokerage Event Horizon 2020, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
2013A case study on ın service teachers nos views and nos teaching in Turkish context
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ÇAKIROĞLU J., DOĞAN N., BİLİCAN K.
86th The National Association for Research in Science Teaching (NARST), 6 - 09 Nisan 2013
2013
2013Determination of Scientific Creativity Levels of Middle School Students and Perceptions Through Their Teachers
Aydın Ceran S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., Boyacıoğlu N.
European Conference on Social and Behavioral Sciences, 6 - 08 Şubat 2013
2011
2011What Do Pre Service Science and Mathematics Teachers Views about Scientific Theories and Laws
ÇAVUŞ S., DOĞAN N., GÜNGÖREN S.
The International Symposium on Integrating Research, Education, and Problem Solving (IREPS), Amerika Birleşik Devletleri, 29 Kasım - 02 Aralık 2011, ss.230-232
2010
2010Influence of Professional Development Program on Science Teachers Views and Instruction of Nature of Science
ÇAKIROĞLU J., DOĞAN N., BİLİCAN K., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ARSLAN O.
American Educational Research Association (AERA), Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Nisan - 04 Mayıs 2010
2009
2009Lets' look at the science from two windows: pre-service science and maths teachers’ views about nature of science.
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., DOĞAN N.
International Science Education Conference (ISEC), Singapur, 24 - 28 Kasım 2009
2009
2009Bilimin doğası hizmet içi eğitim programına katılan öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarının öğrenci görüşlerine etkisi
DOĞAN N., ÇAKIROĞLU J., ÇAVUŞ S., BİLİCAN K., ARSLAN O.
Ulusal 9. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2009
2009
2009Developing nature of science views of Turkish science teachers through professional development program
DOĞAN N., ÇAKIROĞLU J., BİLİCAN K., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ARSLAN O.
ESERA 2009 European Science Education Research Association, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009
2009
2009The Hunting of Treasure with Science Concepts A Science Center Experience
ÇAVUŞ S., DOGAN N.
The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 Temmuz 2009
2009
2009Influence of in-service teacher education program on science teachers’ views of the nature of science
ÇAKIROĞLU J., DOĞAN N., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., BİLİCAN K., ARSLAN O.
Sixteenth International Conference on Learning, Barcelona, İspanya, 1 - 04 Temmuz 2009
2008
2008İnformal Öğrenme Ortamlarında Fen Konularının Öğrenilmesine Yazma Etkinliğinin Etkisi
DOĞAN N., çavuş s.
VIII. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 27 - 02 Ağustos 2008
Kitaplar
2023
2023BİYOÇEŞİTLİLİK OKURYAZARLIĞI
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
KURAMDAN UYGULAMAYA BİYOÇEŞİTLİLİK EĞİTİMİ, HÜLYA ASLAN EFE, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.181-190, 2023
2022
2022ÇEVRENİN TEMEL ÖĞELERİNE YÖNELİK TEHDİTLER VE PROBLEMLER
Çavuş Güngören S.
Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, ELİF ÖZTÜRK,ŞÜKRAN UÇUŞ GÜLDALI, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.63-120, 2022
2022
2022ÇEVRE OKURYAZARLIĞI VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
ÇEVRE EĞİTİMİ, HASAN GENÇ, EMEL ATLI, Editör, LİSANS, ss.215-252, 2022
2022
2022UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
AYÇİÇEK İ., TİMUR B., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ - V, İlbilge Dökme, Ahmet Volkan Yüzüak, Editör, AKADEMİSYEN, ss.197-218, 2022
2022
2022ÇEVRENİN TEMEL ÖĞELERİNE YÖNELİK TEHDİTLER VE ÇEVRE PROBLEMLERİ
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, ELİF ÖZTÜRK, ŞÜKRAN UÇUŞ GÜLDALI, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.63-114, 2022
2022
2022YENİ ZELANDA FEN EĞİTİMİ
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE FEN EĞİTİMİ, GÜNKUT MESCİ, EDA ERDAŞ KARTAL, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.431-450, 2022
2019
2019How do Pre-service Teachers Reflect the Nature of Science into their Lesson Plans with Common Knowledge Construction Model and Context-Based Approach?
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.
New Horizons in Eduational Sciences, ÇETİN, T., HAMZAOĞLU, E., DİKMENLİ Y. & KILCAN, B., Editör, Strategic Researches Academic Publishing, Lithuanian, ss.59-72, 2019
2019
2019Erken Çocukluk Döneminde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Öğretimi
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Pelin Aksüt, Editör, Nobel, ss.23-58, 2019
2019
2019Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitiminde Bilim Alanlarına İlişkin Etkinlik Örnekleri
AKSÜT P., SEZER T., KAYA G., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Pelin Aksüt, Editör, Nobel, ss.281-326, 2019
2019
2019How do Pre-service Teachers Reflect the Nature of Science into their Lesson Plans with Common Knowledge Construction Model and Context-Based Approach?
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.
New Horizons in Eduational Sciences, Turhan ÇETİN, Ergin HAMZAOĞLU, Yurdal DİKMENLİ, Bahadır KILCAN, Editör, Strategic Researches Academy (SRA), ss.59-72, 2019
2019
2019Erken Çocukluk Döneminde Bilimsel Süreç Becerileri
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Pelin Aksüt, Editör, Nobel, ss.59-110, 2019
2015
2015BÖLÜM 2.FEN BİLİMLERİNDE YAYGIN KULLANILAN ULUSLARARASI BİRİMLER
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Karslı, Çiğdem Şahin, Editör, PEGEM, ss.9-14, 2015
2015
2015BÖLÜM 1.LABORATUVARDA GÜVENLİK VE SEMBOLLER
ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Kaslı, Çiğdem Şahin, Editör, PEGEM, ss.1-8, 2015
2015
2015BÖLÜM 12.DNA
ŞAHİN Ç., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Karslı, Çiğdem Şahin, Editör, PEGEM, ss.177-183, 2015
2015
2015BÖLÜM 13. Enzim
ŞAHİN Ç., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Karslı, Çiğdem Şahin, Editör, PEGEM, ss.185-202, 2015
2012
2012Bilimin Doğası ve Öğretimi
Doğan N., Çakıroğlu J., Bilican K., Çavuş Güngören S.
Pegem Akademi, Ankara, 2012
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023MAVİ BİLYE ENSTİTÜSÜ: "BİLİM İNSANI OLMAK İÇİN BÜYÜMENE GEREK YOK
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Çavuş Güngören S.
2021 - 2022
2021 - 2022121B699 "Sihirli Dünyalara Açılan Kapılar Ve Bilime Yolculuk" Yaz Bilim Kampı - 2021
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Bayındır A. (Yürütücü), Özdemir M., Timur B., Aliçavuş F., Soykan A., İşmen A., et al.
2021 - 2022
2021 - 2022
TÜBİTAK 2209-Covid-19 Pandemi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin 8.Sınıf Fen Konularının Öğretiminde İhtiyaç Duyduğu Materyallerin Belirlenmesi
TÜBİTAK Projesi
Çavuş Güngören S., Kerimoğlu E.(Yürütücü), Şahin R.
2018 - 2018
2018 - 2018TÜBİTAK 4005 118B126- Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilim Doğası ile İlgili Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesi İçin Yenilikçi Bir Yaklaşım
TÜBİTAK Projesi
Çavuş Güngören S.
2018 - 2018
2018 - 2018
TÜBİTAK 4005-Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilim Doğası ile İlgili Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesi İçin Yenilikçi Bir Yaklaşım
TÜBİTAK Projesi
Çavuş Güngören S., Taşar M. F.(Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017
Tübitak BİDEB 2229 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı - Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Öğrencilerine Proje Danışmanlığı Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Çavuş Güngören S., Küçük M.(Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Bilimsel Sorgulama Hakkındaki Görüşler Anketinin (VASI) Türkçe Uyarlaması ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Çavuş Güngören S. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016Hava Kirliliği Bilinci: Öğretmen Adayından Öğrenciye, Öğrenciden Topluma Disiplinler Arası Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Çavuş Güngören S., Aygün M.(Yürütücü)
2012 - 2015
2012 - 2015Fen Bilgisi Eğitiminde Fizik Kimya ve Biyoloji Konularında Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkililiği İncelenmiş Materyaller Havuzu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Çavuş Güngören S., Karslı F.(Yürütücü), Şahin Ç., Aygün M.
2014 - 2014
2014 - 2014213B650 TÜBİTAK 4004 - Eğlence, Fen, Teknoloji, Toplum ve Çevre: Hepsi Bilim Yaz Okulunda
TÜBİTAK Projesi
Çavuş Güngören S.
2009 - 2010
2009 - 2010
İlköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin bilim ve bilimsel bilgiye ilişkin görüşlerinin geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Çavuş S., Doğan N.(Yürütücü)
2007 - 2010
2007 - 2010İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bilgi ve İnanışlarının Geliştirilmesi ve Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi (TUBITAK Proje No: 107K282)
TÜBİTAK Projesi
2007 - 2010
2007 - 2010
TÜBİTAK 1001-İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bilgi ve İnanışlarının Geliştirilmesi ve Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Doğan N., Çakıroğlu J., Arslan O.(Yürütücü)
2009 - 2009
2009 - 2009TÜBİTAK 4004 - Eğlence, Fen, Teknoloji, Toplum ve Çevre: Hepsi Bilim Yaz Okulunda
TÜBİTAK Projesi
Çavuş Güngören S., Karslı F. K.(Yürütücü)
2008 - 2008
2008 - 2008TÜBİTAK 4004 - Üçü bir arada: Doğa, Bilim ve Çocuklar Yaz Bilim Kampı 2008
TÜBİTAK Projesi
Çavuş S., Leblebicioğlu G.(Yürütücü), Metin D.
2008 - 2008
2008 - 2008108B016 TÜBİTAK 4004 - Üçü bir arada: Doğa, Bilim ve Çocuklar Yaz Bilim Kampı 2008
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
, Çavuş Güngören S.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2022
Nisan 2022The Journal of Inquiry Based Activities (JIBA)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ödüller
Aralık 2020
Aralık 2020Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) Programı
Tübitak
Aralık 2013
Aralık 2013Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) Programı
Tübitak
Eylül 2013
Eylül 2013BAŞARI BELGESİ
Giresun Üniversitesi
Haziran 2007
Haziran 2007TEŞEKKÜR BELGESİ
Milli Eğitim Bakanlığı
Burslar
2015 - 2015
2015 - 2015ESERA Travel scholarship 2015
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2010 - 2015
2010 - 20152211-Yurt İçi Doktora Burs Programı
TÜBİTAK
2014 - 2014
2014 - 2014ESERA PhD Summer school scholarship 2014
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2013 - 2013
2013 - 20132224-Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı 2013/5
TÜBİTAK
2013 - 2013
2013 - 2013NARST IC Travel Scholarship 2013
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2013 - 2013
2013 - 2013NARST IC Travel Scholarship 2013
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2009 - 2009
2009 - 2009ISEC 2009 Graduate Student Travel Grant
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2009 - 2009
2009 - 2009