Assoc. Prof. SEDA ÇAVUŞ GÜNGÖREN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Research Areas: Social Sciences (Soc), Social Sciences General, Education & Educational Research


Avesis Research Areas: Social Sciences and Humanities, Education, Teacher Training in Natural Sciences

Email: scgungoren@comu.edu.tr
Office Phone: +90 +90 286 217 1303 Extension: 3788
Fax Phone: +90 0286 212 0751
Web: https://avesis.comu.edu.tr/scgungoren/
Office: 1. Kat B1 Blok 8 nolu oda
Address: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Anafartalar Kampüsü 17100 Çanakkale - Türkiye

Metrics

Publication

79

Citation (WoS)

30

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

20

H-Index (Scopus)

3

Citiation (TrDizin)

14

H-Index (TrDizin)

3

Project

16

Thesis Advisory

11

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals

Education Information

2010 - 2015

2010 - 2015

Doctorate

Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü , Fen Bilgisi Öğretmeliği , Turkey

2007 - 2010

2007 - 2010

Postgraduate

Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü , Fen Bilgisi Öğretmeliği , Turkey

2003 - 2007

2003 - 2007

Undergraduate

Kocaeli University, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmeliği , Turkey

Dissertations

2015

2015

Doctorate

Fen bilgisi öğretmen adaylarının farklı öğretim yöntemleriyle bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi hakkındaki gelişimleri

Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi

2010

2010

Postgraduate

İlköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin geliştirilmesi

Bolu Abant İzzet Baysal University, Graduate School Of Educatıonal Scıences

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Social Sciences and Humanities

Education

Teacher Training in Natural Sciences

Academic Titles / Tasks

2021 - Continues

2021 - Continues

Associate Professor

Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2017 - 2021

2017 - 2021

Assistant Professor

Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2015 - 2017

2015 - 2017

Assistant Professor

Giresun University, Faculty Of Educatıon, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2012 - 2015

2012 - 2015

Research Assistant

Giresun University, Faculty Of Educatıon, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

Managerial Experience

2016 - 2017

2016 - 2017

Deputy Head of Department

Giresun University, Faculty Of Educatıon, Department Of Mathematıcs And Scıence Teachıng

Courses

Postgraduate

Postgraduate

FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMALAR

Undergraduate

Undergraduate

ÇEVRE BİLİMİ

Undergraduate

Undergraduate

BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ

Postgraduate

Postgraduate

UZMANLIK ALAN DERSİ

Doctorate

Doctorate

BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ

Postgraduate

Postgraduate

SEMİNER

Postgraduate

Postgraduate

BİLİMİN DOĞASI VE BİLİMSEL SORGULAMA

Undergraduate

Undergraduate

ÇEVRE EĞİTİMİ

Undergraduate

Undergraduate

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Undergraduate

Undergraduate

FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI

Advising Theses

Articles Published in Other Journals

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2023

2023

Türkiye ve Avustralya Fen Eğitimi Programları: Su Okuryazarlığı Eğitimi

İLGÜN B., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK), 25 May 2023

2022

2022

ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİ: BİR İÇERİK ANALİZİ

AYÇİÇEK İ., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

6. Trakya Üniversiteler Birliği Lisansüstü Öğrenci Kongresi, 17 November 2022

2022

2022

ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ KONUSUNDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

KALKIŞIM Ş. İ., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

EGE 7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 24 - 25 December 2022

2022

2022

Çalışma Grubunun Öğretmen Adaylarının Olduğu Çevre Eğitimi Tezlerinin İncelenmesi

KANIK B., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

VI.INTERNATIONAL TEACHEREDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS, 16 June 2022

2022

2022

Yıkıcı Doğa Olayları Konusuna Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması

BİLGİN S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

LİSANSÜSTÜ ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI KONGRESİ (LOCK), Balıkesir, Turkey, 15 May 2022 Sustainable Development

2021

2021

Sosyal Medya Araçlarının Fen Eğitiminde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri: Covid-19 Pandemisi

DURSUN G., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., AKSÜT P.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Turkey, 19 - 21 May 2021 Sustainable Development

2021

2021

Enerji Konusuna Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlaması

ÖKSÜZ E., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., TİMUR S.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Turkey, 19 - 21 May 2021 Sustainable Development

2019

2019

Biodiversity awareness of five grade level students

KURT P., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

1st INTERNATIONAL SYMPOSIUM ONBIODIVERSITY RESEARCH, 2 - 04 May 2019

2017

2017

Developing Preservice Teachers’ Knowledge about Teaching Nature of Science

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.

International History, Philosophy and Science Teaching Biennial Conference, 4 - 07 July 2017

2017

2017

Investigating the Pre-service Science Teachers’ Written Arguments

HASANÇEBİ F., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

VII. International Congress on Research in Education (ICRE), 27 - 29 April 2017

2016

2016

How using of technology changed pre service teachers teaching practices

BEKİROĞLU F., CANER f., DOĞAN N., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

ICERI, the 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 14 - 16 November 2016, pp.7416-7420 identifier

2016

2016

Investigating disciplinary differences of preservice science and mathematics teachers epistemological understanding of science

DOĞAN N., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., BEKİROĞLU F.

ICERI, the 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 14 - 16 November 2016, pp.8317-8324 identifier

2016

2016

THE IMAGES OF SCIENTIST ON MIDDLE SCHOOL STUDENTS WHO MAKE PROJECT TO SCIENCE FAIR AND ITS EFFECTS ON THEIR LIVES

Aydın Ceran S., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 May 2016, pp.1064-1071

2015

2015

Exploring pre service science teachers views about teaching nature of science using common knowledge construction model and context based approach

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.

Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finland, 31 August - 04 September 2015

2015

2015

Interdisciplinary community service practices in teacher training Air pollution awareness

AYGÜN M., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HACIOĞLU Y., YEKELER A. D., AYDIN GÜÇ F., DURUKAN Ü. G., et al.

PAEDEIA (Pedagogical Action for a European Dimension in Educator’s Induction Approaches - Değişimin Aktörü Olarak Genç Öğretmenler: Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu), Ankara, Turkey, 19 - 23 October 2015

2013

2013

Examining Usage Trends of Computer Support of the Prospective Primary School Teachers in the Science Education Based on the 5E Model

Sahin C., Cavus S., GUNGOREN S.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.1913-1918 identifier

2013

2013

Review of studies related to energy concept in the context of elementary science education

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., GUNGOREN S., Aydın Ceran S.

IOSTE Eurasian Regional Symposium Brokerage Event Horizon 2020, 30 October - 01 November 2013

2013

2013

A case study on ın service teachers nos views and nos teaching in Turkish context

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ÇAKIROĞLU J., DOĞAN N., BİLİCAN K.

86th The National Association for Research in Science Teaching (NARST), 6 - 09 April 2013

2011

2011

What Do Pre Service Science and Mathematics Teachers Views about Scientific Theories and Laws

ÇAVUŞ S., DOĞAN N., GÜNGÖREN S.

The International Symposium on Integrating Research, Education, and Problem Solving (IREPS), United States Of America, 29 November - 02 December 2011, pp.230-232

2010

2010

Influence of Professional Development Program on Science Teachers Views and Instruction of Nature of Science

ÇAKIROĞLU J., DOĞAN N., BİLİCAN K., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ARSLAN O.

American Educational Research Association (AERA), Colorado, United States Of America, 30 April - 04 May 2010

2009

2009

Developing nature of science views of Turkish science teachers through professional development program

DOĞAN N., ÇAKIROĞLU J., BİLİCAN K., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., ARSLAN O.

ESERA 2009 European Science Education Research Association, İstanbul, Turkey, 31 August - 04 September 2009

2009

2009

The Hunting of Treasure with Science Concepts A Science Center Experience

ÇAVUŞ S., DOGAN N.

The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 July 2009

2008

2008

İnformal Öğrenme Ortamlarında Fen Konularının Öğrenilmesine Yazma Etkinliğinin Etkisi

DOĞAN N., çavuş s.

VIII. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Turkey, 27 - 02 August 2008

Books & Book Chapters

2023

2023

BİYOÇEŞİTLİLİK OKURYAZARLIĞI

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: KURAMDAN UYGULAMAYA BİYOÇEŞİTLİLİK EĞİTİMİ, HÜLYA ASLAN EFE, Editor, ANI YAYINCILIK, Ankara, pp.181-190, 2023

2022

2022

ÇEVRENİN TEMEL ÖĞELERİNE YÖNELİK TEHDİTLER VE PROBLEMLER

Çavuş Güngören S.

in: Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, ELİF ÖZTÜRK,ŞÜKRAN UÇUŞ GÜLDALI, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.63-120, 2022 Sustainable Development

2022

2022

ÇEVRE OKURYAZARLIĞI VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: ÇEVRE EĞİTİMİ, HASAN GENÇ, EMEL ATLI, Editor, LİSANS, pp.215-252, 2022

2022

2022

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

AYÇİÇEK İ., TİMUR B., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ - V, İlbilge Dökme, Ahmet Volkan Yüzüak, Editor, AKADEMİSYEN, pp.197-218, 2022

2022

2022

ÇEVRENİN TEMEL ÖĞELERİNE YÖNELİK TEHDİTLER VE ÇEVRE PROBLEMLERİ

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, ELİF ÖZTÜRK, ŞÜKRAN UÇUŞ GÜLDALI, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, pp.63-114, 2022

2022

2022

YENİ ZELANDA FEN EĞİTİMİ

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE FEN EĞİTİMİ, GÜNKUT MESCİ, EDA ERDAŞ KARTAL, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, pp.431-450, 2022

2019

2019

How do Pre-service Teachers Reflect the Nature of Science into their Lesson Plans with Common Knowledge Construction Model and Context-Based Approach?

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.

in: New Horizons in Eduational Sciences, ÇETİN, T., HAMZAOĞLU, E., DİKMENLİ Y. & KILCAN, B., Editor, Strategic Researches Academic Publishing, Lithuanian, pp.59-72, 2019

2019

2019

Erken Çocukluk Döneminde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Öğretimi

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Pelin Aksüt, Editor, Nobel, pp.23-58, 2019

2019

2019

Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitiminde Bilim Alanlarına İlişkin Etkinlik Örnekleri

AKSÜT P., SEZER T., KAYA G., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Pelin Aksüt, Editor, Nobel, pp.281-326, 2019

2019

2019

How do Pre-service Teachers Reflect the Nature of Science into their Lesson Plans with Common Knowledge Construction Model and Context-Based Approach?

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S., HAMZAOĞLU E.

in: New Horizons in Eduational Sciences, Turhan ÇETİN, Ergin HAMZAOĞLU, Yurdal DİKMENLİ, Bahadır KILCAN, Editor, Strategic Researches Academy (SRA), pp.59-72, 2019

2019

2019

Erken Çocukluk Döneminde Bilimsel Süreç Becerileri

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Pelin Aksüt, Editor, Nobel, pp.59-110, 2019

2015

2015

BÖLÜM 2.FEN BİLİMLERİNDE YAYGIN KULLANILAN ULUSLARARASI BİRİMLER

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Karslı, Çiğdem Şahin, Editor, PEGEM, pp.9-14, 2015

2015

2015

BÖLÜM 1.LABORATUVARDA GÜVENLİK VE SEMBOLLER

ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Kaslı, Çiğdem Şahin, Editor, PEGEM, pp.1-8, 2015

2015

2015

BÖLÜM 12.DNA

ŞAHİN Ç., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Karslı, Çiğdem Şahin, Editor, PEGEM, pp.177-183, 2015

2015

2015

BÖLÜM 13. Enzim

ŞAHİN Ç., ÇAVUŞ GÜNGÖREN S.

in: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I II Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye ve Kavramsal Öğrenmeye Katkı Sağlayabilecek Deneyler, Fethiye Karslı, Çiğdem Şahin, Editor, PEGEM, pp.185-202, 2015

Supported Projects

Scientific Refereeing

April 2022

April 2022

The Journal of Inquiry Based Activities (JIBA)

Other Indexed Journal

February 2021

February 2021

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Journal Indexed in ESCI

Awards

December 2020

December 2020

Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) Programı

Tübitak

December 2013

December 2013

Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) Programı

Tübitak

September 2013

September 2013

BAŞARI BELGESİ

Giresun Üniversitesi

June 2007

June 2007

TEŞEKKÜR BELGESİ

Milli Eğitim Bakanlığı



Scholarships

2015 - 2015

2015 - 2015

ESERA Travel scholarship 2015

Other International Organizations

2010 - 2015

2010 - 2015

2211-Yurt İçi Doktora Burs Programı

TUBITAK

2014 - 2014

2014 - 2014

ESERA PhD Summer school scholarship 2014

Other International Organizations

2013 - 2013

2013 - 2013

2224-Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı 2013/5

TUBITAK

2013 - 2013

2013 - 2013

NARST IC Travel Scholarship 2013

Other International Organizations

2013 - 2013

2013 - 2013

NARST IC Travel Scholarship 2013

Other International Organizations

2009 - 2009

2009 - 2009

ISEC 2009 Graduate Student Travel Grant

Other International Organizations

2009 - 2009

2009 - 2009

2224-Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği Programı 2009/8

TUBITAK

Citations

Total Citations (SCOPUS): 20

h-index (SCOPUS): 3